00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
Autorska emisija Ljubinke Milinčić
06:55
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Bez saradnje Srba i Rusa nema ostvarenja slovenskog sna
16:00
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
Hoće li biti Trećeg svetskog rata
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Dualnost Milene Pavlović Barili“
17:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Moskovski metro: dobro došli u ruke „robota“

© Sputnik / Maksim Blinov / Uđi u bazu fotografijaMoskovski metro
Moskovski metro - Sputnik Srbija
Pratite nas
U Moskovskom metrou pušten je u rad, mada još u režimu testiranja, prvi voz sa autopilotom. Ipak, računa se da će do 2017.godine većinom kompozicija upravljati robot. Valerij Buzovkin, novinar „Večernje Moskve“, uputio se na prvo „automatizovano“ putovanje, a svoja iskustva je podelio sa radijom „Sputnjik“.

Valerij, kakva su osećanja posle prve vožnje? Da li se dosadašnje mašinovođe boje „konkurencije“?

Robot vozi glatko i pouzdano, tako da se čak nisam ni držao za rukohvat. Ni posle 2017. godine kabina mašinovođe neće biti potpuno prazna, tako da nikakva masovna otpuštanja nisu predviđena.

Inženjeri upoređuju novi sistem sa „kruz kontrolom“ u automobilu: takođe je stvoren radi udobnosti, ali za ispunjavanje onih odluka, koje je doneo „vozač“…

Obim rada mašinovođa će biti smanjen, i možda oni neće biti toliko opterećeni i zaposleni kao sad, jer prestonički metro dnevno preveze do 9 miliona putnika. Mašinovođe će nadgledati rad sistema i upravljaće otvaranjem i zatvaranjem vrata.

To je ono o čemu je pre 2 godine govorio zamenik načelnika moskovskog metroa Aleksandar Vajsburd: „kada je špic, automatika ne može da zameni čoveka“?

Jedan od mašinovođa je na tu temu ispričao da se pre par godina na jednom od vagona koji su bili na testiranju nisu zatvorila vrata i on je krenuo da ih zatvori ručno, a u međuvremenu se aktivirao autopilot i voz je krenuo bez mašinovođe. On je morao da „sustigne“ voz na sledećoj stanici. To jest, ljudsko oko je uvek neophodno. Autopilot je dobra stvar, ali ako mašinovođa vidi nešto što nije onako kako bi trebalo da bude, jedan pokret ruke i vozom nastavlja da upravlja čovek.

Zbog tehničkih osobina, sistem automatskog upravljanja vozovima u metrou, biće programiran posebno za svaku liniju. Moskovski metro ima ukupno 12 linija, ukupne dužine više od 300 kilometara.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala