https://lat.sputnikportal.rs/20250112/i-italijanska-auto-industrija-pred-kolapsom-1181518374.html
I italijanska auto-industrija pred kolapsom
I italijanska auto-industrija pred kolapsom
Sputnik Srbija
Italijanski sindikati nazvali su 2024. crnom godinom za domaću automobilsku industriju. 12.01.2025, Sputnik Srbija
2025-01-12T19:30+0100
2025-01-12T19:30+0100
2025-01-12T19:30+0100
ekonomija
ekonomija
svet – ekonomija
automobili
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/01/12/1166553267_0:0:3073:1728_1920x0_80_0_0_3caea2a4947d27212c6e6af5e72afc41.jpg
Evropski automobilski div „Stellantis“, koji objedinjuje marke „pežo“, „citroen“, „opel“, „fijat“, „krajsler“ i „džip“ našao se u teškoj krizi zbog pada prodaje.Kako bi povećali proizvodnju, iz kompanije su najavili da će ove godine uložiti dve milijarde evra u italijanske fabrike, a šest milijardi biće namenjeno lancima snabdevanja.Sve italijanske fabrike automobilskog koncerna, koji je nastao 2021. spajanjem francuske grupe PSA i italijansko-američke kompanije „Fijat Krajsler“ godinu su završile u minusu.Dojučerašnji ponos italijanske auto-industrije, „Fijatova“ fabrika „Mirafiori“ u Torinu lane je proizvela gotovo 70 odsto manje automobila, nešto manje od 26.000 u odnosu na gotovo 86.000 vozila 2023.Prema podacima koje su prikupili italijanski sindikati, poslednji put kada je italijanska automobilska industrija, danas okupljena u gigantu „Stelantis“, proizvela tako malo vozila, bilo je 1956. godine.Kvartal od samo desetak radnih danaPrivremeni prekidi u proizvodnji prošle godine su pogodili sve italijanske fabrike, a u Maseratiju u Modeni, na primer, u poslednjem kvartalu su radili samo desetak dana.„Za sada nema činjenica, imamo samo predviđanja. Situacija u fabrikama je ozbiljna, mnogi radnici su na čekanju", rekao je sindikalni predstavnik Uilma Roko Palombela, prenosi B92.„Stelantis“ je 2023. godine, prema podacima kompanije, bio četvrti najveći proizvođač automobila u svetu po prodaji – iza japanske „Tojote“, nemačkog „Folksvagena“ i korejskog „Hjundaija“.
https://lat.sputnikportal.rs/20250109/raspolozenje-u-nemackoj-automobilskoj-industriji-sve-gore---razmatraju-se-otpustanja-1181426677.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/01/12/1166553267_0:0:2731:2048_1920x0_80_0_0_e554b1524119efcd23f4b1903409b025.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, svet – ekonomija, automobili
ekonomija, svet – ekonomija, automobili
I italijanska auto-industrija pred kolapsom
Italijanski sindikati nazvali su 2024. crnom godinom za domaću automobilsku industriju.
Evropski automobilski div „Stellantis“, koji objedinjuje marke „pežo“, „citroen“, „opel“, „fijat“, „krajsler“ i „džip“ našao se u teškoj krizi zbog pada prodaje.
Kako bi povećali proizvodnju, iz kompanije su najavili da će ove godine uložiti dve milijarde evra u italijanske fabrike, a šest milijardi biće namenjeno lancima snabdevanja.
Sve italijanske fabrike automobilskog koncerna, koji je nastao 2021. spajanjem francuske grupe PSA i italijansko-američke kompanije „Fijat Krajsler“ godinu su završile u minusu.
Dojučerašnji ponos italijanske auto-industrije, „Fijatova“ fabrika „Mirafiori“ u Torinu lane je proizvela gotovo 70 odsto manje automobila, nešto manje od 26.000 u odnosu na gotovo 86.000 vozila 2023.
Prema podacima koje su prikupili italijanski sindikati, poslednji put kada je italijanska automobilska industrija, danas okupljena u gigantu „Stelantis“, proizvela tako malo vozila, bilo je 1956. godine.
Kvartal od samo desetak radnih dana
"Ne skrivamo da će 2025. biti teška. Ali sve italijanske fabrike će nastaviti s radom, i to mnogo više", rekao je sredinom decembra direktor evropskih operacija „Stelantisa“ Žan Filip Imparato.
Privremeni prekidi u proizvodnji prošle godine su pogodili sve italijanske fabrike, a u Maseratiju u Modeni, na primer, u poslednjem kvartalu su radili samo desetak dana.
„Za sada nema činjenica, imamo samo predviđanja. Situacija u fabrikama je ozbiljna, mnogi radnici su na čekanju", rekao je sindikalni predstavnik Uilma Roko Palombela, prenosi B92.
„Stelantis“ je 2023. godine, prema podacima kompanije, bio četvrti najveći proizvođač automobila u svetu po prodaji – iza japanske „Tojote“, nemačkog „Folksvagena“ i korejskog „Hjundaija“.