https://lat.sputnikportal.rs/20250614/1186816021.html
Haos i kosmos kroz simbole ruske avangarde
Haos i kosmos kroz simbole ruske avangarde
Sputnik Srbija
14.06.2025, Sputnik Srbija
2025-06-14T10:00+0200
2025-06-14T10:00+0200
2025-06-14T10:08+0200
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/06/0e/1186815900_0:3:1036:586_1920x0_80_0_0_2c399b2d5f3f4fb0f56eb96d91c986c8.jpg
Haos i kosmos kroz simbole ruske avangarde
Sputnik Srbija
Koliko je ozbiljna konkurencija za ovogodišnju Veliku nagradu Ivo Andrić otežala posao žiriju, koji je odlučio da ovo značajno priznanje dodeli Alesandru Bariku i Nebojši Jevriću – pitamo predsednicu žirija za dodelu ove ugledne nagrade Slađanu Ilić.
Da li bi novi zakon o službenoj upotrebi jezika i ćirilice kao matičnog pisma otklonio sve nedoumice i probleme koji postoje u aktuelnom zakonu iz 1991. godine, zašto smatraju da bi se, posmatrajući odnos prema srpskom jeziku i njegovoj javnoj upotrebi, moglo kazati da je reč o ugroženoj vrsti, zašto bez preimenovanja štampamo nove tomove Rečnika srpskohrvatskog književnog i narodnog jezika, šta očekuju kao rezultat posle preporuka koje su kao članovi Saveta za srpski jezik uputili Vladi, šta znači „lingvistički jezik“, a šta „politički jezik“ – samo su neka od pitanja za goste „Orbite kulture“, članove Saveta za srpski jezik prof. dr Miloša Kovačevića i prof. dr Aleksandra Milanovića.
Koliko je posle gotovo četiri decenije teško ostati dosledan u slikanju čoveka i njegove sudbine, kako se lica mahom crnogorskih gorštaka snagom emocija i likovne ekspresije pretvaraju u univerzalne slike složenosti ljudske egzistencije, kada je i kako odlučio da slika „svoju krv, svoj narod, svoju porodicu, svoju kost“ – pitamo jednog od najosobenijih, ali i najpriznatijih likovnih umetnika Naoda Zorića.
O programu sedmog Festivala francuskog filma na kome će se naći najnovija ostvarenja francuske kinematografije, za Sputnjik govore selektor Igor Stanković i glumica Mirjana Karanović.
Kako je zahvaljujući imućnom Moskovljaninu grčkog porekla, umetničko blago nastalo u vreme revolucionarnih promena na Rusiji dospelo u Grčku, šta se sve nalazi u Državnom muzeju savremene umetnosti u Solunu – otkriva nam direktorka muzeja Marija Cancanoglu, dok nam o odnosu ruske avangarde i zapadne umetnosti, kroz simboliku haosa i kosmosa, govori Ilja Dorončenkov s Evropskog instituta iz Sankt Peterburga, zamenik direktora Muzeja „Puškin“ iz Moskve.
Koliko je ozbiljna konkurencija za ovogodišnju Veliku nagradu Ivo Andrić otežala posao žiriju, koji je odlučio da ovo značajno priznanje dodeli Alesandru Bariku i Nebojši Jevriću – pitamo predsednicu žirija za dodelu ove ugledne nagrade Slađanu Ilić.Da li bi novi zakon o službenoj upotrebi jezika i ćirilice kao matičnog pisma otklonio sve nedoumice i probleme koji postoje u aktuelnom zakonu iz 1991. godine, zašto smatraju da bi se, posmatrajući odnos prema srpskom jeziku i njegovoj javnoj upotrebi, moglo kazati da je reč o ugroženoj vrsti, zašto bez preimenovanja štampamo nove tomove Rečnika srpskohrvatskog književnog i narodnog jezika, šta očekuju kao rezultat posle preporuka koje su kao članovi Saveta za srpski jezik uputili Vladi, šta znači „lingvistički jezik“, a šta „politički jezik“ – samo su neka od pitanja za goste „Orbite kulture“, članove Saveta za srpski jezik prof. dr Miloša Kovačevića i prof. dr Aleksandra Milanovića.Koliko je posle gotovo četiri decenije teško ostati dosledan u slikanju čoveka i njegove sudbine, kako se lica mahom crnogorskih gorštaka snagom emocija i likovne ekspresije pretvaraju u univerzalne slike složenosti ljudske egzistencije, kada je i kako odlučio da slika „svoju krv, svoj narod, svoju porodicu, svoju kost“ – pitamo jednog od najosobenijih, ali i najpriznatijih likovnih umetnika Naoda Zorića.O programu sedmog Festivala francuskog filma na kome će se naći najnovija ostvarenja francuske kinematografije, za Sputnjik govore selektor Igor Stanković i glumica Mirjana Karanović.Kako je zahvaljujući imućnom Moskovljaninu grčkog porekla, umetničko blago nastalo u vreme revolucionarnih promena na Rusiji dospelo u Grčku, šta se sve nalazi u Državnom muzeju savremene umetnosti u Solunu – otkriva nam direktorka muzeja Marija Cancanoglu, dok nam o odnosu ruske avangarde i zapadne umetnosti, kroz simboliku haosa i kosmosa, govori Ilja Dorončenkov s Evropskog instituta iz Sankt Peterburga, zamenik direktora Muzeja „Puškin“ iz Moskve.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/06/0e/1186815900_126:0:910:588_1920x0_80_0_0_e173f5236257aadea3aaa9d725f05791.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
audio
Koliko je ozbiljna konkurencija za ovogodišnju Veliku nagradu Ivo Andrić otežala posao žiriju, koji je odlučio da ovo značajno priznanje dodeli Alesandru Bariku i Nebojši Jevriću – pitamo predsednicu žirija za dodelu ove ugledne nagrade Slađanu Ilić.
Da li bi novi zakon o službenoj upotrebi jezika i ćirilice kao matičnog pisma otklonio sve nedoumice i probleme koji postoje u aktuelnom zakonu iz 1991. godine, zašto smatraju da bi se, posmatrajući odnos prema srpskom jeziku i njegovoj javnoj upotrebi, moglo kazati da je reč o ugroženoj vrsti, zašto bez preimenovanja štampamo nove tomove Rečnika srpskohrvatskog književnog i narodnog jezika, šta očekuju kao rezultat posle preporuka koje su kao članovi Saveta za srpski jezik uputili Vladi, šta znači „lingvistički jezik“, a šta „politički jezik“ – samo su neka od pitanja za goste „Orbite kulture“, članove Saveta za srpski jezik prof. dr Miloša Kovačevića i prof. dr Aleksandra Milanovića.
Koliko je posle gotovo četiri decenije teško ostati dosledan u slikanju čoveka i njegove sudbine, kako se lica mahom crnogorskih gorštaka snagom emocija i likovne ekspresije pretvaraju u univerzalne slike složenosti ljudske egzistencije, kada je i kako odlučio da slika „svoju krv, svoj narod, svoju porodicu, svoju kost“ – pitamo jednog od najosobenijih, ali i najpriznatijih likovnih umetnika Naoda Zorića.
O programu sedmog Festivala francuskog filma na kome će se naći najnovija ostvarenja francuske kinematografije, za Sputnjik govore selektor Igor Stanković i glumica Mirjana Karanović.
Kako je zahvaljujući imućnom Moskovljaninu grčkog porekla, umetničko blago nastalo u vreme revolucionarnih promena na Rusiji dospelo u Grčku, šta se sve nalazi u Državnom muzeju savremene umetnosti u Solunu – otkriva nam direktorka muzeja Marija Cancanoglu, dok nam o odnosu ruske avangarde i zapadne umetnosti, kroz simboliku haosa i kosmosa, govori Ilja Dorončenkov s Evropskog instituta iz Sankt Peterburga, zamenik direktora Muzeja „Puškin“ iz Moskve.