On je istako da se radi o potpuno domaćem proizvodu koji je dobio sve neophodne međunarodne sertifikate, među njima i najrestriktivniji sertifikat nemačkog vazduhoplovstva, što je prvi put u istoriji srpske avijatike.
„Najveći broj naručilaca aviona ’Aero ist Evrope‘ su evropske škole za obuku pilota, ali i privatna lica, s obzirom na to da jedan avion košta kao nešto skuplji automobil“, naveo je Matić.
On je dodao da njegova kompanija pravi avione koji su specijalizovani za prevoz bolesnika, a koriste ih Lekari bez granica, koji se bave humanitarnim radom u Africi.
U Srbiji je do sada prodato petnaestak aviona SILA 450 C, ultra-lake letelice iz SILA serije (Srpska industrija lakih aviona).
„Preduzeće sve materijale za izradu aviona uvozi prvenstveno iz Evrope i SAD, i prinuđeno je da ih plaća unapred. Istovremeno, kupci iz Evrope unapred uplaćuju samo kaparu, a razlog je taj što Srbiju i dalje doživljavaju kao nestabilno područje“, rekao je Matić.
On je istakao da je najveći problem za njegovu kompaniju što su obrtna sredstva, neophodna da bi malo preduzeće opstalo na tržištu, u Srbiji praktično nedostupna.
„Bankarske pozajmice za male firme su izuzetno skupe, dok su velika preduzeća zaštićena zahvaljujući političkim interesima“, naveo je Matić.
Po njegovim rečima, problem je i što na tržištu radne snage nema radnika sa potrebnim kvalifikacijama, jer sistem obrazovanja ne prati potrebe privrede.
„Nedostatak povoljnih izvora finansiranja i kvalifikovanih kadrova su i glavni razlozi što fabrika proizvodi samo 10 do 15 aviona godišnje, iako su njeni kapaciteti pet puta veći“, kazao je Matić.