00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
SPUTNJIK SPORT
21:00
30 min
SPUTNJIK SPORT
07:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Modno putovanje kroz srpsku istoriju
16:00
30 min
VESTI (repriza)
Šta mogu doneti pregovori Vašingtona i Kijeva u Berlinu?
16:30
30 min
SVET SA SPUTNJIKOM
Biti ili ne biti za Ukrajinu – može li proći nova prevara Zelenskog
17:00
60 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Porodično“: Kućni budžet – kako da planiramo i vodimo porodične finansije
20:00
60 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920, 26.08.2021
DRUŠTVO
Društvene teme, zanimljive priče, reportaže, događaji, festivali i kulturna dešavanja iz Srbije, i ostatka sveta

Vozovi crnogorske železnice ne idu do daljnjeg

© Sputnik / Lola ĐorđevićPruga
Pruga - Sputnik Srbija, 1920, 26.08.2025
Pratite nas
Vozovi u Crnoj Gori i dalje ne prolaze, a kada će ponovo biti pokrenuti nije izvesno, jer su propali pregovori o povećanju plata nezadovoljnih radnika i menadžmenta Železničke infrastrukture, pa se štrajk i blokade nastavljaju.
Zbog nepostizanja dogovora iz menadžmenta kažu da su započeli proceduru pronalaska novih radnika, a tužilaštvo i policiju pozivaju da reaguju. Višesatni pregovori otpravnika vozova i saobraćajnih dispečera s menadžmentom Železničke infrastrukture, reprezentativnim Sindikatima i Ministarstvom saobraćaja, završeni su bez dogovora.
Iz menadžemnta kažu da su delu nezadovoljnih radnika ponudili značajno povećanje plata.
„Ponuda koju smo dali za otpravnike vozova sa srednjom školom i godinu staža imali bi zaradu od hiljadu do 1.160 eura u zavisnosti od meseca. Otpravnik sa 15 godina staža između 1.045 i 1.208 eura, zavisno od meseca. Sve ovo je odbijeno uz nove zahteve za dodatnim uvećanjem od stimulansa za 25 odsto, što nije po zakonu", kazala je Marina Bošković, izvršna direktorica Železničke infrastrukture.
To demantuje predstavnik nezadovoljnih radnika Andrej Kaluđerović. Kaže da nisu odbili celokupnu ponudu, već da su neke zahteve smanjili, a nekih su se i odrekli.
„Taj podatak je tačan da je koeficijent 7,90% i 30% ponuđen, ali jednostavno na obim posla, rasporednih spornih stanica, TK dispečera i saobraćajnih dispečera, bez kojih opet ne može ovaj železnički sistem da funkcioniše, nije iskorigovan. A da vam pojasnim, tu se radi oko 4 do 5 hiljada na mesečnom nivou", ističe predstavnik radnika Andrej Kaluđerović, prenosi RTCG.
I dok zbog svega toga radnici najavljuju da neće prekinuti blokadu, iz menadžmenta poručuju da će angažovati nove radnike kako bi uspostavili železnički saobraćaj.
„Železnička infrastruktura je počela proceduru angažovanja osposobljenih kadrova iz naše i države okruženja kao logističku ispomoć u cilju uspostavljanja saobraćaja i očekujemo da do istog dođe u najkraćem roku. Istovremeno pozivamo policiju i tužilaštvo da posle četiri dana ignorisanja ove nezakonite blokade u skladu sa svojim zakonskim nadležnostima preduzme aktivnosti u pravcu deblokade železničkog saobraćaja", pozvala je Bošković.
Kaluđerović, pak, poručuje da nastavljaju blokadu.
„Nastavljamo blokadu, a menadžment je spreman da uveze radnu snagu. Izvolite gospodo rešite situaciju. Što se nas tiče mi smo bili spremni na razgovore od petka u 9 sati, zamislite ozbiljnost pre svega Vlade, pa i našeg menadžmenta, da smo tek od petka od devet sati danas došli da razgovaramo. A svi trpe kažu, privreda, trpe brodovi, trpe neki automobili, trpe radnici, zaposleni, putnici", kaže Kaluđerović.
Predstavnici dva reprezentativna sindikata Železničke infrastrukture konstatovali su da su nezadovoljni radnici zbog sitnica odbili ponudu menadžmenta. Smatraju da bi menadžment mogao da angažuje radnike koji su ranije bili otpravnici vozova, a sada rade na drugim pozicijama u firmi. Na pitanje koliko bi za sve to bilo potrebno vremena, odgovaraju:
„Imamo saobraćajne inženjere, moraju zdrastveni i lekarski pregled da prođu i normalno da polažu autorizaciju, e koliko bi to moglo brzo da se završi, možda za dva, tri dana sve zavisi, pet", navodi Marko Cacović, predsednik Sindikata Železnike infrastrukture.
Pogledajte i:
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala