"Ako govorimo o izabranim predmetima na prvom mestu je hemija 15,87 odsto, fizika vrlo visoko 15,77, istorija 14,02, biologija 13,89 i geografija 13,01", naveo je Stanković na konferenciji za medije u Vladi Srbije o rezultatima završnog ispita na kraju osnovnog obrazovanja.
Stanković je podsetio da je prijemni ispit održanu tri dana od 23. do 25. juna i da je u njemu učestvovalo 63.885 učenika osnovnih škola, odnosno 99,7 odsto te generacije, što znači, kako je rekao, da postoji visoka motivisanost naših đaka da nastave školovanje.
U tom procesu, dodao je, uzelo je učešće i 146 polaznika funkcionalnog obrazovanja.
Stanković je naglasio da je ministarstvo zajedno sa svim ostalim akterima obavilo jedan težak i odgovoran zadatak.
"Mogu hladne glave da kažem da je prosvetni sistem položio dva testa: kredibiliteta i organizacionih sposobnosti. Ministarstvo je pokazalo da uprkos groznim okolnostima koje je nametnula obojena revolucija u obrazovanju, našem društvu i državi ima znanja i hrabrosti da zajedno sa roditeljima i decom na regularaan način otvori perspektivu daljeg školovanja dece i da omoguće da naš sistem funkcioniše onako kako bi trebalo - u skladu sa zakonom i dobrim akademskim običajima", rekao je ministar.
O početku školske godine
Ministar Vuk Stanković rekao je da se može očekivati normalan početak školske godine 1. septembra.
„Prvog septembra trebalo bi da se redovno krene u školu. Svi mi koji vodimo prosvetu i svi mi koji učestvujemo u prosvetnom sistemu, ovu spremnost dece treba da koristimo kao glavni orijentir u pogledu onoga što radimo. I kao čovek koji vodi prosvetu, dajem vam vrlo jasnu poruku da ćemo mi uložiti sve svoje resurse da omogućimo normalan početak školske godine, i normalno školovanje za tu decu. Deca u tom uzrastu moraju da imaju strukturiran dan. Mora da se zna kada su školske aktivnosti, kada je odmor, kada je vreme da istražuju svoje druge sposobnosti i razvijaju svoju ličnost“, kazao je ministar, i dodao:
„Škola mora da bude epicentar njihove socijalizacije u uslovima u kojima roditelji posvećuju dosta vremena na poslu i u uslovima u kojima postoji dominacija virtuelnog sveta nad njihovim životima. Ja želim da vam kažem da ćemo mi raditi na tome da stvorimo sve institucionalne i materijalne pretpostavke da školski sistem od 1. septembra funkcioniše onako kako treba da funkcioniše“, ocenio je on.