Bouvijev dom u kosmosu: Rok legenda dobija sopstveno sazvežđe

© REUTERS / Peter NichollsFanovi ispred murala Dejvida Bouvija u Brikstonu, London, 11. januara 2016.
Fanovi ispred murala Dejvida Bouvija u Brikstonu, London, 11. januara 2016. - Sputnik Srbija
Belgijski astronomi odali su počast Dejvidu Bouviju, posvetivši sazvežđe ovoj britanskoj rok legendi koja je preminula prošle nedelje izgubivši borbu sa rakom.

Dejvid Bouvi, rok ikona, dobio je sopstveno sazvežđe, koje se sastoji od sedam zvezda koje sijaju u obliku čuvene munje koja se može videti na omotu albuma „Aladdin Sane“, javljaju mediji.

Dejvid Bouvi - Sputnik Srbija
Bouvi — crna zvezda (video)

Odavanje pošte posvećivanjem Bouviju nebeskih tela u blizini Marsa organizovali su belgijska Javna opservatorija MIRA i radio-stanica Studio Brisel.

Filip Mole iz Javne opservatorije MIRA rekao je da je proces odabira zvezda bio težak zadatak i da sedam zvezda uključuje zvezde Sigma Vaga, Spika, Alfa Devica, Zeta Kentauri, SAA 204 132 i Beta Sigma Oktantis Trianguli Australis.

„Nije bilo lako odabrati prikladne zvezde. Studio Brisel nas je zamolio da Bouviju pronađemo jedinstveno mesto u galaksiji. Uzimajući u obzir mnoge njegove albume, odlučili smo se za sedam zvezda… U blizini Marsa. Sazvežđe je kopija ikoničke Bouvijeve munje i pronađeno je upravo u vreme njegove smrti“, izjavio je Mole.

© Foto : stardustforbowie.be Sazvežđe koje je dobilo ime po Dejvidu Bouviju.
Sazvežđe koje je dobilo ime po Dejvidu Bouviju. - Sputnik Srbija
Sazvežđe koje je dobilo ime po Dejvidu Bouviju.

Bouvi je često koristio teme vezane za kosmos kao inspiraciju za svoj kreativni proces. Slavu je stekao singlom „Space Oddity“ a kasnije je stvorio lik Zigija Stardasta, vanzemaljske rok zvezde. Među njegovim hitovima su i „Starman“ i „Life on Mars“.

Dejvid Bouvi - Sputnik Srbija
Bouvi i sedam veličanstvenih (video)

Godine 1973. pojavio se na omotu albuma „Aladdin Sane“ sa crveno-plavom munjom oslikanom na licu.

Sazvežđe od sedam zvezda samo je jedan od načina na koji su astronomi izrazili poštovanje nedavno preminulom Bouviju. Prethodno je pokrenut projekat „Zvezdana prašina za Bouvija“ koji omogućuje obožavaocima da koriste Gugl skaj kako bi unutar sazvežđa ostavili poruke u vidu imena omiljenih Bouvijevih pesama ili kratke poruke posvećene britanskom rokeru.