Valerij, kakva su osećanja posle prve vožnje? Da li se dosadašnje mašinovođe boje „konkurencije“?
Robot vozi glatko i pouzdano, tako da se čak nisam ni držao za rukohvat. Ni posle 2017. godine kabina mašinovođe neće biti potpuno prazna, tako da nikakva masovna otpuštanja nisu predviđena.
Inženjeri upoređuju novi sistem sa „kruz kontrolom“ u automobilu: takođe je stvoren radi udobnosti, ali za ispunjavanje onih odluka, koje je doneo „vozač“…
Obim rada mašinovođa će biti smanjen, i možda oni neće biti toliko opterećeni i zaposleni kao sad, jer prestonički metro dnevno preveze do 9 miliona putnika. Mašinovođe će nadgledati rad sistema i upravljaće otvaranjem i zatvaranjem vrata.
To je ono o čemu je pre 2 godine govorio zamenik načelnika moskovskog metroa Aleksandar Vajsburd: „kada je špic, automatika ne može da zameni čoveka“?
Jedan od mašinovođa je na tu temu ispričao da se pre par godina na jednom od vagona koji su bili na testiranju nisu zatvorila vrata i on je krenuo da ih zatvori ručno, a u međuvremenu se aktivirao autopilot i voz je krenuo bez mašinovođe. On je morao da „sustigne“ voz na sledećoj stanici. To jest, ljudsko oko je uvek neophodno. Autopilot je dobra stvar, ali ako mašinovođa vidi nešto što nije onako kako bi trebalo da bude, jedan pokret ruke i vozom nastavlja da upravlja čovek.
Zbog tehničkih osobina, sistem automatskog upravljanja vozovima u metrou, biće programiran posebno za svaku liniju. Moskovski metro ima ukupno 12 linija, ukupne dužine više od 300 kilometara.