Ekskluzivna izložba "Godar Bardo" u Beogradu - oživljeni kadrovi iz filma "Prezir"
© Foto : All rights reserved-Jean Luc Godard-Brigitte Bardot-StudioCanal Brižit Bardo u kultnom filmu Žan Lik Godara “Prezir”

© Foto : All rights reserved-Jean Luc Godard-Brigitte Bardot-StudioCanal
Pratite nas
Beogradski irski festival i galerija „Monolog“ ekskluzivno će, u okviru ovogodišnjeg BIF-a, publici predstaviti izložbu “Godar Bardo” koja prikazuje 13 kadrova iz kultnog filma Žan Lik Godara “Prezir” u kom glavnu ulogu igra čuvena Brižit Bardo. Izložba će biti otvorena u četvrtak, 6. marta u 19 časova i trajaće narednih mesec dana.
Autorka izložbe je irska vizuelna umetnica Džin Karen, jedna od retkih fotografkinja u svetu koje koriste tzv. „dye-transfer“ tehniku obrade fotografija.
Ova, gotovo izumrla tehnika, podrazumeva ručnu obradu fotografija i poseban proces nanošenja boje direktno na fotografski papir. Tako nastaju autentične, vizuelno upečatljive fotografije, na kojima dominiraju bogate, zasićene boje, što na nov način dočarava filmske kadrove.
Svi printovi koje će Karen predstaviti nastali su na osnovu originalnog filmskog negativa iz filma „Prezir“, uz dozvolu francuskog Studija Kanal koji ima pravo distribucije i restauracije filma, kao i značajnu ulogu u očuvanju nasleđa Žan Lik Godara.
Film “Prezir” iz 1963. godine jedno je od najuticajnijih filmskih ostvarenja svih vremena. U istoriji kinematografije ima važno mesto zato što je Godar, za razliku od svojih ranih filmova snimljenih u crno-beloj tehnici, ovde prvi put koristio tehnikolor i sinemaskop format.
Smatra se da je, zbog snažnog vizuelnog utiska i širokougaone kompozicije, ovo delo redefinisalo vizuelni jezik filma.
Direktor fotografije u filmu, Raul Kotar je korišćenjem vibrantnih boja, posebno crvene, plave i bele, uticao i na simboličku slojevitost filma.
© Foto : All rights reserved-Jean Luc Godard-Brigitte Bardot-StudioCanal Zbog snažnog vizuelnog utiska i širokougaone kompozicije, smatra se da je Godarov "Prezir" redefinisao vizuelni jezik filma

Zbog snažnog vizuelnog utiska i širokougaone kompozicije, smatra se da je Godarov "Prezir" redefinisao vizuelni jezik filma
© Foto : All rights reserved-Jean Luc Godard-Brigitte Bardot-StudioCanal
Izložba „Godar Bardo“ u Srbiju stiže pravo iz Dablina, gde je prvi put predstavljena, a beogradska publika će moći da je vidi u beogradskoj galeriji „Monolog“ , Kralja Petra 26., do 5. aprila.
Ekskluzivno, samo za izložbu Džin Karen, velika Brižit Bardo je dozvolila da, ovom tehnikom, budu obrađeni kadrovi iz filma koji prikazuju i njene aktove.
U subotu, 8. marta u 11 časovau galeriji „Monolog“ biće upriličen razgovor sa autorkom Džin Karen i kustosom izložbe Nikolasom O`Nilom. U okviru BIF-a, a uz podršku Francuskog instituta za kulturu, film „Prezir“ biće prikazan 13. marta u 20.30 u Kinoteci.
Džin Karen je karijeru započela kao foto-reporterka u Irskoj i Africi. Nakon specijalne obuke za primenu „dye-transfer“ tehnike posvetila se ovoj vrsti umetničkog izraza u fotografiji sa željom da rekontekstualizuje rane filmove u boji, predstavljajući na nov način njihove upečatljive kadrove.
Na iste način je prethodno istražila i Hičkokov film „Vertigo“ iz 1958. godine i predstavila seriju od 20 printova pod nazivom „Projekat Vertigo“.
© Foto : All rights reserved-Jean Luc Godard-Brigitte Bardot-StudioCanal Ekskluzivno, samo za izložbu Džin Karen, velika Brižit Bardo je dozvolila da, ovom tehnikom, budu obrađeni kadrovi iz filma koji prikazuju i njene aktove

Ekskluzivno, samo za izložbu Džin Karen, velika Brižit Bardo je dozvolila da, ovom tehnikom, budu obrađeni kadrovi iz filma koji prikazuju i njene aktove
© Foto : All rights reserved-Jean Luc Godard-Brigitte Bardot-StudioCanal
Pogledajte i: