Međutim, Petar Vojinović, urednik vazduhoplovnog portala „Tango siks“ smatra da takva odluka neće sprečiti slične nesreće.
„Ovakva nova pravila ne bi mogla u potpunosti da eliminišu ovakve situacije, jer jednostavno protiv ovoga ne postoji nikakav lek. Takođe, iznenađuje iz ugla industrije je da Lufthanza nije imala ovo pravilo, koje je opet, to naglašavam, formalni zahtev nakon 11. septembra i sličnih terorističkih pretnji. Kako stjuardesa u kokpitu može sprečiti nekoga ko je do kraja rešio da nešto ovako uradi, to je naravno diskutabilno“, kaže Vojinović za Sputnjik.
Obavezno prisustvo dve osobe u pilotskoj kabini tokom leta do sada je bilo predviđeno samo po pravilima američke agencije za avionski saobraćaj.
„Oni su jednostavno uskladili svoje bezbednosne procedure sa onima koje su u Americi već dugo na snazi. Bukvalno odmah posle 11. septembra sve avio-kompanije koje lete u Americi i one koje lete za Ameriku su to morale da poštuju“, dodaje on.
Apsolutna kontrola nemoguća je u bilo kojoj industriji. Vojinović smatra da će avio-kompanije sad pooštriti i medicinsku kontrolu, ali ukazuje da su licence i do sada obnavljane na šest meseci, kao i da su postojale duple psihološke provere.
„Ono što je sigurno je da će industija pravovremeno reagovati na ovo, a već smo videli da su svetske avio-kompanije reagovale. Ono što možemo očekivati je dodatno pooštrenje regulative, češći pregledi, jednostavno, obraćanje više pažnje na način ugrožavanja bezbednosti koji jeste bio poznat i ranije. Naravno, lokacija ove nesreće i činjenica da se ona dogodila u Lufthanzi i u Evropi stavlja neki reflektor u odnosu na neke prethodne slučajeve“, zaključuje Vojinović.
Kopilot „Džermanvingsa“ Andreas Lubic je, kako izgleda, krio dokaze o bolesti od svojih poslodavaca, saopštili su danas nemački tužioci.
Istražitelji su među dokumentacijom u njegovoj kući pronašli i nekoliko pocepanih papira na kojima se nalaze uputi za bolovanje, koje je potpisao njegov lekar. Među njima je i jedna doznaka datirana na dan tragedije u francuskim Alpima.