00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
ORBITA KULTURE
16:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Aleksandar Prvi Karađorđević“
16:00
30 min
MILJANOV KORNER
Realnost je da se Partizan i Zvezda bore za mesto u plej-inu
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Rozanov“
17:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Od Evrope do Australije za samo 90 minuta do 2040.

© Foto : DLRSpejs lajner" (SpaceLiner)
Spejs lajner (SpaceLiner) - Sputnik Srbija
Pratite nas
Nemačka avio-kompanija obnavlja planove za dizajn aviona na raketni pogon koji bi mogao da preveze putnike sa jedne na drugu stranu sveta za samo sat i po vremena. Ako kompanija dobije dovoljno sredstava, to bi moglo da se desi do 2040. godine.

DLR je nemačka vazduhoplovna agencija koja je specijalizovana za složene sisteme leta. Agencija je 2007. godine dizajnirala koncept za hipersonični avion koji bi bio sposoban da preveze 50 putnika iz Evrope u Australiju za samo 90 minuta. Planovi su tada odloženi, ali sada, skoro deset godina kasnije, kompanija preispituje planove i namerava da ih ostvari.

Kako je navedeno u saopštenju, nova vrsta veoma brzog aviona zvaće se „spejslajner“.

„Želimo da osmislimo mapu puta. Potrebna nam je definicija misije i ove godine ćemo to da uradimo u fazi A“, rekao je koordinator projekta u nemačkom Centru za vazduhoplovstvo Martin Sipel.

Hipersonični „spejslajner“ funkcionisaće pomoću raketa koje će ga podići na visinu od oko 50 milja, u gornje slojeve atmosfere, brzinom koja je više od 20 puta veća od brzine zvuka i to za manje od deset minuta. Nakon poletanja raketa bi se odvojila od letelice i ona bi nastavila svoje putovanje do krajnjeg odredišta.

DLR planira da prvi avion testira do 2035, a da do 2040. godine ova letelica bude u komercijalnoj upotrebi.

Prema rečima Sipela, ako projekat bude uspešan, „spejslajner“ bi mogao da ima 15 letova dnevno.

 

 

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala