Evropske tinejdžerke — neveste džihadista ili antifeministkinje

© Flickr / Charles RoffeyMuslimanska devojka
Muslimanska devojka - Sputnik Srbija
Pratite nas
Sve više francuskih tinejdžerki odlazi u Siriju i Irak da se bori na strani terorističke organizacije DAEŠ.

„Među maloletnicima su žene, u odnosu na muškarce, zastupljenije sa 55 odsto“, izjavio je za AFP zvaničnik koji se bavi antiterorizmom, a koji je insistirao na anonimnosti.

Ostavljajući svoje porodice šokirane bekstvom u Siriju, mlade devojke širom Evrope i ne slute da tamo gde odlaze postaju takozvane „neveste džihadista“.

Women members of Islamic State - Sputnik Srbija
Zašto DAEŠ stvara ženske bataljone?

„Iako im je brak sa džihadistima najverovatnija sudbina, njih kao i njihove muške ’kolege‘ podjednako privlači nasilje“, kaže sociolog Farhad Hosrohavar, koji je razgovarao sa velikim brojem radikalnih tinejdžera oba pola.

„Nasilje je ranije maltene bilo isključivo muški fenomen. Ova generacija ima drugačiji pogled“, smatra ovaj sociolog.

„Razgovarao sam sa mnogima koji kažu — Moj ideal je Kuaši (prezime braće koja su u učestvovala u napadu na redakciju lista ’Šarli ebdo‘). One ne žele da budu supruge ili devojke: njihov san je da budu kao Kuaši“, napominje sociolog Hosrohavar.

Iako je put do radikalizma kompleksan tokom tinejdžerskih godina, postoji mnogo strana koje vode do njega, a jedna od njih ima veze sa seksualnom privlačnošću.

Sociolog objašnjava da su mnoge od devojaka umorne od „nezrelih dečaka“ sa Zapada.

„Javio se nova kult junaštva i muškosti. Mladi džihadista postaje muški ideal ovih tinejdžerki… To je antifeministički postfeminizam. One zapravo žele muškarca sa tradicionalnim muškim vrlinama“, kaže on.

„To je kao pank rok“, dodaje on.

Deca se igraju u Damasku - Sputnik Srbija
DAEŠ koristi nacističke tehnike u obuci dece

Britanski istraživač Erin Mari-Salman, autorka knjige „Dok nas mučeništvo ne rastavi“, koja piše o ulozi žena u DAEŠ-u (takozvanoj Islamskoj državi), kaže da su mnoge od ovih devojaka privučene humanitarnim razlozima.

„Bilo bi pogrešno smatrati ih samo nevestama džihadista. Njihovi razlozi za odlazak su mnogo kompleksniji“, kaže ona.

Mnoge od njih zaista su verovale da je muslimansko stanovništvo progonjeno i da one imaju učešća u „stvaranju sigurnosti i budućnosti za muslimane širom sveta“.

„To je skoro kao subkultura. To je kao pank rok — bunt protiv sistema kojem se suprotstavljate kroz ovaj devijantan pokret“, smatra ona.

Njen izveštaj pokazuje da je više od 550 žena uvereno da će se naći među, koliko je procenjeno, 4.000 boraca DAEŠ-a koji su došli sa Zapada.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala