00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
NOVI SPUTNJIK POREDAK
17:00
60 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Aleksa Jelić: Zemlja bez kulture je zemlja bez identiteta
16:00
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
Da li će pregovori Rusije i Amerike uključiti – Srbiju
17:00
60 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
NAUKA I TEHNOLOGIJA

Istraživanje utvrdilo povezanost između reklama za brzu hranu i ishrane kod dece

© Sputnik / Lola ĐorđevićBrza hrana
Brza hrana - Sputnik Srbija, 1920, 11.05.2025
Pratite nas
Deca će pojesti znatno više kalorija u jednom danu nakon što odgledaju samo pet minuta reklama za brzu hranu, pokazalo je istraživanje u Velikoj Britaniji.
Istraživanje je pokazalo da su mladi ljudi, koji su videli ili čuli reklame za proizvode sa visokim sadržajem zasićenih masti, šećera i soli, konzumirali su proseku 130 dodatnih kalorija, što je ekvivalentno dvema kriškama hleba, preneo je Gardijan.
U studiji je učestvovalo 240 dece uzrasta od sedam do 15 godina iz škola u Mersisajdu, a u dve odvojene prilike prikazano im je ili im je puštano pet minuta reklama za brzu hranu, a zatim i reklama za nehranljive proizvode.
Nakon toga, ponuđene su im grickalice poput grožđa ili čokoladica, a kasnije i ručak sa nizom slanih, slatkih i zdravih jela.
Autori istraživanja su izračunali da su, nakon reklama, deca konzumirala 58 kalorija više u grickalicama i pojela 73 kalorije više za ručak nego nakon izlaganja reklamama koje nisu hrana.
Istraživanje, koje će biti predstavljeno na Evropskom kongresu o gojaznosti u Malagi, u Španiji, takođe je otkrilo da je uticaj na unos kalorija bio isti bez obzira da li su se reklame odnosile na određenu hranu ili su bile generičke reklame za brendove brze hrane.
Glavna autorka studije i profesorka marketinga hrane i zdravlja dece na Univerzitetu u Liverpulu Ema Bojland je rekla da je to prva studija koja pokazuje da oglašavanje samo brendirane hrane utiče na to šta deca jedu.
„Takođe smo pokazali da deca ne samo da jedu više odmah nakon reklame za hranu, već su zapravo jela više i za vreme ručka, nekoliko sati nakon što su videla reklamu. Hrana koju smo im služili nije bila ista hrana koja je bila prikazana u reklamama i bila je predstavljena bez ikakvih informacija o brendu. Dakle, nije bilo u pitanju to da su bili podstaknuti da kupe određenu hranu ili da odu i konzumiraju brzu hranu, već je to bio samo podsticaj da konzumiraju ono što je bilo dostupno“, rekla je Bojland.
Službenica za unapređenje zdravlja na britanskom Kraljevskom koledžu za pedijatriju i zdravlje dece Helen Stjuart je ocenila da je gojaznost kod dece „tvrdoglavo visoka“, i da pedijatri prepoznaju da je rešavanje ove krize nemoguće bez uvođenja neophodnih mera kao što su propisi o prehrambenoj industriji.
Pogledajte i:
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala