Analitičari smatraju da bi taj aranžman mogao da podstakne saradnju dveju zemalja u sferi vazduhoplovstva.
Trenutno se Be-103 proizvodi u fabrici aviona u gradu Komsomolsku na Amuru, koji se, inače, nalazi u blizini rusko-kineske granice.
U prvoj fazi Rusija će isporučiti Kini 13 letelica, u drugoj fazi — još deset, dok će fabrika u Harbinu dovršiti ove avione do upotrebnog stanja.
Kina je 2009. godine kupila dva ruska aviona, nakon toga su Be-103 stekli veliku popularnost jer se sa pravom smatraju višenamenskim. Kina ne planira da kupi samo avione, nego i licencu za njihovu proizvodnju.
Ali, prema rečima guvernera ruske Habarovske pokrajine Vjačeslava Športa, to ne znači da Rusija prestaje sa domaćom proizvodnjom. Osim toga, Rusija će pomoći Kini u obuci posade.
Kina ima dugu pomorsku granicu, tako da je razlog za nabavku i proizvodnju amfibija jasan. Upravo brzi avion Be-103 može hitno da stigne tamo gde je došlo do ekološke katastrofe, na primer do izlivanja nafte u more, i da spreči širenje naftne mrlje.
Osim toga, avion može da se koristi u regijama sa velikim brojem reka i jezera i manjkom aerodroma. Ruski avion je efikasan u borbi protiv krivolova, kao i za gašenje šumskih požara ili tokom spasilačkih operacija. Domet aviona Be-103 je oko hiljadu kilometara, brzina — oko 285 kilometara na sat.
U avion se osim pilota može smestiti pet putnika, a verzija koja služi za hitnu medicinsku pomoć može da preveze dva bolesnika na nosilima i lekara.