00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Potpisan ugovor za projektovanje i izgradnju linije 1 metroa i Finansijski protokol

© Tanjug / DEJAN ŽIVANČEVIĆPotpisani ugovor za projektovanje i izgradnju linije 1 metroa i Finansijski protokol
Potpisani ugovor za projektovanje i izgradnju linije 1 metroa i Finansijski protokol - Sputnik Srbija, 1920, 19.12.2025
Pratite nas
Ugovor za projektovanje i izgradnju saobraćajnog sistema za Liniju 1 fazu 1 beogradskog metroa, kao i Finansijski protokol između Vlade Srbije i Vlade Francuske o saradnji u oblasti finansiranja faze 1 projekta beogradskog metroa, potpisani su danas u Vladi Republike Srbije.
Ugovor za projektovanje i izgradnju saobraćajnog sistema za Liniju 1 fazu 1 beogradskog metroa su potpisali ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević, direktor kompanije Alstom za Evropu Endru Dileone, direktor JKP ''Beogradski metro i voz'' Andreja Mladenović i sekretar Sekretarijata za javni prevoz Slaven Andrić, dok su Finansijski protokol potpisali prvi potpredsednik Vlade Srbije i ministar finansija Siniša Mali i ambasadorka Francuske u Srbiji Florans Ferari.
Prvi potpredsednik Vlade i ministar finansija Siniša Mali izjavio je da protokol predviđa finansijsku podršku u vidu zajma francuskog Trezora u iznosu od 150 miliona evra za realizaciju projekta beogradskog metroa, jednog od najvažnijih infrastrukturnih projekata u Srbiji.
''Ova dva ugovora predstavljaju važan korak u realizaciji prve linije beogradskog metroa, čiji je cilj da se unapredi javni prevoz i koji predstavlja ekološki prihvatljiv način prevoza. Glavni grad ovih godina piše svoju modernu istoriju i doživljava najintenzivniji period infrastrukturnog razvoja. Srbija će imati modernu prestonicu sa svim što je višemilionskom gradu neophodno, a Beograd će dobiti svoj dugo očekivani metro, nakon nekoliko decenija čekanja i praznih obećanja'', rekao je Mali.
On je istakao da prioritetni, strateški projekti dugo traju, ali da se sa izgradnjom metroa konačno ulazi u fazu kada će moći da se vide i prvi rezultati dugogodišnjih priprema.
''Srbija više nije ista, kapitalne investicije će i narednih godina biti naš snažni motor daljeg razvoja. Još puno je posla pred nama, ali završićemo sve započete projekte'', zaključio je prvi potpredsednik Vlade.
Ministarka Aleksandra Sofronijević je istakla da je saradnja sa francuskim partnerima na projektu izgradnje prve linije beogradskog metroa jedan od najznačajnijih primera uspešne međudržavne saradnje.
''Ovo je jasan pokazatelj da Srbija ima kapacitet da realizuje složene i strateške infrastrukturne projekte. Izgradnja metroa nije samo ulaganje u saobraćajnu infrastrukturu, već investicija u održivi razvoj, unapređenje kvaliteta života građana i budućnost Beograda kao moderne evropske prestonice. Ovaj projekat potvrđuje da Srbija planski i odgovorno ulaže u infrastrukturu koja će služiti generacijama koje dolaze'', poručila je ministarka Sofronijević.
Ambasadorka Francuske u Srbiji Florans Ferari rekla je da je raduje današnje potpisivanje komercijalnog ugovora sa Alstomom za kompozicije vozova prve linije beogradskog metroa, kao i finansijskog protokola koji će omogućiti njegovo finansiranje.
''Ovo potpisivanje predstavlja novu, odlučujuću i konkretnu etapu ovog projekta koji je važan kako za naše bilateralne odnose, tako i za angažovanje Francuske u podršci strateškim projektima koji su od koristi građanima Srbije. Dolazak metroa u Beograd poboljšaće kvalitet života Beograđana smanjenjem saobraćajne gužve i emisije ugljenika, čime će se, takođe, poboljšati i kvalitet vazduha u gradu'', rekla je Ferari.
Komercijalni ugovor sa kompanijom Alstom obuhvata izradu projektne i tehničke dokumentacije, nabavku, prevoz i izvođenje radova na ugradnji opreme i materijala, ispitivanje i puštanje u rad saobraćajnog Sistema prve faze Linije 1 beogradskog metroa.
U okviru ovog ugovora predviđena je nabavka ukupno 32 garniture metro vozova, što predstavlja ukupnu potrebu za celu Liniju 1, kao i realizacija pratećih sistema neophodnih za bezbedno i pouzdano funkcionisanje metro saobraćaja.
Kada u potpunosti bude završena, prva linija metroa će povezivati Železnik i Mirijevo, druga linija je predviđena na potezu Bežanija - Mirijevo, dok će linija tri povezivati Banjicu i Bežaniju.
Uvođenjem metroa u sistem javnog transporta planirana je reorganizacija postojećih linija javnog gradskog saobraćaja, a trase metroa su usklađivane sa razvojem ''BG voza''.
Tako će se smanjivati broj autobusa i automobila na ulicama, jer će integrisanim šinskim sistemom koji čine metro, tramvaj i BG voz biti rešeni saobraćajni izazovi u Beogradu.
Izgradnjom prve linije metroa Beograd dobija moderan, efikasan i održiv sistem javnog prevoza, koji će značajno unaprediti svakodnevni život građana i dugoročno doprineti razvoju grada.
Pogledajte i:
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala