Na konferenciji za novinare povodom završetka sezone u Jugoslovenskom dramskom pozorištu, ocenjeno je da je protekla godina bila veoma uspešna, ne samo zbog sjajne marketinške akcije — jeftinih karata, koju su osmislili i realizovali čelni ljudi ove kuće, već i zato što se, po mišljenju direktorke Tamare Vučković Manojlović, publika ponovo vraća u pozorište.
Jeftine karte — povratak uspavanih
„Prošlogodišnja akcija sa jeftinim ulaznicama je donela izuzetno pozitivan efekat jer je veliki deo te publike ostao u pozorištu. Trudimo se da pridobijemo što više mlađih gledalaca, ali i da probudimo uspavanu publiku, jer i nje ima dosta. To je naša ideja. Nastavićemo sigurno sa tom tradicijom“, objasnila je direktorka JDP-a.
VD upravnika Narodnog pozorišta Dejan Savić ističe da je posećenost ovog teatra u odnosu na prošlu sezonu povećana za više od deset odsto.
„Mi imamo tu sreću da se ne suočavamo sa problemom koji muči većinu naših kolega u ostalim pozorištima. Činjenica je da pozorišni zahvati sa nekakvim alternativnim projektima nisu urodili plodom i da se većina pozorišta u Evropi vraća ovom modelu koji mi uporno negujemo — repertoarskom pozorištu. Narodno pozorište ima jedinstvenu publiku, koju gaji, a svakako se trudimo da taj broj ljubitelja pozorišta povećamo“, rekao je Savić i dodao da je i više nego zadovoljan trenutnom posetom, pošto statistike govore da je u Srbiji samo 17 odsto populacije ikada ušlo u pozorište.
Deca traže kartu više
A situacija je slična i u pozorištima za decu, o čemu govori dramski pisac i upravnik lutkarskog pozorišta „Pinokio“ Igor Bojović.
„Naše predstave su veoma posećene, često imamo situacije da se traži karta više i da kapacitet gledališta ne može da podrži broj publike. Razlog za to vidim pre svega u našem repertoarskom odabiru, koji je prilagođen dečjem uzrastu. Mi se bavimo klasičnom dramskom literaturom za decu, bajkama i svim onim što je primereno uzrastu kojem su naše predstave i namenjene. Druga vrlo važna stvar je lokacija teatra. Poseta nam je mnogo veća od kada smo se preselili na bolju adresu“, rekao je Bojović za Sputnjik i istakao da ne veruje da je cena ulaznica ta koja određuje da li će publika ići u pozorište ili ne, već repertoarski izbor, koji je presudna stvar.
On je dodao da se pozorišni komadi kreću iz krajnosti u krajnost — ili se prave estradni, komercijalni, nezavisni projekti koji pune sale, ili se stvaraju predstave koje su visokih umetničkih standarda, ali koje ne privlače publiku. Po njegovom mišljenju, sve ono što je umetničko ne mora biti nekomercijalno i treba tražiti sredinu koja je ključ rešenja za poboljšanje posete.
Da li zbog raznih marketinških akcija, koje pozorišta sprovode ne bi li privukla publiku, ili zbog repertoarskih šema, tek — posetioci se ponovo vraćaju u teatar.