00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
NOVI SPUTNJIK POREDAK
17:00
60 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Aleksa Jelić: Zemlja bez kulture je zemlja bez identiteta
16:00
30 min
VESTI (repriza)
Šta su sve dogovorili Putin i Modi i zašto je važna poseta ruskog predsednika Indiji?
16:30
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
Da li će pregovori Rusije i Amerike uključiti – Srbiju
17:00
60 min
MILJANOV KORNER
Zvezdin Toma: Prvi intervju posle pobede nad Fenerom – sanjamo F4
20:00
60 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Egzodus radnika nemačke auto-industrije

© AP Photo / Mike StewartMercedes znak
Mercedes znak - Sputnik Srbija, 1920, 21.10.2025
Pratite nas
Nemački proizvođač automobila "Mercedes-Benz" tiho sprovodi jedan od najvećih programa dobrovoljnog odlaska radnika u automobilskoj industriji poslednjih godina.
Prema informacijama Handelsblata, firmu je do sada napustilo oko 4.000 radnika koji su prihvatili otpremnine – znatno više nego što je uprava očekivala.
Program je deo šireg plana štednje kojim izvršni direktor Ola Kalenijus do 2027. želi da smanji troškove za pet milijardi evra, od čega oko milijardu planira da uštedi smanjenjem troškova rada.
Mere su usmerene na tzv. indirektne zaposlene – dakle sve koji ne rade direktno u proizvodnji, poput administrativnog osoblja, inženjera ili IT stručnjaka. Zbog sporazuma o zabrani otkaza koji u Nemačkoj vredi do kraja 2034, "Mercedes" je prisiljen da ponudi velikodušne otpremnine kako bi podstakao dobrovoljni odlazak.
Ponudu je, prema insajderskim informacijama, primilo čak 40.000 zaposlenih. Posebno atraktivna bila je takozvana turbopremija za one koji su odluku doneli brzo – dugogodišnji radnici mogli su dobiti i šestocifrene iznose. Na primer, 55-godišnji šef tima s platom od 9.000 evra mogao je da računa na otpremninu od oko pola miliona evra.

Talas otkaza u celoj auto-industriji

"Mercedes" nije izuzetak. Nemačka automobilska industrija u poslednje dve godine izgubila je više od 55.000 radnih mesta. "Boš" planira ukinuti 22.000 pozicija, ZF 14.000, dok "Folksvagen" do 2030. želi da smanji broj zaposlenih u Nemačkoj za 35.000.
Ipak, u "Mercedesu" tvrde da program nije seča radnih mesta, već deo transformacije. Firma paralelno ulaže u prekvalifikaciju zaposlenih kako bi ih preusmerila na poslove budućnosti.

Proizvodnja se seli u Mađarsku, nemačke fabrike prazne

Štednja se ne sprovodi samo kroz otpremnine. "Mercedes" planira da proširi proizvodnju u mađarskom Kečkemetu, gde su troškovi, prema podacima firme, čak 70 odsto niži nego u Nemačkoj. Paralelno, u pogonu u Sindelfingenu luksuzne modele S-Klase i EQS prave u samo jednoj smeni – lani je proizvedeno 205.000 vozila, dok ih je 2018. bilo više od 330.000.

Problemi u Kini i SAD, neuspeh strategije za e-aute

Najveći izazovi dolaze s tržišta. U Kini, najvažnijem tržištu za "Mercedes", vladaju žestoka konkurencija i cenovni ratovi. U SAD poslovanje otežavaju carine. Uz to, strategija prelaska isključivo na električne automobile do kraja decenije morala je biti povučena – samo jedan od deset "Mercedesovih" novih automobila je potpuno električan, a postojeći e-modeli loše se prodaju, naročito u Kini.
Zato "Mercedes" sada ulaže u modernizaciju klasičnih modela sa unutrašnjim sagorevanjem, ali i priprema novu generaciju električnih vozila. Ove godine već su predstavljeni novi CLAA na struju i obnovljeni GLC SUV.
Pogledajte i:
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala