„Rusija je uspela da uspostavi balans i podigne izveštavanje i medijsko istraživanje na jedan viši nivo, jer se zapadna matrica već malo izlizala, već je postala tipična i prilično providna“, smatra Crnobrnja.
On ukazuje da je bilo neophodno da se pojavi drugi medijski rukopis koji na svoj način predstavlja stvarnost kako bi gledaoci mogli da uporede izveštavanje o događajima. Crnobrnja objašnjava da Zapad funkcioniše po principu konkurencije.
„Čim se primeti da je neko konkurentan, da je njegov proizvod kvalitetan, a još više da ima uticaj i da gledaoci obraćaju pažnju i da se osvrću na mišljenja i izveštavanja, onda konkurencija to notira i to njoj smeta“, kaže Crnobrnja.
U informativnoj emisiji Radio Sputnjika Crnobrnja je rekao da su zapadni mediji godinama bili uljuljkani u, kako je rekao, svojoj holivudskoj efikasnosti. „Oni čak nisu možda ni shvatili da je moguće da neka druga kultura dosegne taj nivo, pa čak i da ga prestigne“, kaže Crnobrnja.
On smatra da je uljuljkane zapadne medije začudila i zatekla pojavi profesionalnog sistema koji radi po istim standardima. „U kontekstu globalnog nadmetanja u medijskom uticaju, poslednji je bio trenutak da Rusija nastupi na tom globalnom planu sa ovakvim timom u kojem su televizija RT i Sputnjik“, zaključio je Crnobrnja.