00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
ORBITA KULTURE
16:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Kakav je izazov otkrivati i beležiti velike priče u malim pričama
16:00
30 min
MILJANOV KORNER
Zvezdin Toma: Prvi intervju posle pobede nad Fenerom – sanjamo F4
17:00
60 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920, 26.08.2021
DRUŠTVO
Društvene teme, zanimljive priče, reportaže, događaji, festivali i kulturna dešavanja iz Srbije, i ostatka sveta

Veštačka inteligencija ulazi u srpski PIO fond

© Foto : Slika generisana veštačkom inteligencijomveštačka inteligencija
veštačka inteligencija - Sputnik Srbija, 1920, 15.09.2025
Pratite nas
Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje u budućnosti će se u određenom delu poslova oslanjati prilično na veštačku inteligenciju, a kako bi korisnici usluga fonda i zaposleni u njemu imali brži pristup informacijama.
Ovaj fond je raspisao tender za osmišljavanje aplikacija koje će koristiti prednosti veštačke inteligencije
Kako se može videti u tenderskoj dokumentaciji, osim jednostavnijeg pristupa i pojednostavljivanja administrativnih procedure, plan je da se pokretanjem aplikaciji omoguće personalizovane usluge, transparentniji rad Fonda, jednostavniju komunikaciju, analizu dokumentacije i integraciju finansijskih izvora podataka primenom veštačke inteligencije.
U tenderu se pojašnjava da ovaj fond svakodnevno raspolaže velikim količinama dokumenata i podataka, a ukoliko se oni ne obrađuju sistematično, postoje kašnjenja, nepouzdanost i greške.
"Savremena rešenja omogućavaju da se ovaj proces ubrza i učini preciznijim, a sami službenici oslobode rutinskih poslova i usmere na aktivnosti koje zahtevaju stručnu procenu. Poseban značaj ima i transparentnost. Uspostavljanje digitalnih portala i drugih alata za pregled podataka postaje način da se izgradi dodatno poverenje i učvrsti odgovornost", ukazano je u dokumentaciji.
Kako se precizira, sistem aplikacija obuhvata četbot aplikaciju, aplikaciju za masovnu obradu dokumentacije primenom veštačke inteligencije i proširenje sistema za pregled istorijskih korisničkih informacija. Četbot će, kako se dodaje, u osnovi biti automatizovani kanal komunikacije uz pomoć kojeg građani mogu da dobiju određene informacije na sajtu fonda.

Dva režima rada

Postojaće dva režima rada. U prvom, javnom, svim autorizovanim posetiocima portala treba da budu dostupne zvanične informacije, uputstva i navigacija ka relevantnim stranicama i obrascima. U drugom, personalizovanom režimu, korisnici koji se prijave preko portala eUprave dobijaće personalizovane informacije. Svrha takvog rešenja je da se smanji opterećenje kontakt centara i šalterskih službi, kao i da se obezbedi jednaka dostupnost svim građanima u bilo koje vreme.
Druga aplikacija koju fond planira biće namenjena za masovnu obradu dokumentacije primenom veštačke inteligencije. Glavni zadatak te aplikacije biće rasterećenje zaposlenih i obezbeđivanje veće preciznosti u interpretaciji sadržaja.
Kada je reč o proširenju sistema za pregled istorijskih korisničkih informacija, u dokumentaciji je istaknuto da je Fond PIO u procesu uspostavljanja naprednog sistema za pregled istorijskih korisničkih informacija, koji integriše podatke iz internih i eksternih izvora, prerađuje ih i prikazuje putem portala.
Pogledajte i:
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala