„To je vreme u kojem zaista moramo biti u stanju pripravnosti i mi iz sektora, ali i ljudi iz lokalne samouprave“, naveo ja Marić u vestima B92.
Rečna korita puna smeća
„U onim delovima koji se brane, to znači da se prati vodostaj i da se blagovremeno reaguje, a u nebranjenim delovima da se pre svega evakuišu ljudi i spašavaju ljudski životi“, istakao je Marić.
Prema njegovim rečima, dobra stvar je to što lokalne samouprave i opštinski štabovi svakako bolje reaguju nego ranije.
„Katastrofa koja je pogodila Srbiju u 2014. godini naterala je ljude da promene odnos prema ovoj problematici“, rekao je Marić.
Ipak, korita su puna đubreta.
„Jeste, teško je raščistiti sa praksom koja traje desetinama godina da ljudi bacaju smeće, onda jedna prolećna bujica to iznese na površinu. To je nešto što moramo da menjamo mnogo intenzivnije u godinama pred nama“, naveo je Marić.
Kako kaže, samo treba da se sprovodi kaznena politika i da se bolje organizuju komunalne delatnosti kako bi se smeće odnosilo.
„Za to su nadležne organizacije lokalne samouprave, ali imate sa druge strane i činjenicu da otklanjanje smeća zaista nije skupo. Ljudi nemaju naviku da plate 100 dinara mesečno, lakše im je da izruče u reku, i onda imamo problem svi mi. To bi mogla da promeni samo primena kazne, ne verujem da neko danas kažnjava zbog toga“, istakao je Marić.
Raste broj klizišta
Na pitanje kakva je situacija sa klizištima, Marić odgovara da su ona eskalirala nakon maja prošle godine i dodaje da njihov broj u Srbiji vrtoglavo raste.
„To zahteva jedan sistemski pristup, i to nije fraza. Jednostavno su potrebni ogromni novci da se klizišta u Srbiji saniraju, ali će sigurno u narednim danima biti odluka šta će se konkrentno raditi, jer zaista postoje klizišta na kojima se mora nešto uraditi“, naveo je Marić.
Prema njegovim rečima, sva mesta koja su pogođena poplavama u maju prošle godine imaju problem sa klizištima.
„Apsolutno sva, i na zapadu i na istoku, u centralnoj Srbiji i u Beogradu, u krajnoj liniji. To zahteva sistemski pristup, jer to ne može preko noći da se sanira i veliki su novci potrebni. Mora da se počne, onda će se i završiti jednog dana“, zaključuje Marić.