00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
VESTI (repriza)
16:30
30 min
SPUTNJIK SPORT
Šta je uspeh, a šta rezultat – i dokle taj „veo tajne“
06:55
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Novi poziv Srbiji iz BRIKS-a
16:00
30 min
SVET SA SPUTNJIKOM
Od NATO agresije 1999. do NATO raspada 2025.
17:00
60 min
DOK ANĐELI SPAVAJU
Dr Branimir Jovanović: Teslin čudesni svet
20:00
60 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Četiri nezvanična posla kojima možete pojačati svoju radnu biografiju

CC0 / Slika generisana veštačkom inteligencijom / potpisivanje
potpisivanje - Sputnik Srbija, 1920, 22.03.2025
Pratite nas
Ako tražite novi posao ili pokušavate da osvežite svoj Si-Vi, možda mislite da se računaju samo vaše zvanične radne dužnosti.
To uopšte nije tačno. Zapravo, nezvanične ili ad-hok dužnosti koje preuzimate savršeno prikazuju vredne tehničke i interpersonalne veštine koje mnogi regruteri traže.
Da li ste ikada pomogli da se organizuje kancelarijska zabava za praznike? Ili ste novog kolegu proveli kroz posao i naučili osnovama? Ili ste možda pomogli svojim kolegama da reše nesporazum?
Sve ove dodatne odgovornosti možda nisu deo vašeg zvaničnog opisa posla, ali one su „zlato“ za vašu radnu biografiju. Ad-hok zadaci su još uvek vredna profesionalna iskustva i možda vam čak pomognu da dobijete posao iz snova.
Evo nezvaničnih poslova koje verovatno već obavljate i kako ih možete pretvoriti u snažne stavke u Si-Vi-u koje će privući pažnju regrutera.

Nezvanični organizator zabava kao jedna od dužnosti

Organizovanje godišnje novogodišnje zabave nije samo izbor mesta i pozivanje svih koji treba da dođu. Razmislite šire – koliko je samo glavobolja uzrokovalo sve to planiranje.
Ako ste vi bili glavni organizator događaja, zapravo ste predvodili planiranje i realizaciju velikog korporativnog događaja! Možete dodati da je događaj „rezultirao merljivim poboljšanjima u angažovanju zaposlenih i međusektorskoj saradnji“ ako su vaši kolege uživale na zabavi.
Ako ste doprineli planiranju događaja ili koordinirali timovima iz različitih sektora i spoljnim dobavljačima kako biste obezbedili besprekornu realizaciju događaja za određeni broj učesnika, čak i ako ste organizovali opuštena happy hour druženja možete to prikazati.
Ako ste vi ti koji okupljate sve za piće nakon posla i čak upravljate deljenjem računa, možete reći da ste „organizovali i koordinirali timske događaje i neformalne sastanke, sa fokusom na jačanje timskih odnosa i upravljanje zajedničkim troškovima“, navodi Forbs.

Mentor za uvođenje novih zaposlenih

Ako ste proveli sate pomažući novom kolegi da pronađe sve što mu je potrebno ili objašnjavajući kako stvari funkcionišu u vašoj kancelariji, onda ste zapravo pomogli u obuci i uvođenju novih zaposlenih.
Možete staviti standardnu frazu „pomogao novim kolegama”. To možete učiniti tako što ćete napisati: „organizovao sveobuhvatne obuke i programe uvođenja novih zaposlenih, poboljšavajući vreme integracije novozaposlenih i podstičući operativnu izvrsnost kako bi se održali timski produktivni standardi”.
Da li ste pravili prezentacije za obuku ili bilo koji dokument koji je korišćen kao vodič ili referenca? Tada ste dizajnirali ili razvili sveobuhvatan izvor znanja za bolju efikasnost tima, unapređujući proces uvođenja novih zaposlenih i smanjujući vreme provedeno na ponovljenim pitanjima.

Stručnjak za praćenje trendova i novosti

Skrolovanje po društvenim mrežama u radno vreme nije dozvoljeno, ali pregledanje društvenih mreža kako biste pratili industrijske vesti i trendove je u redu. Ako zaista koristite svoje vreme da biste pratili šta se dešava u vašoj industriji, možete čak reći da obavljate vredna istraživanja tržišta.
Umesto da kažete „proveravao/la vesti na društvenim mrežama“, možete napisati da ste „pratili industrijske trendove i uvide“ ili da ste „sprovodili inicijative za prikupljanje tržišnih informacija kako biste pratili aktivnosti konkurenata“.
Ako ste svom timu davali ažurne informacije o svemu ovome, možete takođe napisati da ste pružali strateške preporuke (ili konkurentske uvide) i davali izveštaje kako biste poboljšali tržišnu svest tima.

Nezvanični pomiritelj na radnom mestu

Da li često igrate ulogu pomiritelja više nego što biste želeli? I to možete dodati svojoj biografiji. U suštini, vi ste nezvanični stručnjak za rešavanje konflikata.
Evo boljeg načina da stavite sintagmu „sprečio/la sam članove tima da se svađaju“ u svoj CV: „Posredovao/la u konfliktima unutar tima i orkestrirao/la proces mirnog rešavanja konflikata, koristeći interpersonalne veštine za podsticanje otvorene komunikacije i vođenje kolega ka međusobno korisnim rešenjima“.
Ako ste zaustavili svađu tokom projekta, možete čak napisati da su vaša dela rezultirala smanjenjem kašnjenja u projektu zbog nesporazuma u timu i obezbedila pravovremeno završavanje svih obaveza.

Bonus: Osoba na koju se računa i stručnjak za pitanja

Ovo je prilično uobičajeno ako ste u kompaniji već dugo. Ako ste vi osoba kojoj se svi obraćaju za pitanja i podršku, obavezno to dodajte svojoj radnoj biografiji.
Kako? Recite da ste „pružali mentorstvo i podršku kolegama“ ili čak „strateško vođstvo i savetovanje u cilju poboljšanja radnih procesa“.
Za snažniju izjavu, možete dodati da je vaša pomoć doprinela merljivom smanjenju operativnih uskih grla i rezultirala usvajanjem najboljih praksi koje unapređuju produktivnost tima.
Vaš zvanični opis posla je odlična polazišna tačka za osvežavanje vašeg rezimea.
Ali vaši zvanični zadaci obično su samo vrh ledenog brega. Postoji prava riznica iskustava i veština koja se krije u brojnim nezvaničnim zadacima koje obavljate svakog dana.
Nije samo bitno šta radite. Važno je i kako to kažete. Za supernapredni rezime, to znači korišćenje snažnih glagola i dodavanje merljivih metrika koje pokazuju uticaj. Takođe, bolje je pokazati kako vaše akcije doprinose timskim ciljevima ili ciljevima organizacije.
S pravim rečima možete prikazati sve svoje veštine i to koliko naporno radite i zalažete se.
Pogledajte i:
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala