Kada je reč o avionima, u Siriji se koristi mešovit sastav ruske avijacije. Od bombardera u upotrebi su Su-24M i Su-34, oklopni jurišni avioni Su-25SM, kao i lovci Su-30SM, čija je uloga da brani rusku avijaciju sa neba. Intenzitet letova zavisi od broja ciljeva na zemlji koje opredeljuju ruske, sirijske, iračke i iranske obaveštajne službe.
Teroristima nije lako, jer ruska avijacija svakodnevno sprovodi skoro pa teoretski maksimum kada je reč o broju poletanja borbenih aviona, dok je dosadašnji rekord bio 88 poletanja za 24 časa. Dosad je uništeno skoro 750 objekata Islamske države od početka vojne operacije i to u provincijama Raka, Hama, Idlib, Latakija i Alep.
Su-24 „fenser“
Frontovski bombarderi Su-24 su osnovna udarna sila ruske avijacije i trenutno se u operacijama u Siriji koristi 12 aviona. Ovi avioni mogu da nanose vazdušne napade u bilo koje doba dana i noći, u svim meteorološkim uslovima.
Pored toga, Su-24 bio je prvi sovjetski avion koji je projektovan da bombarduje na izuzetno malim visinama — do 50 metara. „Suhojev“ avion Su-24 je prvi supersonični sovjetski avion sa promenljivom geometrijom krila, koja mu omogućavaju adaptaciju na kontradiktorne uslove aerodinamike, što mu pruža veliku manevarsku sposobnost. Maksimalna brzina aviona je 1.600 kilometara na čas.
Od naoružanja Su-24 je opremljen raketama klase vazduh—vazduh (R60M), zatim raketama vazduh—zemlja (H-29L i H-25ML), kao i kontrolisanim raketama slobodnog pada.
Su-34 „fulbek“
U okviru vojne operacije učestvuju i višenamenski taktički lovci-bombarderi koji takođe ne mare za meteorološke uslove. Ovi avioni u stanju su da precizno gađaju ciljeve na zemlji koristeći rakete vazduh—zemlja i vazduh—vazduh, a pored raketa sa malim prečnikom dejstva (R-73), Su-34 može da bude opremljen i raketama šireg radijusa (R-77) sa radarskim navođenjem.
Lovac je opremljen i elektronsko-optičkim sistemom kontrole vatre, kao i repnim radarima koji mogu da opredeljuju mete koje se nalaze iza aviona neutrališući ih bez dodatnih manevara.
Leteći tenk
Oklopni jurišni avion Su-25SM, počev od rata u Avganistanu, dobio je reputaciju „letećeg tenka“ zbog mogućnosti da pruža podršku kopnenoj vojsci raketnom i mitraljeskom vatrom. Avion je moguće opremiti sa 32 vida najrazličitijeg naoružanja. Zapadni vojni analitičari tvrde da ne postoji bolja podrška sirijskoj vojsci u borbi protiv terorista ID nego što to pruža Su-25SM.
Kada je reč o lovcu Su30SM, njihov zadatak je da čuvaju bombardere i lovce, koji nanose vazdušne napade po pozicijama terorista ID. Oni su opremljeni raketama vazduh—vazduh (R-73, R-27P i R-27ER).
Helikopteri
Među letelicama ruske avijacije u Siriji prisutni su i helikopteri, iako se tačan broj ne spominje u izveštajima Ministarstva odbrane Rusije. Prema rečima predstavnika ruske vojske Igora Klimova, u operacijama se koriste helikopteri Mi-24, i to za slučajeve spasilačkih akcija, kao i zarad obezbeđivanja avio-baze „Hmejmim“. Svaki helikopter opremljen je sa četiri bloka od 20 avijacionih raketa, kao i mitraljezom kalibra 30 milimetara.
Sličan posao obavljaju i vojno-transportni helikopteri Mi-8MTŠ. Posada je opremljena opremom za noćno posmatranje, što im omogućava noćno letenje i to na visinama od pet metara u slučajevima ravnih terena.
Krstareće rakete
Sa Kaspijske flote dosad je ispaljeno 26 krstarećih raketa po pozicijama terorista ID. Rakete kompleksa 3M14 nisu samo iznenadile teroriste već i mnoge zapadne posmatrače da su rakete lansirane sa brodova relativno malih gabarita („Tatarstan“ i „Dagestan“), nosivosti dve tone. Poređenja radi, brodovi sa kojih američka vojska lansira svoje tomahavke su raketonosci tipa „Arli Berk“, čija nosivost iznosi preko osam tona.
Uprkos „minijaturnosti“ brodova, Kaspijska flota je pokazala neočekivanu preciznost u napadima raketa i to na udaljenosti od preko 1.500 kilometara. Čak je i glavnokomandujući američkih snaga Vilijam Gortni naglasio da je ovo pokazatelj da je ruska avijacija sposobna da gađa ciljeve na severu Amerike bez napuštanja sopstvenog vazdušnog prostora.