Prema rečima sagovornika lista, upravljač je mogao da se zamrzne usled nagle promene temperature i, kada su piloti prilikom sletanja pokušali da „izvuku“ avion, prosto nisu imali dovoljno vremena i snage kako bi pomerili upravljač.
Izvor „Rosijske gazete“ uporedio je rostovsku avionsku nesreću s padom „boinga 737-500“ u novembru 2013. godine prilikom sletanja u Kazanju. Ako se uporede video-snimci poslednjih minuta leta aviona, dobro se vidi da se približavanje aviona zemlji odvija po identičnom scenariju, ukazao je izvor.
Kako je ranije u ponedeljak saopštio Međudržavni avijacioni komitet, prvi zaključci o nesreći u Rostovu na Donu biće objavljeni u roku od mesec dana.
U ovom trenutku stručnjaci kopiraju podatke iz crne kutije „boinga“. Proces se odvija polako i pažljivo zbog oštećenja crne kutije, naveo je Međudržavni avijacioni komitet.
Na osnovu objavljenog teksta razgovora posade, aerodrom je dao dozvolu za sletanje, ali je pilot pre prizemljenja odlučio da ponovo uzdigne letelicu. Zbog čega se pilot predomislio i odustao od prizemljenja nije poznato, rekao je izvor u hitnim službama.
Istražitelji u međuvremenu razmatraju dve osnovne verzije događaja: grešku pilota i tehničku neispravnost letelice.
„Boing 737-800“ avio-kompanije „Flajdubai“, koji je iz Dubaija leteo u Rostov na Donu, srušio se 19. marta pored aerodromske piste. Poginulo je svih 55 putnika i sedam članova posade.