https://lat.sputnikportal.rs/20250826/delegacija-beogradskog-metroa-sastala-se-sa-firmom-guangdzo-metro-1189341925.html
Delegacija beogradskog metroa sastala se sa firmom „Guangdžo metro“
Delegacija beogradskog metroa sastala se sa firmom „Guangdžo metro“
Sputnik Srbija
Delegacija JKP „Beogradski metro i voz“ sastala se danas sa kompanijom „Guangdžo metro“ u kineskom gradu Guangdžou i tom prilikom su se dodatno upoznali sa... 26.08.2025, Sputnik Srbija
2025-08-26T11:37+0200
2025-08-26T11:37+0200
2025-08-26T11:37+0200
ekonomija
ekonomija
srbija – ekonomija
saobraćaj i infrastruktura
metro
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/06/1e/1157861880_0:159:3073:1888_1920x0_80_0_0_ba12c68f4a3a9f88f030bbed6f24f2b7.jpg
Direktor preduzeća „Beogradski metro i voz“ Andreja Mladenović izjavio je da su za projekat metroa u Beogradu izuzetno važni pouzdani partneri, kao što je „Guangdžo metro“ sa kojima sarađuju duže od godinu dana, kao i da su njihovi stručnjaci prisutni u Beogradu, zajedno sa kompanijom Pauer Čajna i rade na dizajnu naših stanica i tunela.Guangdžo Metro osnovan je 1992. godine, a prva linija puštena je u rad 1997.Kako je rečeno na sastanku, samo metro u Guangdžou ima više od 750 kilometara pruge, dok intersiti linije obuhvataju 338 kilometara.Tokom proteklih godina dobila je 286 nagrada za inovacije i naučno-tehnološke projekte na nacionalnom i lokalnom nivou, uključujući i prestižno priznanje „Nacionalni izvanredni inženjerski tim“ koje dodeljuju Centralni komitet KP Kine i Državni savet.Radovi na metrou u gradu Guandžo rađeni su uz pomoć TBM mašina, odnosno „mašina krtica“, koje za izradu metroa u Beogradu stižu u Srbiju drugoj polovini 2026. godine.Delegacija JKP „Beogradski metro i voz“ obišla je danas proizvodne pogone fabrike Kompanije za tešku industriju kineske železničke gradnje (CRCHI - China Railway Construction Heavy Industry), zadužene za izradu TBM (TBM - Tunnel Boring Machine) za potrebe beogradskog metroa.Ove mašine, poznate i kao „krtice“, ključne su za iskopavanje tunela i predstavljaju jedno od najznačajnijih ulaganja u savremenu tehnologiju u okviru projekta.Oba TBM-a biće dopremljena u Beograd u drugoj polovini 2026. godine, čime će početi najzahtevnija i najvažnija faza izgradnje metroa.Ovaj segment posete Kini je značajan jer će se JKP „Beogradski metro i voz“ upoznati sa kompletnom metodologijom, detaljima i procedurama izrade mašina, na licu mesta.Pogledajte i:
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/06/1e/1157861880_172:0:2901:2047_1920x0_80_0_0_3b99d28423099ad410cc5b80bceea8f0.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, srbija – ekonomija, saobraćaj i infrastruktura, metro
ekonomija, srbija – ekonomija, saobraćaj i infrastruktura, metro
Delegacija beogradskog metroa sastala se sa firmom „Guangdžo metro“
Delegacija JKP „Beogradski metro i voz“ sastala se danas sa kompanijom „Guangdžo metro“ u kineskom gradu Guangdžou i tom prilikom su se dodatno upoznali sa razvojnim planovima i postignućima ove kompanije.
Direktor preduzeća „Beogradski metro i voz“ Andreja Mladenović izjavio je da su za projekat metroa u Beogradu izuzetno važni pouzdani partneri, kao što je „Guangdžo metro“ sa kojima sarađuju duže od godinu dana, kao i da su njihovi stručnjaci prisutni u Beogradu, zajedno sa kompanijom Pauer Čajna i rade na dizajnu naših stanica i tunela.
Guangdžo Metro osnovan je 1992. godine, a prva linija puštena je u rad 1997.
Kako je rečeno na sastanku, samo metro u Guangdžou ima više od 750 kilometara pruge, dok intersiti linije obuhvataju 338 kilometara.
Tokom proteklih godina dobila je 286 nagrada za inovacije i naučno-tehnološke projekte na nacionalnom i lokalnom nivou, uključujući i prestižno priznanje „Nacionalni izvanredni inženjerski tim“ koje dodeljuju Centralni komitet KP Kine i Državni savet.
Radovi na metrou u gradu Guandžo rađeni su uz pomoć TBM mašina, odnosno „mašina krtica“, koje za izradu metroa u Beogradu stižu u Srbiju drugoj polovini 2026. godine.
Delegacija JKP „Beogradski metro i voz“ obišla je danas proizvodne pogone fabrike Kompanije za tešku industriju kineske železničke gradnje (CRCHI - China Railway Construction Heavy Industry), zadužene za izradu TBM (TBM - Tunnel Boring Machine) za potrebe beogradskog metroa.
Ove mašine, poznate i kao „krtice“, ključne su za iskopavanje tunela i predstavljaju jedno od najznačajnijih ulaganja u savremenu tehnologiju u okviru projekta.
Oba TBM-a biće dopremljena u Beograd u drugoj polovini 2026. godine, čime će početi najzahtevnija i najvažnija faza izgradnje metroa.
Ovaj segment posete Kini je značajan jer će se JKP „Beogradski metro i voz“ upoznati sa kompletnom metodologijom, detaljima i procedurama izrade mašina, na licu mesta.