https://lat.sputnikportal.rs/20250304/1183260222.html
Šta će za Srbiju značiti izvoz električnih automobila
Šta će za Srbiju značiti izvoz električnih automobila
Sputnik Srbija
04.03.2025, Sputnik Srbija
2025-03-04T21:00+0100
2025-03-04T21:00+0100
2025-03-04T21:08+0100
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/03/04/1183260101_0:3:1036:586_1920x0_80_0_0_3d2ab2791eb01a2cb83e6d9c54af68f8.jpg
Šta će za Srbiju značiti izvoz električnih automobila
Sputnik Srbija
Posle pauze u proizvodnji duže od dve godine, iz fabrike u Kragujevcu je krenula prva serija električnih automobila namenjena kupcima na zapadu. Nekada Fijatova, a od 2021. godine Stelantisova fabrika je ovih dana na tržište izbacila „grande pandu“, najiščekivaniji automobil na tržištu u 2025. godini, kako su to objavili italijanski mediji.
Šta će to značiti za fabriku u Kragujevcu, njene zaposlene, šta za srpsku privredu čiji je nekadašnji Fijat bio prvi izvoznik? Šta je doprinelo da fabrika u Kragujevcu počne da pravi elektirčni automobil, a uskoro i hibrid, u trenutku kada se u Italiji zatvaraju fabrike, a nemački Folksvagen smanjuje proizvodnju gotovo za četvrtinu? Kakve su šanse da jedini proizvođač električnih automobila na Balkanu opstane na mećunarodnoj pijaci, u situaciji kada evropska auto-industrija doživljava sunovrat i zatvara fabrike, ne mogavši da odgovori konkurentnosti kineske auto-industrije.
O tome u emisiji Energija Sputnjika razgovaraju konsultant za strana ulaganja, dobar poznavalac stanja u automobilskoj industriji Mahmut Bušatlija i novinarka Mira Kankaraš Trklja.
Posle pauze u proizvodnji duže od dve godine, iz fabrike u Kragujevcu je krenula prva serija električnih automobila namenjena kupcima na zapadu. Nekada Fijatova, a od 2021. godine Stelantisova fabrika je ovih dana na tržište izbacila „grande pandu“, najiščekivaniji automobil na tržištu u 2025. godini, kako su to objavili italijanski mediji.Šta će to značiti za fabriku u Kragujevcu, njene zaposlene, šta za srpsku privredu čiji je nekadašnji Fijat bio prvi izvoznik? Šta je doprinelo da fabrika u Kragujevcu počne da pravi elektirčni automobil, a uskoro i hibrid, u trenutku kada se u Italiji zatvaraju fabrike, a nemački Folksvagen smanjuje proizvodnju gotovo za četvrtinu? Kakve su šanse da jedini proizvođač električnih automobila na Balkanu opstane na mećunarodnoj pijaci, u situaciji kada evropska auto-industrija doživljava sunovrat i zatvara fabrike, ne mogavši da odgovori konkurentnosti kineske auto-industrije.O tome u emisiji Energija Sputnjika razgovaraju konsultant za strana ulaganja, dobar poznavalac stanja u automobilskoj industriji Mahmut Bušatlija i novinarka Mira Kankaraš Trklja.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/03/04/1183260101_126:0:910:588_1920x0_80_0_0_7147a36ec39ea3660bafa992288ab8b3.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
audio
Posle pauze u proizvodnji duže od dve godine, iz fabrike u Kragujevcu je krenula prva serija električnih automobila namenjena kupcima na zapadu. Nekada Fijatova, a od 2021. godine Stelantisova fabrika je ovih dana na tržište izbacila „grande pandu“, najiščekivaniji automobil na tržištu u 2025. godini, kako su to objavili italijanski mediji.
Šta će to značiti za fabriku u Kragujevcu, njene zaposlene, šta za srpsku privredu čiji je nekadašnji Fijat bio prvi izvoznik? Šta je doprinelo da fabrika u Kragujevcu počne da pravi elektirčni automobil, a uskoro i hibrid, u trenutku kada se u Italiji zatvaraju fabrike, a nemački Folksvagen smanjuje proizvodnju gotovo za četvrtinu? Kakve su šanse da jedini proizvođač električnih automobila na Balkanu opstane na mećunarodnoj pijaci, u situaciji kada evropska auto-industrija doživljava sunovrat i zatvara fabrike, ne mogavši da odgovori konkurentnosti kineske auto-industrije.
O tome u emisiji Energija Sputnjika razgovaraju konsultant za strana ulaganja, dobar poznavalac stanja u automobilskoj industriji Mahmut Bušatlija i novinarka Mira Kankaraš Trklja.