Neandertalci i ljudi su se ukrstili pre 100.000 godina

Naučnici sa Instituta za evolutivnu antropologiju „Maks Plank“ u Nemačkoj otkrili su da su se prvi seksualni odnosi između neandertalca i čoveka dogodili 60.000 godina ranije nego što se mislilo.

„Pronašli smo tragove drevnih gena modernih ljudi kod njihovih neandertalskih predaka iz Sibira, što ukazuje na to da su rani moderni ljudi napustili Afriku negde u to doba“ rekao je Serđi Kastelano iz instituta „Maks Plank“.

Međunarodni tim naučnika došao je do tragova ljudskih gena analizirajući genom neandertalca koji je pronađen u pećini u Altajskim planinama u Sibiru.

Studija, objavljena u sredu u časopisu „Priroda“, sadrži dve iznenađujuće informacije. Prva je da se prvi seksualni odnos između dve vrste dogodio pre 100.000 godina, odnosno 60.000 godina ranije nego što je dosad bilo poznato. Međutim, to ne bi bilo moguće da deo modernih ljudi nije migrirao iz Afrike nekoliko desetina hiljada godina ranije nego što je opšteprihvaćeno.

Homo Floresiensis - Sputnik Srbija
Indonežanski „hobiti“ ipak nisu bili ljudi?

„Moderni čovek koji je uticao na gene Altajskog neandertalca morao je da dođe iz grupe koja je napustila Afriku mnogo pre ljudi koji su naselili Evropu i Aziju“, rekao je Kastelano.

O tim ranim putnicima autori studije malo znaju.

„Znamo da su se relativno rano odvojili od matice u Africi i da je njihova seksualna reprodukcija sa neandertalcima počela pre 100.000 godina. To je prvi genetski trag modernog čoveka izvan Afrike“, naglašava Kastelano, ali i napominje da se radi o neposrednim dokazima jer nisu pronađeni ostaci tih ljudi.

Najstariji fosil homo sapijensa u Evropi star je 45.000 godina.