Nezavisna softverska kompanija, „IMGN.PRO" razvila je novu kompjutersku igricu inspirisanu serijom istinitih događaja poznatih kao „misterija Djatlovljev prolaz“. Igra prati putanju grupe od devet ruskih studenata na kobnoj ekspediciji u severnim planinama Urala 1959. godine.
U januaru 1959. godine grupa od deset ruskih planinara sa uralskog Politehničkog instituta krenula je na put u planinu. Kako su se zimski uslovi pogoršali, jedan planinar je bio prinuđen da se vrati zbog bolesti, nesvestan da će on biti poslednja osoba koja je videla svoje drugove žive.
Posle dve nedelje bez vesti o planinarima, spasilački tim je krenuo u potragu. Našli su napušten učenički logor 26. februara na Planini smrti. Šator je teško oštećen i očigledno je otvoren sa zadnje strane nožem.
Lanac tragova sugeriše da grupu nije jurio niko izvan nje.
Istražitelji su prvo pronašli pet tela. Obdukcijom nisu nađene povrede koje bi dovele do njihove smrti i zaključilo se da su svi oni umrli od hipotermije.
Jedan od članova imao je malu naprslinu lobanje, ali je utvrđeno da to nije bila fatalna povreda.
Kada su u maju pronađena tela četiri preostala planinara, cela slika se promenila. Troje od njih podleglo je smrtonosnim povredama. Jedan je imao znatno oštećenje lobanje, a druga dvojica su imala velike prelome grudi i polomljena rebra; jedan od planinara nađen je bez jezika. Lekari su zaključili da bi sila koja može da prouzrokuje takvu štetu morala biti izuzetno jaka.
Prema istražiteljima, značajni nivoi radijacije su detektovani u odeći koju su četiri žrtve imale na sebi.
Dr Boris Vozrožden, koji je pregledao leševe, izjavio je da nijedna od povreda tela nije mogla biti uzrokovana od drugog ljudskog bića, „jer je sila udaraca bila suviše jaka i nije bilo oštećenja mekih tkiva“.
Neki kažu da su planinari bežali od lavine, dok drugi tvrde da su u tom području videli svetle narandžasta kugle kobne noći, što je dovelo do verovanja da je bilo nekih jezivih naučnih eksperimenta u toj šumi.
Konačan zaključak istražitelja je da je cela grupa umrla usled neke „nesavladive nepoznate sile“. Nijedno drugo zvanično objašnjenje do sada nije dato.
Igrač je bačen u atmosferu anksioznosti i straha, kontrolisanu algoritmom za upravljanje strahom. On je odgovoran za precizno doziranje straha i nesigurnosti, na osnovu onoga što igrač radi.
„’Kolat‘ je igra koja ne prati vodeća dizajnerska načela u industriji igara, ali stvara svoja, koja zasniva na inteligenciji i mašti igrača“, rekao je programer kompanije „IMGN.PRO“ za svoju eksperimentalnu horor igru.
Zvanični datum izlaska je postavljen za 10. jun.