https://lat.sputnikportal.rs/20251007/1191133250.html
Sa izazovnom 2025. spoljnotrgovinska razmena Srbije se dobro nosi, može li i dalje
Sa izazovnom 2025. spoljnotrgovinska razmena Srbije se dobro nosi, može li i dalje
Sputnik Srbija
Srbija je u 2025. godini, koja je u svakom pogledu bila turbulentna pa i kada je globalna trgovina u pitanju, do sada uspela da zabeleži rast spoljnotrgovinske... 07.10.2025, Sputnik Srbija
2025-10-07T21:00+0200
2025-10-07T21:00+0200
2025-10-07T21:13+0200
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/0a/07/1191133092_0:3:1036:586_1920x0_80_0_0_593e7c2082cf0ec6fde26235c52f1eb4.jpg
Sa izazovnom 2025. spoljnotrgovinska razmena Srbije se dobro nosi, može li i dalje
Sputnik Srbija
Srbija je u 2025. godini, koja je u svakom pogledu bila turbulentna pa i kada je globalna trgovina u pitanju, do sada uspela da zabeleži rast spoljnotrgovinske razmene, ali i poboljša sve parametre koji je određuju.
Šta je poguralo razmenu i naš izvoz, koji je na kraju 2024. godine bio uvećan samo 1,8 odsto, a uvoz 5,9 procenata? Najviše smo trgovali sa zemljama EU, na koje se odnosi 58 odsto ukupne razmene, a potom na zemlje CEFTA. Šta je dovelo do ovih rezultata i mogu li oni biti održivi, ili će negativni efekat Trampovih novih carina uvedenih najvećem broju zemalja tek uslediti?
Kakve su šanse da Srbija bude izuzeta iz planiranog povećanja EU carina na 50 odsto na uvezeni čelik? Kako bi se toliko povećanje odrazilo ne samo na rad smedervske Železare u kineskom vlasništvu, nego i na ukupan izvoz koji je ove godine pogurala i prodaja „Stelantisovih“ automobila iz Kragujevca?
O tome u emisiji „Energija Sputnjika“ novinarka Mira Kankaraš Trklja razgovara sa ekonomistom dr Ivanom Nikolićem, upravnikom Centra za ekonomska istraživanja Instituta društvenih nauka.
Srbija je u 2025. godini, koja je u svakom pogledu bila turbulentna pa i kada je globalna trgovina u pitanju, do sada uspela da zabeleži rast spoljnotrgovinske razmene, ali i poboljša sve parametre koji je određuju.Šta je poguralo razmenu i naš izvoz, koji je na kraju 2024. godine bio uvećan samo 1,8 odsto, a uvoz 5,9 procenata? Najviše smo trgovali sa zemljama EU, na koje se odnosi 58 odsto ukupne razmene, a potom na zemlje CEFTA. Šta je dovelo do ovih rezultata i mogu li oni biti održivi, ili će negativni efekat Trampovih novih carina uvedenih najvećem broju zemalja tek uslediti?Kakve su šanse da Srbija bude izuzeta iz planiranog povećanja EU carina na 50 odsto na uvezeni čelik? Kako bi se toliko povećanje odrazilo ne samo na rad smedervske Železare u kineskom vlasništvu, nego i na ukupan izvoz koji je ove godine pogurala i prodaja „Stelantisovih“ automobila iz Kragujevca? O tome u emisiji „Energija Sputnjika“ novinarka Mira Kankaraš Trklja razgovara sa ekonomistom dr Ivanom Nikolićem, upravnikom Centra za ekonomska istraživanja Instituta društvenih nauka.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/0a/07/1191133092_126:0:910:588_1920x0_80_0_0_a4b7c11f7b33aa8266b528101fbc2fdd.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
audio
Srbija je u 2025. godini, koja je u svakom pogledu bila turbulentna pa i kada je globalna trgovina u pitanju, do sada uspela da zabeleži rast spoljnotrgovinske razmene, ali i poboljša sve parametre koji je određuju.
Šta je poguralo razmenu i naš izvoz, koji je na kraju 2024. godine bio uvećan samo 1,8 odsto, a uvoz 5,9 procenata? Najviše smo trgovali sa zemljama EU, na koje se odnosi 58 odsto ukupne razmene, a potom na zemlje CEFTA. Šta je dovelo do ovih rezultata i mogu li oni biti održivi, ili će negativni efekat Trampovih novih carina uvedenih najvećem broju zemalja tek uslediti?
Kakve su šanse da Srbija bude izuzeta iz planiranog povećanja EU carina na 50 odsto na uvezeni čelik? Kako bi se toliko povećanje odrazilo ne samo na rad smedervske Železare u kineskom vlasništvu, nego i na ukupan izvoz koji je ove godine pogurala i prodaja „Stelantisovih“ automobila iz Kragujevca?
O tome u emisiji „Energija Sputnjika“ novinarka Mira Kankaraš Trklja razgovara sa ekonomistom dr Ivanom Nikolićem, upravnikom Centra za ekonomska istraživanja Instituta društvenih nauka.