https://lat.sputnikportal.rs/20250805/druga-faza-istrazivanja-za-metro-u-prometnim-ulicama-beograda-izmestaju-se-toplovodne-instalacije-1188559941.html
Druga faza istraživanja za metro u prometnim ulicama Beograda, izmeštaju se toplovodne instalacije
Druga faza istraživanja za metro u prometnim ulicama Beograda, izmeštaju se toplovodne instalacije
Sputnik Srbija
Prva faza geoloških istraživanja za beogradski metro je završena. Sada se prikupljaju dozvole za drugu, a radovi bi trebalo da počnu za nekoliko nedelja. Vršilac... 05.08.2025, Sputnik Srbija
2025-08-05T07:52+0200
2025-08-05T07:52+0200
2025-08-05T07:52+0200
ekonomija
ekonomija
srbija – ekonomija
metro
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/05/18/1137656717_0:89:2763:1643_1920x0_80_0_0_4f024671b7895959430a83dc4da7f0f7.jpg
Laici bi za objekat koji se nalazi na placu „Mostogradnje“ u Batajnici rekli – običan betonski krug, prečnika skoro devet metara. Za stručnjake to je prototip budućeg tunela beogradskog metroa u realnoj veličini. Na prvi pogled, kao da je taman toliko veliki da kroz njega prođe jedna kompozicija metroa.Međutim, inženjeri kažu da ima mesta i za instalacije, i za ventilaciju i za dva koloseka. Pošto iskopaju stenu i zemlju, posebne TBM mašine, poznatije kao „krtice“, montiraće i betonske obloge.„Radiće se iskop u širini jednog prstena tj. obloge od oko 1,6 metara. Zatim se prsten istom tom mašinom postavlja i vrši se njegovo zaptivanje“, objašnjava Vladimir Madžarević, rukovodilac projekta iz preduzeća „Mostogradnja“ za RTS.Proizvodnja obloga za tunel kod mesta ulaza „krtice“Napravljen je jedan, ali za tunel od Belih Voda do Karaburme, koji je dug 11,4 kilometra, potrebno je čak 7.200 betonskih krugova. Zbog toga će na Belim Vodama, upravo na mestu gde „krtica“ ulazi pod zemlju, biti izgrađena i fabrika, u kojoj će biti proizvedena polovina od 50.000 obloga.Vladimir Madžarević navodi da će se betonski prstenovi povezivati međusobno posebnim elementima.Prva faza geoloških istraživanja za beogradski metro je završena. Sada se prikupljaju dozvole za drugu, koja će se izvoditi u prometnim ulicama, poput Požeške, Bulevara vojvode Mišića, s jedne i Dunavske, Trga republike, Savske i Mostarske petlje, s druge strane. A radovi bi trebalo da počnu za nekoliko nedelja.Izmeštanje toplovodne infrastrukture u VodovodskojVršilac dužnosti direktora JKP „Beogradski metro i voz“ Andreja Mladenović kaže da se u ovom trenutku pribavljaju dozvole za prvu relokaciju instalacija.„Mislim da ćemo negde do kraja agusta započeti izmeštanje toplovodne infrastrukture u Vodovodskoj, odnosno Trgovačkoj ulici, što bi trebalo da se završi do početka grejne sezone“, dodaje Mladenović.Kako ističe, nastoji se da pripremni radovi ne naruše dnevni ritam grada i da se obave u što kraćem roku.Na Makiškom polju u toku je postavljanje kišnih kolektora, a uskoro počinje izgradnja pristupnih saobraćajnica i kampova, operativne zgrade i pet velikih hala, trafostanice.U toku je projektovanje za dobijanje građevinske dozvole i lokacijskih uslova za 15 stanica, 10 šahtova i tunelske deonice. Za sada sve ide po planu, kažu u Beogradskom metrou, a takve vesti stižu i iz Kine, odakle na proleće stižu i dve „krtice“.Pogledajte i:
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/05/18/1137656717_162:0:2621:1844_1920x0_80_0_0_bebda714812e74c3a4e6e26469d61dca.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, srbija – ekonomija, metro
ekonomija, srbija – ekonomija, metro
Druga faza istraživanja za metro u prometnim ulicama Beograda, izmeštaju se toplovodne instalacije
Prva faza geoloških istraživanja za beogradski metro je završena. Sada se prikupljaju dozvole za drugu, a radovi bi trebalo da počnu za nekoliko nedelja. Vršilac dužnosti direktora JKP „Beogradski metro i voz“ Andreja Mladenović kaže da se nastoji da radovi ne naruše dnevni ritam grada i da se završe u najkraćem mogućem roku.
Laici bi za objekat koji se nalazi na placu „Mostogradnje“ u Batajnici rekli – običan betonski krug, prečnika skoro devet metara. Za stručnjake to je prototip budućeg tunela beogradskog metroa u realnoj veličini. Na prvi pogled, kao da je taman toliko veliki da kroz njega prođe jedna kompozicija metroa.
Međutim, inženjeri kažu da ima mesta i za instalacije, i za ventilaciju i za dva koloseka. Pošto iskopaju stenu i zemlju, posebne TBM mašine, poznatije kao „krtice“, montiraće i betonske obloge.
„Radiće se iskop u širini jednog prstena tj. obloge od oko 1,6 metara. Zatim se prsten istom tom mašinom postavlja i vrši se njegovo zaptivanje“,
objašnjava Vladimir Madžarević, rukovodilac projekta iz preduzeća „Mostogradnja“ za RTS.
Proizvodnja obloga za tunel kod mesta ulaza „krtice“
Napravljen je jedan, ali za tunel od Belih Voda do Karaburme, koji je dug 11,4 kilometra, potrebno je čak 7.200 betonskih krugova. Zbog toga će na Belim Vodama, upravo na mestu gde „krtica“ ulazi pod zemlju, biti izgrađena i fabrika, u kojoj će biti proizvedena polovina od 50.000 obloga.
Vladimir Madžarević navodi da će se betonski prstenovi povezivati međusobno posebnim elementima.
„Neće se ankerovati u tlo i vršiti neke dodatne akcije. Nakon toga, radiće se injektiranje masom gornjeg dela iznad prstena, kako bi se ojačala tačka kontakta prstena i tla“, dodaje Madžarević.
Prva faza geoloških istraživanja za beogradski metro je završena. Sada se prikupljaju dozvole za drugu, koja će se izvoditi u prometnim ulicama, poput Požeške, Bulevara vojvode Mišića, s jedne i Dunavske, Trga republike, Savske i Mostarske petlje, s druge strane. A radovi bi trebalo da počnu za nekoliko nedelja.
Izmeštanje toplovodne infrastrukture u Vodovodskoj
Vršilac dužnosti direktora JKP „Beogradski metro i voz“ Andreja Mladenović kaže da se u ovom trenutku pribavljaju dozvole za prvu relokaciju instalacija.
„Mislim da ćemo negde do kraja agusta započeti izmeštanje toplovodne infrastrukture u Vodovodskoj, odnosno Trgovačkoj ulici, što bi trebalo da se završi do početka grejne sezone“, dodaje Mladenović.
Kako ističe, nastoji se da pripremni radovi ne naruše dnevni ritam grada i da se obave u što kraćem roku.
Na Makiškom polju u toku je postavljanje kišnih kolektora, a uskoro počinje izgradnja pristupnih saobraćajnica i kampova, operativne zgrade i pet velikih hala, trafostanice.
U toku je projektovanje za dobijanje građevinske dozvole i lokacijskih uslova za 15 stanica, 10 šahtova i tunelske deonice. Za sada sve ide po planu, kažu u Beogradskom metrou, a takve vesti stižu i iz Kine, odakle na proleće stižu i dve „krtice“.