Najkova oprema sinonim je za sportiste koje su stekle epitet velikih zvezda, a jedan od najslavnijih je Rodžer Federer koji je tokom najvećeg dela karijere prezentovao ovu kompaniju i doneo joj je izuzetan publicitet.
Sa druge strane, kada je 2011. godine Novak Đoković postao prvi reket sveta i počeo da ređa uspehe i samo niže Grend slemove na njemu i dalje nije bilo Najk majice, patika i ostale opreme.
Majk Nakadžima kaže da je jedan od razloga zašto kompanija nije sarađivala sa srpskim asom „crni oblak“ koji je često oko njega.
„Mogao jeda bude najuspešniji teniser ikada, ali oko njega je uvek crni oblak. Kao da ga navlači na sebe. Pogodio je linijskog sudiju na US Openu 2020. godine i diskvalifikovan je. Dešava se, valjda, ali zašto se to uvek dešava Novaku? Ili cela kontroverza oko vakcinacije.Sada, kao brend: da li želim da stojim iza nekoga ko uvek ima kontroverze oko sebe? Ili želim da idem sa sportistom sa čistim imidžom?“, rekao je Nakadžima, ali istina je malo drugačija.
Pre nego što se dogodila neprijatna situacija na US Openu i pre nego što se pojavio korona virus, Najk je u nekoliko navrata pokušao da sarađuje sa Novakom.
Najbolji ponudu dobio je 2017. godine međutim, tada je prihvatio materijalno lošiju ponudu brenda „Lakost“ jer mu je ta kompanije obezbedila da bude njihova najpoznatija sportska zvezda.
Posle isteka ugovora, u jeku skandala zbog vakcine „Lakost“ je stao uz srpskog tenisera i ponudio novu saradnju.
Sa druge strane, Najk je dobio hladan tuš i od Rodžera Federera godinu dana posle Novakovog odbijanja. Švajcarac je odlučio da počne saradnju sa brendom „Uniklo“.
„To nikada nije trebalo da se dogodi. Pustiti tako nekoga, to je grozota. Rodžer Federer je trebalo da pripada Najkiju do kraja svoje karijere. Baš kao Majkl Džordan, Lebron Džejms, Tajger Vuds. On je u društvu najvećih sportista svih vremena u Najkiju. Jako sam razočaran, to nije bila moja odluka“, otkrio je Nakadžima povodom odlaska Federera.