https://lat.sputnikportal.rs/20250422/energija-sputnjika-emisija-podkast-mira-kankaras-trklja-22-04-2025-1184760471.html
Vodonik - gorivo budućnosti, koliko smo daleko do toga | Energija Sputnjika
Vodonik - gorivo budućnosti, koliko smo daleko do toga | Energija Sputnjika
Sputnik Srbija
Razvijeni svet se uveliko priprema da postojeće energente zameni vodonikom, gorivom koje će, zavisno od njegove proizvodnje biti u potpunosti zelen, ili će imati... 22.04.2025, Sputnik Srbija
2025-04-22T21:00+0200
2025-04-22T21:00+0200
2025-04-22T17:28+0200
podkast
energija sputnjika
energetika
ekonomija
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/06/08/1138233256_0:429:2049:1581_1920x0_80_0_0_cdd243838f80bdd39ec27617f44a45a3.jpg
Energija Sputnjika, 22.4.2025.
Sputnik Srbija
Energija Sputnjika, 22.4.2025.
Prosečan poznavalac stvari, međutim, malo je upućen u to o kakvom gorivu je reč, kako se do njega dolazi, iako je po ocenama stručnjaka već izvesno da će do 2030. godine SAD, Evropa i Kina dominirati globalnom isporukom vodonika.Kina je još 2019. napravila prvi od 2500 automobila na vodonik u toj godini i do kraja decenije planira da proizvede milioniti. Prvi gradski voz sa pogonom na vodonik u Kini je testiran prošle godine, a godinu pre i prvi gradski tramvaj na vodonik.Odluka Pekinga je da vodonik postane novi nacionalni prioritet.Tojota i BMV su prošle godine potpisale sporazum o saradnji koji znači da napuštaju proizvodnju automobila sa električnim baterijama. On podrazumeva da će do 2040. automobili na vodonik preuzeti tržište od električnih i standardnih modela.Hoće li vodonik poslati u penziju električne automobile koji još čestito nisu ni zaživeli u svetu, ali i fosilna goriva. Rusija koja je jedan od najvećih proizvođača nafte je još 2021. godine najavila da planira da zauzme 20 odsto svetskog tržišta vodonika i da o tom zadatku nema pregovora.Koliko je svet daleko od masovne upotrebe vodonika u industriji? Sada je to skup poduhvat koji zahteva razvoj novih tehnologija, proizvodnju vodonika i njegovo transportovanje i deponovanje, za šta su neophodne državne subvencije.Gde je tu Srbija koja zasad ima samo formiran Klaster za promociju vodonika? Šta podrazumeva Vodonična strategija čiji nacrt imamo već nekoliko godina i ništa više od toga? Imamo li finansijske snage da pratimo ovaj trend? O tome u emisiji Energija Sputnjika razgovaraju novinarka Mira Kankaraš Trklja i stručnjakom za tu oblast, profesor Mašinskog fakulteta u Beogradu, dr Miloš Banjac.O emisiji „Energija Sputnjika“„Energija Sputnjika“ je emisija portala i radija Sputnjik koju vodi MiraKankaraš Trklja.Teme su mahom vezane za energetiku i ekonomiju, lokalnog i globalnog karaktera, a gosti su stručnjaci u svojim poljima. Emituje se svakog utorka u 21.00.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/06/08/1138233256_0:237:2049:1773_1920x0_80_0_0_3355fb261a97048e717e804e01e01dc3.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
energija sputnjika, energetika, ekonomija, audio
energija sputnjika, energetika, ekonomija, audio
Vodonik - gorivo budućnosti, koliko smo daleko do toga | Energija Sputnjika
Razvijeni svet se uveliko priprema da postojeće energente zameni vodonikom, gorivom koje će, zavisno od njegove proizvodnje biti u potpunosti zelen, ili će imati nizak sadržaj ugljenika.
Prosečan poznavalac stvari, međutim, malo je upućen u to o kakvom gorivu je reč, kako se do njega dolazi, iako je po ocenama stručnjaka već izvesno da će do 2030. godine SAD, Evropa i Kina dominirati globalnom isporukom vodonika.
Kina je još 2019. napravila prvi od 2500 automobila na vodonik u toj godini i do kraja decenije planira da proizvede milioniti. Prvi gradski voz sa pogonom na vodonik u Kini je testiran prošle godine, a godinu pre i prvi gradski tramvaj na vodonik.
Odluka Pekinga je da vodonik postane novi nacionalni prioritet.
Tojota i BMV su prošle godine potpisale sporazum o saradnji koji znači da napuštaju proizvodnju automobila sa električnim baterijama. On podrazumeva da će do 2040. automobili na vodonik preuzeti tržište od električnih i standardnih modela.
Hoće li vodonik poslati u penziju električne automobile koji još čestito nisu ni zaživeli u svetu, ali i fosilna goriva. Rusija koja je jedan od najvećih proizvođača nafte je još 2021. godine najavila da planira da zauzme 20 odsto svetskog tržišta vodonika i da o tom zadatku nema pregovora.
Koliko je svet daleko od masovne upotrebe vodonika u industriji? Sada je to skup poduhvat koji zahteva razvoj novih tehnologija, proizvodnju vodonika i njegovo transportovanje i deponovanje, za šta su neophodne državne subvencije.
Gde je tu Srbija koja zasad ima samo formiran Klaster za promociju vodonika? Šta podrazumeva Vodonična strategija čiji nacrt imamo već nekoliko godina i ništa više od toga? Imamo li finansijske snage da pratimo ovaj trend? O tome u emisiji Energija Sputnjika razgovaraju novinarka Mira Kankaraš Trklja i stručnjakom za tu oblast, profesor Mašinskog fakulteta u Beogradu, dr Miloš Banjac.
O emisiji „Energija Sputnjika“
„Energija Sputnjika“ je emisija portala i radija Sputnjik koju vodi MiraKankaraš Trklja. Teme su mahom vezane za energetiku i ekonomiju, lokalnog i globalnog karaktera, a gosti su stručnjaci u svojim poljima. Emituje se svakog utorka u 21.00.