https://lat.sputnikportal.rs/20250424/od-1-januara-2026-godine-stupice-na-snagu-pravilo-za-sve-automobile-1185026816.html
Od 1. januara 2026. godine stupiće na snagu pravilo za sve automobile
Od 1. januara 2026. godine stupiće na snagu pravilo za sve automobile
Sputnik Srbija
Od januara 2026. godine, svi novi automobili koji se prodaju u Evropi moraće da imaju fizičke tastere za osnovne funkcije poput sirene, brisača, svetala za... 24.04.2025, Sputnik Srbija
2025-04-24T14:56+0200
2025-04-24T14:56+0200
2025-04-24T14:56+0200
ekonomija
ekonomija
svet – ekonomija
srbija – ekonomija
automobilska industrija
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/02/11/1182724879_0:960:2048:2112_1920x0_80_0_0_d95e7bbab5dc95cfa014894fe5d183e8.jpg
Odluka je doneta nakon porasta broja saobraćajnih nezgoda izazvanih odvraćanjem pažnje vozača usled korišćenja kompleksnih ekrana osetljivih na dodir, koji dominiraju u savremenim automobilima. Stručnjaci upozoravaju da dodirni interfejsi mogu vozaču odvući pažnju čak i do 40 sekundi – dovoljno da vozilo pređe više od jednog kilometra bez potpune kontrole.Testovi pokazuju prednost fizičkih komandiStudija švedske kompanije Vi Bilägare uporedila je 11 modernih automobila sa ekranima osetljivim na dodir i jedan stariji model – Volvo V70 iz 2005. godine. Rezultat: dok su osnovne funkcije u starom Volvou aktivirane za svega 10 sekundi, savremeni modeli zahtevaju u proseku 24,7 sekundi – a u najgorem slučaju (MG Marvel R) čak 44,9 sekundi.Auto-industrija priznaje greškeMnogi proizvođači već reaguju. Šef dizajna Hjundaija, Sangjup Li, izjavio je da kompanija zadržava fizičke tastere iz bezbednosnih razloga, jer su jednostavniji za upotrebu u vožnji. Volkvsagen je već vratio fizičke komande na volan novog Tiguana, dok Tesla uvodi dodatak treće strane – Ctrl-Bar, sa fizičkim tasterima za upravljanje klimom.Problemi i sa drugim naprednim funkcijamaPrema istraživanju J.D. Power-a, broj pritužbi korisnika na kvalitet novih automobila je na rekordno visokom nivou – najviše zbog sistema za pomoć u vožnji i konekcije sa Android Auto i Epl KarPlej. Povlačne kvake, bežični punjači i druge inovacije takođe su često meta kritika, jer u određenim situacijama mogu čak otežati intervenciju spasilaca.Iako preporuke Euro NCAP-a nisu zakonski obavezujuće, ocene nezavisne organizacije imaju veliki uticaj na reputaciju proizvođača širom sveta – i industrija ih shvata ozbiljno.Pogledajte i:
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/02/11/1182724879_0:768:2048:2304_1920x0_80_0_0_9c594ceb0448e897b6ec566c83412885.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, svet – ekonomija, srbija – ekonomija, automobilska industrija
ekonomija, svet – ekonomija, srbija – ekonomija, automobilska industrija
Od 1. januara 2026. godine stupiće na snagu pravilo za sve automobile
Od januara 2026. godine, svi novi automobili koji se prodaju u Evropi moraće da imaju fizičke tastere za osnovne funkcije poput sirene, brisača, svetala za opasnost i kontrole klime – ukoliko žele da dobiju maksimalnu ocenu od 5 zvezdica za bezbednost od strane Euro NCAP-a, saopštila je ova organizacija.
Odluka je doneta nakon porasta broja saobraćajnih nezgoda izazvanih odvraćanjem pažnje vozača usled korišćenja kompleksnih ekrana osetljivih na dodir, koji dominiraju u savremenim automobilima. Stručnjaci upozoravaju da dodirni interfejsi mogu vozaču odvući pažnju čak i do 40 sekundi – dovoljno da vozilo pređe više od jednog kilometra bez potpune kontrole.
Testovi pokazuju prednost fizičkih komandi
Studija švedske kompanije Vi Bilägare uporedila je 11 modernih automobila sa ekranima osetljivim na dodir i jedan stariji model – Volvo V70 iz 2005. godine. Rezultat: dok su osnovne funkcije u starom Volvou aktivirane za svega 10 sekundi, savremeni modeli zahtevaju u proseku 24,7 sekundi – a u najgorem slučaju (MG Marvel R) čak 44,9 sekundi.
Auto-industrija priznaje greške
Mnogi proizvođači već reaguju. Šef dizajna Hjundaija, Sangjup Li, izjavio je da kompanija zadržava fizičke tastere iz bezbednosnih razloga, jer su jednostavniji za upotrebu u vožnji. Volkvsagen je već vratio fizičke komande na volan novog Tiguana, dok Tesla uvodi dodatak treće strane – Ctrl-Bar, sa fizičkim tasterima za upravljanje klimom.
Problemi i sa drugim naprednim funkcijama
Prema istraživanju J.D. Power-a, broj pritužbi korisnika na kvalitet novih automobila je na rekordno visokom nivou – najviše zbog sistema za pomoć u vožnji i konekcije sa Android Auto i Epl KarPlej. Povlačne kvake, bežični punjači i druge inovacije takođe su često meta kritika, jer u određenim situacijama mogu čak otežati intervenciju spasilaca.
Iako preporuke Euro NCAP-a nisu zakonski obavezujuće, ocene nezavisne organizacije imaju veliki uticaj na reputaciju proizvođača širom sveta – i industrija ih shvata ozbiljno.