Novi most preko Tamiša uspešno prošao ispitivanja

© Foto : RŽD InternešnlNovi železnički most preko Tamiša
Novi železnički most preko Tamiša - Sputnik Srbija
Pratite nas
Novi most preko reke Tamiš na levom koloseku pruge Beograd – Pančevo, koji je izgradila kompanija „RŽD Internešnel“, uspešno je prošao sva statička i dinamička ispitivanja, saopšteno je danas iz te kompanije.

Izgradnja mosta dužine 242 metara preko reke Tamiš, sa glavnom konstrukcijom od 82 metara i sa pet prilaznih konstrukcija, bila je završena polovinom septembra.

Zorana Mihajlović i predsednik Ruskih železnica Oleg Belozjorov - Sputnik Srbija
Od danas vozovi idu 120 na sat (video)

Most je sagrađen prema važećim evropskim normama projektovanja (evrokodom), uz poštovanje evropskih standarda kvaliteta ISO9001 i angažovanje srpske kompanije „Mostogradnja“.

Konstrukcija metalno rešetkastog nosača (glavne konstrukcije) od legiranog čelika će se koristiti još najmanje 100 godina. Ovaj čelik, poreduobičajenih primesa, sadrži u sebi elemente koji se specijalno ubacuju u određenim količinama radi obezbeđenja traženih fizičkih ili mehaničkih karakteristika.

Legirujući aditivi povećavaju čvrstoću, otpornost čelika na koroziju, smanjuju opasnost od krhkog loma.

Kolovozni deo mosta ima kontinuiranu konstrukciju šinskog koloseka. Ona omogućuje propuštanje modernih teretnih vozova i udobno kretanje putničkih vozova brzinom do 120 kilometara na sat. Bojenje mosta savremenim materijalima će obezbediti pouzdanu zaštitu od korozije u roku od najmanje 25 godina.

Pruga, ilustracija - Sputnik Srbija
Rekonstrukcija poslednje deonice Koridora 10

Projektni institut CIP je ispitao most na statičko opterećenje iz vagona hoper-dozatora, kompletno napunjenih šljunkom, a zatim su obavljena ispitivanja dinamičkim opterećenjem — kretanjem lokomotive brzinom od 10, 40, 80 i 100 kilometara na sat.

Projekat modernizacije linije Beograd — Pančevo u vrednosti od više od 90 miliona dolara, „RŽD Internešnel“ realizuje za račun sredstava ruskog državnog izvoznog kredita, odobrenog Republici Srbiji.

Projekat sadrži rekonstrukciju postojećeg koloseka, izgradnju i elektrifikaciju novog koloseka nadeonici dužine 16 kilometara, kao i izgradnju železničke infrastrukture duž trase.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala