https://lat.sputnikportal.rs/20250914/1190146000.html
Magija „Kustendorf klasika“: Od „ruske himne“ Čajkovskog do besmrtne energije Šostakoviča
Magija „Kustendorf klasika“: Od „ruske himne“ Čajkovskog do besmrtne energije Šostakoviča
Sputnik Srbija
Na koji način „Kustendorf klasik“ već 12 godina istrajava u promovisanju klasične muzike i podršci mladim muzičkim talentima, otkrivaju nam učesnici ovogodišnjeg... 14.09.2025, Sputnik Srbija
2025-09-14T16:00+0200
2025-09-14T16:00+0200
2025-09-14T16:00+0200
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/09/0e/1190145853_0:3:1036:586_1920x0_80_0_0_8d635250288d74f9ab9bf14a7948d3e9.jpg
Magija „Kustendorf klasika“: Od „ruske himne“ Čajkovskog do besmrtne energije Šostakoviča
Sputnik Srbija
Na koji način „Kustendorf klasik“ već 12 godina istrajava u promovisanju klasične muzike i podršci mladim muzičkim talentima, otkrivaju nam učesnici ovogodišnjeg festivala, među kojima su njegov umetnički direktor Emir Kusturica i član žirija, dirigent Mihail Golikov.
U razgovoru za Sputnjik Emir Kusturica objašnjava zašto je, „kultura trandža“, kako je on zove, prevaziđena i kakva sudbina čeka narode koji ne shvataju važnost poštovanja i negovanja sopstvene, autentične kulture i tradicije.
Mihail Golikov nam priča o tome zašto su se članovi ovogodišnjeg žirija „Kustendorf klasika“ osećali kao da su hipnotisani. Dirigent nam otkriva i kako je legendarni Dmitrij Šostakovič, čiji je jubilej obeležen na festivalu, zahvaljujući svom talentu i nadahnuću pobedio teške životne drame i kako se njegova neiscrpna energija i dan-danas prenosi na nove generacije kroz muziku.
Zašto je Prvi klavirski koncert Čajkovskog jedna od najpopularnijih melodija klasične muzike, jednako bliska i običnim slušaocima i profesionalcima, i zbog čega ga mnogi smatraju i ruskom himnom, otkriva nam pijanistkinja Eva Gevorgjan, koja je otvorila ovogodišnji „Kustendorf klasik“.
U razgovoru s dirigentom Sergejom Smbatjanom iz Jermenije otkrivamo na koji način se stvara hemija na koncertnom podijumu, na kojem je solista pripovedač priče, orkestar pejzaž, a dirigen vodič koji sve postavlja na pravo mesto.
Kako mladi muzičari, koji će tek dobiti priliku da se takmiče na „Kustendorf klasiku“, vide ovaj muzički festival i zbog čega mu se raduju, otkrivaju nam direktorka muzičke škole „Vatroslav Lisinski“ Milena Antović i jedan od njenih najtalentovanijih učenika, violončelista Trifun Marinković.
Kako su izgledali oklop i mač cara Dušana, vladara koji je najviše proširio srpske teritorije, otkriva nam arheolog Marko Aleksić. Zahvaljujući dugogodišnjim naučnim istraživanjima i entuzijazmu stručnjaka, izložba „Čekajući stalnu postavku“ Istorijskog muzeja Srbije obogaćena je novim vrednim predmetima, među kojima su replike odežda srpskih vladara, oklopa i oružja.
Kakva iznenađenja očekuju publiku 32. Međunarodnog festivala pozorišta za decu u Subotici, koji se održava od 21. do 26. septembra, otkriva nam direktor festivala, reditelj Vladimir Lazić.
Na koji način „Kustendorf klasik“ već 12 godina istrajava u promovisanju klasične muzike i podršci mladim muzičkim talentima, otkrivaju nam učesnici ovogodišnjeg festivala, među kojima su njegov umetnički direktor Emir Kusturica i član žirija, dirigent Mihail Golikov. U razgovoru za Sputnjik Emir Kusturica objašnjava zašto je, „kultura trandža“, kako je on zove, prevaziđena i kakva sudbina čeka narode koji ne shvataju važnost poštovanja i negovanja sopstvene, autentične kulture i tradicije. Mihail Golikov nam priča o tome zašto su se članovi ovogodišnjeg žirija „Kustendorf klasika“ osećali kao da su hipnotisani. Dirigent nam otkriva i kako je legendarni Dmitrij Šostakovič, čiji je jubilej obeležen na festivalu, zahvaljujući svom talentu i nadahnuću pobedio teške životne drame i kako se njegova neiscrpna energija i dan-danas prenosi na nove generacije kroz muziku. Zašto je Prvi klavirski koncert Čajkovskog jedna od najpopularnijih melodija klasične muzike, jednako bliska i običnim slušaocima i profesionalcima, i zbog čega ga mnogi smatraju i ruskom himnom, otkriva nam pijanistkinja Eva Gevorgjan, koja je otvorila ovogodišnji „Kustendorf klasik“. U razgovoru s dirigentom Sergejom Smbatjanom iz Jermenije otkrivamo na koji način se stvara hemija na koncertnom podijumu, na kojem je solista pripovedač priče, orkestar pejzaž, a dirigen vodič koji sve postavlja na pravo mesto. Kako mladi muzičari, koji će tek dobiti priliku da se takmiče na „Kustendorf klasiku“, vide ovaj muzički festival i zbog čega mu se raduju, otkrivaju nam direktorka muzičke škole „Vatroslav Lisinski“ Milena Antović i jedan od njenih najtalentovanijih učenika, violončelista Trifun Marinković.Kako su izgledali oklop i mač cara Dušana, vladara koji je najviše proširio srpske teritorije, otkriva nam arheolog Marko Aleksić. Zahvaljujući dugogodišnjim naučnim istraživanjima i entuzijazmu stručnjaka, izložba „Čekajući stalnu postavku“ Istorijskog muzeja Srbije obogaćena je novim vrednim predmetima, među kojima su replike odežda srpskih vladara, oklopa i oružja. Kakva iznenađenja očekuju publiku 32. Međunarodnog festivala pozorišta za decu u Subotici, koji se održava od 21. do 26. septembra, otkriva nam direktor festivala, reditelj Vladimir Lazić.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/09/0e/1190145853_126:0:910:588_1920x0_80_0_0_403b49ad16cbcb012a90f8228599ef85.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
audio
Na koji način „Kustendorf klasik“ već 12 godina istrajava u promovisanju klasične muzike i podršci mladim muzičkim talentima, otkrivaju nam učesnici ovogodišnjeg festivala, među kojima su njegov umetnički direktor Emir Kusturica i član žirija, dirigent Mihail Golikov.
U razgovoru za Sputnjik Emir Kusturica objašnjava zašto je, „kultura trandža“, kako je on zove, prevaziđena i kakva sudbina čeka narode koji ne shvataju važnost poštovanja i negovanja sopstvene, autentične kulture i tradicije.
Mihail Golikov nam priča o tome zašto su se članovi ovogodišnjeg žirija „Kustendorf klasika“ osećali kao da su hipnotisani. Dirigent nam otkriva i kako je legendarni Dmitrij Šostakovič, čiji je jubilej obeležen na festivalu, zahvaljujući svom talentu i nadahnuću pobedio teške životne drame i kako se njegova neiscrpna energija i dan-danas prenosi na nove generacije kroz muziku.
Zašto je Prvi klavirski koncert Čajkovskog jedna od najpopularnijih melodija klasične muzike, jednako bliska i običnim slušaocima i profesionalcima, i zbog čega ga mnogi smatraju i ruskom himnom, otkriva nam pijanistkinja Eva Gevorgjan, koja je otvorila ovogodišnji „Kustendorf klasik“.
U razgovoru s dirigentom Sergejom Smbatjanom iz Jermenije otkrivamo na koji način se stvara hemija na koncertnom podijumu, na kojem je solista pripovedač priče, orkestar pejzaž, a dirigen vodič koji sve postavlja na pravo mesto.
Kako mladi muzičari, koji će tek dobiti priliku da se takmiče na „Kustendorf klasiku“, vide ovaj muzički festival i zbog čega mu se raduju, otkrivaju nam direktorka muzičke škole „Vatroslav Lisinski“ Milena Antović i jedan od njenih najtalentovanijih učenika, violončelista Trifun Marinković.
Kako su izgledali oklop i mač cara Dušana, vladara koji je najviše proširio srpske teritorije, otkriva nam arheolog Marko Aleksić. Zahvaljujući dugogodišnjim naučnim istraživanjima i entuzijazmu stručnjaka, izložba „Čekajući stalnu postavku“ Istorijskog muzeja Srbije obogaćena je novim vrednim predmetima, među kojima su replike odežda srpskih vladara, oklopa i oružja.
Kakva iznenađenja očekuju publiku 32. Međunarodnog festivala pozorišta za decu u Subotici, koji se održava od 21. do 26. septembra, otkriva nam direktor festivala, reditelj Vladimir Lazić.