Kompanija „Magnit“ je lider maloprodaje u Rusiji i poseduje više od 10.000 maloprodajnih objekata svih vrsta — supermarketa, hipermarketa, porodičnih i kozmetičkih radnji. Većinski vlasnik kompanije, Sergej Galicki, čije je bogatstvo magazin Forbs procenio na 9,2 milijarde dolara, kada je osnivao kompaniju, ugledao se na američki lanac „Vol-Mart“. Slogan „Magnita“ je: Uvek niske cene.
Ova kompanija odlikuje se visokim logističkim performansama koje omogućavaju efikasnu isporuku robe. Kako bi efikasnije skladištili robu, menadžment „Magnita“ osnovao je 28 distributivnih centara širom Rusije, a vozni park od skoro 6.000 vozila garantuje brz prevoz robe od magacina do prodavnica. „Magnit“ je ujedno i najveći poslodavac u Rusiji sa 260.000 zaposlenih.
Bez obzira na pad trgovinske razmene u prvom kvartalu ove godine, kaže direktor Trgovinskog predstavništva Rusije u Srbiji Andrej Nikolajevič Hripunov, nema pada isporuka srpskih poljoprivrednih proizvoda na rusko tržište, čak je po nekim pozicijama zabeležen rast.
Prošlogodišnji izvoz poljoprivrednih proizvoda na rusko tržište iznosio je oko 300 miliona dolara.
„Za to postoje i objektivni i subjektivni razlozi. Siguran sam da je to privremena tendencija. Uspešno ćemo rešiti taj problem sa našim srpskim kolegama i razmenu ćemo vratiti na nivo iz prethodnih godina, a možda ćemo je i povećati“, rekao je on.
Hripunov kaže da je „Magnit“ prisutan na srpskom tržištu već neko vreme, ali i da nisu jedini.
Ova ruska kompanija je lider u maloprodajnoj trgovini u ruskoj federaciji. Samo u prva dva meseca ove godine je, preko ove kompanije, iz Srbije je izvezeno poljoprivrednih proizvoda u vrednosti od oko 15 miliona dolara.
„Nadam se da će poseta njihovih predstavnika doprineti daljem razvoju srpsko — ruskih trgovinskih odnosa i da će sastanci rezultirati potpisivanjem novih ugovora i novim isporukama kvalitetnih srpskih poljoprivrednih proizvoda“, istakao je Hripunov.
Dejan Delić iz Privredne komore Srbije kaže da je značaj sastanka srpskih proizvođača sa predstavnicima Magnita u tome što je ta kompanija zainteresovana za saradnju i sa malim i srednjim kompanijama.
„Ovim kompanijama često je potrebna podrška u načinu uobličavanja logistike izvoza. ’Magnit‘ se bavi i malim i srednjim proizvođačima i to je nama jako bitno, jer ne postoji veliki broj profesionalno obučenih kadrova koji mogu sami da obavljaju neophodne procedure“, naglasio je Delić.
On kaže da se za sastanke prijavilo više od osamdeset kompanija, i da će se na njima razgovarati o direktnom plasmanu srpskog voća i povrća.
„To je jako bitno, jer je malim i srednjim proizvođačima bitno da imaju valorizovanu proizvodnju“, naglasio je Delić i dodao ovog puta neće biti organizovan objedinjeni plasman jer „Magnit“ ima svoj logistički centar, špediciju i transport.
„Oni organizuju plasman proizvoda direktno od proizvođača do njih kao uvoznika“, ističe on.
Sama logistika posla sa ruskim tržištem nije u dovoljnoj meri jasna svim našim proizvođačima, kaže Delić, i velika je prednost kada kompanija ima tako uređenu logistiku, kao što ima „Magnit“.