00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ORBITA KULTURE
10:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
16:00
60 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
ORBITA KULTURE
Srbi u ogledalu Ermitaža
16:00
120 min
MILJANOV KORNER
Zvezdin Toma: Prvi intervju posle pobede nad Fenerom – sanjamo F4
20:00
60 min
SPUTNJIK INTERVJU
Kakav je izazov otkrivati i beležiti velike priče u malim pričama
21:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920, 26.08.2021
DRUŠTVO
Društvene teme, zanimljive priče, reportaže, događaji, festivali i kulturna dešavanja iz Srbije, i ostatka sveta

Direktor Infrastrukture železnice Srbije: Stanica Prokop je bezbedna za korišćenje

© Sputnik / Lola ĐorđevićPutnici na jednoj od platformi železničke stanice Beograd Centar
Putnici na jednoj od platformi železničke stanice Beograd Centar - Sputnik Srbija, 1920, 07.08.2025
Pratite nas
Železnička stanica Beograd Centar u Prokopu je bezbedna za korišćenje i funkcionisanje železničkog saobraćaja, kažu u preduzeću "Infrastuktura železnice Srbije".
Radovi na sanaciji dva stuba u Prokopu, kao i predstojeći radovi na ojačavanju peronskih greda odnose se na deo staničnih objekata koji su izgrađeni još 1997. godine, a od 1977. godine kada su počeli radovi u Prokopu, zakonska obaveza investitora je bila, kako kažu, da periodično vrši ispitivanje delova kompleksa, kao i njegovo održavanje, što prethodnih decenija nije rađeno.
"Infrastuktura železnice Srbije" je zato preduzela aktivnosti na sanaciji dva stuba i ojačavanju peronskih greda.
Generalni Direktor "Infrastrukture želenice Srbije" Zoran Jevtić kaže za Tanjug povodom informacija u javnosti da navodno "pucaju konstrukcija i ploča na Prokopu" da može da potvrdi da je stanica bezbedna za odvijanje železničkog saobraćaja, kao i korišćenje javnog prostora u okviru te stanice.
"Danas su završeni radovi na dva stuba koja su sanirana tokom prethodna dva meseca", rekao je Jevtić i najavio da će se nastaviti sa radovima na ojačavanju pojedinih peronskih grada ispod kote 105 (ploča nad peronskim delom), a u toku je tenderska procedura za određivanje najpovoljnijeg ponuđača.
"Raspisan je javni tender za radove na sanaciji potpornih greda ispod kote 105, ukupno 14 greda i radiće se sanacija i dodatno ojačanje tih greda. Otvaranje ponuda je zakazano za 14. avgust, a procenjena vrednost radova je oko 22 miliona dinara. Rok za završetak je 90 dana. Nadamo se uspešnom tenderu i realizaciji tog posla", rekao je Jevtić.
Navodeći da su objekti do sada rađeni prema standardima i regulativama BAB 87 koji su u međuvremenu promenjeni, direktor "Infrastukture železnice Srbije" ističe da se sada radi po još strožim pravilima poznatim pod nazivima Evrokod 1, Evrokod 2, Evrokod 8.
"Sve je urađeno u skladu sa tim najnovim kodovima. To se pre svega odnosi na stabilnost konstrukcije, na seizmičke uticaje i na ostale uticaje na konstrukciju celog objekta", rekao je Jevtić.
Na pitanje da li bi stanična zgrada i objekti koji su izgrađeni na ploči, odnosno koti 105, na bilo koji način mogli dodatno opteretiti konstrukciju iznad predviđenog i da li bi to moglo da izazove bilo kakva oštećenja na objektu, Jevtić kaže da ne može pozivajući se na izveštaje i elaborate koje ima.
Kako je precizirao, pre izgradnje ploče izvršen je veliki broj istraživanja i urađeni su elaborati.
"Konstatuje se da nakon rekonstrukcije ploče na koti 105 (ploče nad peronskim delom) objekat može da se koristi u narednom periodu od minimum 50 godina. Tako da na bazi sve te dokumentacije je kasnije rađeno i projektovanje, rađeni su dodatni elaborati i izvođač je izvodio radove u skladu sa svom tom dokumentacijom", rekao je Jevtić.
Elaborat o ispitivanju postojeće armiranobetonske konstrukcije objekta železničke stanice “Beograd Centar” radio je Institut za materijale i konstrukcije Građevinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu.
On je istakao da se kontinuirano prati "kretanje" ploče nad peronskim delom instrumentima visoke preciznosti i konstatovano je da tu nema nikakvih problema i da je ploča stabilna.
"Za godinu dana gotovo da nema nikakvih pomeranja ploče i tokom faze gradnje i punog opterećenja betonske ploče i nosećih stubova minorna su opterećenja i ravnomerno su opterećena", rekao je Jevtić.
On je istakao da će "Infrastruktura železnice Srbije" u narednom periodu instalirati i sopstvene merne sisteme nakon završetka rekonstrukcije 14 stubova i nastaviće kontinuirano da vrši merenja i proveru kretanja i stabilnosti.
Jevtić je zaključio da je stanica Beograd Centar u Prokopu bezbedna i da neće biti zatvaranja saobraćaja tokom planiranih radova.
U ovom preduzeću zaključuju i da sanacija i rekonstrukcija delova kompleksa u Prokopu nisu prouzrokovani gradnjom objekta na ploči, već višedecenijskom nebrigom o ovom objektu, a jasno je, kažu, i da nema dodatnog opterećanja ploče 105.
Stanica Beograd Centar, kako poručuju, nastavlja da funkcioniše i nema razloga ni za brigu, ni za bilo kakvu paniku putnika, korisnika usluga ili zaposlenih u ovom objektu.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala