Po čemu je prepoznatljiva srpska redakcija „Sputnjika“ u Moskvi?
Glavna zgrada državne Međunarodne informativne agencije (MIA) „Rosija sevodnja“ na Zubovskom bulevaru, u koju je smeštena i srpska redakcija „Sputnjika“, nalazi se u centru Moskve, a udaljena je samo dve stanice metroom od Crvenog trga. Napravljena je kao jedan od glavnih objekata Olimpijskih igara (OI) 1980. godine i bila je jedna od 99 novoizgrađenih zgrada u ruskoj prestonici, koje su se namenski gradili za letnje OI.
Izgradnja ove šestospratnice, površine oko 30.000 kvadratnih metara, započeta je u maju 1976, četiri godine pre održavanja Olimpijade.
Za vreme igara ovde je bio smešten glavni medijski centar u zemlji. Međutim, tokom svoje tridesetšestogodišnje istorije, ovo zdanje imalo je nekoliko različitih namena, ali je i sama zgrada doživela nekoliko izmena.
Danas je to osmospratnica. Tu je sada smeštena MIA „Rosija sevodnja“ i njeni brendovi — „Sputnjik“, RIA „Novosti“, „R-Sport“, RIA „Rejting“, „InoSMI“, „Prajm“, RIA „Nekretnine“.
Uoči igara, zgrada je građena kako bi svojom grandioznošću ostavila utisak na strance, a danas je to medijski gigant, jedan od najuticajnijih u svetu.
Ovde nastaju vesti na više od 30 svetskih jezika, uključujući srpski, engleski, arapski, španski, kineski, italijanski, poljski, portugalski, turski, francuski, nemački…
Grad u gradu
Svaki sprat ovog „malog grada“ je celina, pa i priča za sebe. Vodilo se računa o svakom detalju, kako bi se zaposlenima omogućio što ugodniji i komforniji rad.
Osim mnogih redakcija, deskova, tehničkih prostorija, foto-službi i administrativnih prostorija, ovde se nalaze i brojne kancelarije za sastanke i prijem delegacija, a enterijer svake od njih je posebno osmišljen i dizajniran. Tako imamo sobu sa sastanke nazvanu „tramvaj“, gde je sve uređeno kao tramvajski prostor. Tu je, na primer, i „šah soba“, u crno-beloj varijanti, koja služi sa pregovore, pa „zelena“, „crvena“ ili „žirafa“ soba…
„Rosija sevodnja“ ima i svoj međunarodni multimedijalni pres-centar. To je najposećanija medijska platforma u Rusiji, koja u kontinuitetu radi od 1991. godine, kada je sovjetski predsednik Mihail Gorbačov ukazom zgradu dao na korišćenje RIA „Novostima“, koje su danas u sastavu MIA „Rosija sevodnja“.
Po broju događaja koje organizuju, pres-centar „Rosija sevodnja“ je apsolutni lider u Rusiji na tržištu informacionih usluga — ovde se godišnje održava više od 1.500 konferencija za štampu, video-mostova i okruglih stolova, u kojima učestvuju najviši ruski zvaničnici, analitičari i eksperti iz zemlje i inostranstva, kao i brojne društveno-političke organizacije.
U pres-centru radi šest sala, opremljenih najsavremenijom opremom, koja omogućava da se obezbedi direktan televizijski prenos za vodeće televizijske kuće u zemlji i inostranstvu, ali i da se organizuju video-konferencije iz različitih tačaka sveta.
Šetnja kroz zdanje
„Rosija sevodnja“ je velika, multinacionalna kuća, koja zapošljava armiju ljudi — od novinara i urednika, preko bezbednjaka do recepcionara i garderobera. Ovde, međutim, ne rade samo Rusi, već i Srbi, Francuzi, Amerikanci, Italijani, Kinezi…
I sama šetnja kroz ovo gigantsko zdanje fascinira, pa čak i vožnja liftom u kojem se čuje tiha opuštajuća muzika stvara poseban ugođaj.
Duž uskih blistavo čistih hodnika postavljeni su trofeji i brojne plakete — priznanja koja je ova medijska kuća u svojoj istoriji dobijala.
Da se nalazite u pravom medijskom carstvu i velikom informacionom centru, ukazuju i monitori i krolovi, koji su postavljeni gotovo na svakom koraku, a na kojima se neprestano smenjuju najsvežije informacije iz zemlje i sveta ili najnovije vesti o uspesima koje su zaposleni, novinari ili foto-reporteri, postigli na domaćim i međunarodnim takmičenjima.
Svaka redakcija je takođe priča za sebe. Svaka od njih ima svoju atmosferu. U nekima sve vrvi, u drugima je sasvim mirno i tiho. To su ogromne, prostrane prostorije sa velikim panoramskim prozorima, odakle pogled puca na staru Moskvu.
U nekima od njih, u centralnom delu redakcije, nalazi se i „multimedijalni krug“, na kojem se „vrte“ sve novosti. Vesti stižu, obrađuju se, a zatim se prenose na „informacioni krug“. Donose se odluke da li će vest biti ilustrovana fotografijom, videom ili infografikom.
Reaguje se brzo, radi se operativno.
Više fotografija o našoj medijskoj kući pogledajte u ovoj galeriji.
Srpska redakcija „Sputnjika“
Srpsku redakciju „Sputnjika" je najlakše prepoznati — ovde dominira srpska trobojka i srpski grb. Tu je i ikona Belog anđela, drag poklon iz Srbije.
Srpsku redakciju u Moskvi zvanično čini rusko-srpski četverac — dva Rusa i dve Srpkinje. Nezvanično, čine je svi zaposleni u „Rosija sevodnja“ — ekskluzivne, najnovije informacije iz zemlje i sveta neprestano cirkulišu kroz svaku redakciju — razmenjuju se informacije, dopunjuju, upotpunjuju… Svako je ovde individualac, ali i timski igrač.
Kolektiv je u svakoj redakciji mešovit — rade mladi, obrazovani ljudi, puni entuzijazma i inovativnih ideja, ali i oni stariji — iskusni i prekaljeni. Sasvim dovoljno za uspeh.
Moskovski tim „Sputnjika“ svakodnevno je „na vrućoj“ vezi sa beogradskom redakcijom, i 24 sata ako zatreba.
Od restorana do fitnes-centra
Ovde je sve podređeno zaposlenima — stvoreni su svi uslovi da opušteno stvaraju i realizuju svoje zamisli i ideje. Osim mnogih redakcija i drugih radnih prostorija, napravljene su i specijalne zone za odmor, rekreaciju i relaksaciju.
U okviru kuće rade i kafeterije, teretana, fitnes-centar, sauna i salon lepote, koji objedinjuje frizerski salon, studio za masažu i kozmetologiju, pedikir i manikir, solarijum…
U okviru zgrade nalazi se i biblioteka, soba sa muzičkim instrumentima, zatim bankomati, automati za kafu i ostale tople i hladne napitke… Na njima se, po simboličnoj ceni, mogu kupiti i sendviči i druge slatke i slane grickalice.
Do pre dve godine ovde je postojala i „spavaća soba“ sa dvema specijalnim kapsulama, koja je omogućavala zaposlenima da za vreme radnog vremena dremnu 20-ak minuta. Tu se takođe nalazio i bazen, zatim klizalište, specijalna soba — igraonica za decu, foto-studio, umetnička radionica za najmlađe i mali zoološki-vrt sa domaćim životinjama. Osim toga, u okviru zgrade radi i restoran — na jelovniku je sve, od supa i salata do deserta i voća. Mogu se jesti ruska nacionalna jela, ali i italijanske paste ili japanski suši.
U okviru kompanije organizuju se i brojni treninzi, kursevi i seminari, na kojima zaposleni usavršavaju svoja znanja, veštine i umeća, a takođe se organizuju i nagradne igre ili konkursi za zaposlene, pa se mogu osvojiti i nagrade poput ulaznica za pozorište, balet ili koncert.
Osim toga, svi zaposleni u „Rosija sevodnja“ redovno učestvuju u brojnim humanitarnim akcijama u kojima se prikuplja pomoć za decu bez roditelja ili bolesne mališane, a pored toga su i redovni dobrovoljni davaoci krvi.
Još koja o „Sputnjiku“
Zgrada na Zubovskom bulevaru u Moskvi nije jedino zdanje ovog medijskog giganta — redakcije i radijski studiji MIA „Rosija sevodnja“ nalaze se na još jednoj lokaciji, u ulici Pjatnicka, u samom srcu Moskve.
Osim toga, „Sputnjik“ ima svoja predstavništva, ili kako to Rusi zovu „habove“, i u nekoliko desetina zemalja sveta, uključujući Beograd.
Novinska agencija „Sputnjik“ započela je rad na globalnom medijskom tržištu 10. novembra 2014. godine, pod sloganom: „Govorimo ono što drugi prećutkuju“. Ima svoje sajtove na više od 30 svetskih jezika, svoj radio, aplikacije za mobilne telefone i stranice na društevnim mrežama.
Sajtovi „Sputnjika“ pružaju čitaocu mnoštvo sadržaja: infografiku, video-materijale, foto-reportaže, internet glasanje, kao i analitičke tekstove, komentare i ekskluzivne intervjue.
Svoj radijski program „Sputnjik“ emituje u više od 80 gradova sveta, kao i preko interneta. Emituje više od 800 sati programa dnevno.
MIA „Rosija sevodnja“, najcitiraniji ruski mediji
Za nešto više od godinu dana postojanja u Srbiji, „Sputnjik“ je postao medij kojem se veruje i jedan od najcitiranijih medija u zemlji i regionu.
MIA „Rosija sevodnja“ je najcitiraniji mediji na društvenim mrežama ruskog segmenta interneta u 2015. godini. Informacije ove medijske grupe, prema podacima kompanije „Medijalogija“, korisnici društvenih mreža su „podelili“ više od 7,6 miliona puta, što je skoro dva puta više od svih drugih izvora, uključujući novinske agencije, TV kanale, dnevne listove, časopise i internet portale.
Osim toga, „Rosija sevodnja“ povećava citiranost i svojih brendova u inostranstvu.
Agencija je takođe proglašena i liderom po citiranosti i spominjanja njenog imena i među svim medijima u Rusiji.