00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ORBITA KULTURE
10:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
16:00
60 min
SPUTNJIK INTERVJU
17:00
30 min
ENERGIJA SPUTNJIKA
17:30
30 min
ORBITA KULTURE
16:00
120 min
MILJANOV KORNER
Obradović: Očekivao sam Samprasa, ali je Marej odlično rešenje
20:00
59 min
SPUTNJIK INTERVJU
Otac Vitalij Tarasjev: Pravoslavlje će pobediti – i u Ukrajini
21:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920, 26.08.2021
DRUŠTVO
Društvene teme, zanimljive priče, reportaže, događaji, festivali i kulturna dešavanja iz Srbije, i ostatka sveta

Kako je Beograd otkrio sebe – danas se u njega uliva ceo svet

© Sputnik / Lola ĐorđevićDuga iznad Beograda
Duga iznad Beograda - Sputnik Srbija, 1920, 11.01.2025
Pratite nas
Beograđani su poznati po dobrom provodu, ali su uprkos ogromnom broju stranaca ostali i dobri domaćini. Svako ko ga poseti, oseća se dobrodošlim i, bar na kratko, kao kod kuće.
Direktor turističke organizacije Beograd Miodrag Popović kaže u „Energiji Sputnjika“ da je ovo period kada u prestonicu dođe najviše ljudi, ali da je Beograd inače grad koji nema sezonu. On je poznat po „kratkim gradskim odmorima“ i tokom cele godine beleži posećenost. Ovo nije uvek bio slučaj i do skoro se nije mnogo pažnje pridavalo turističkim potencijalima grada kojeg neki laskavo nazivaju prestonicom Balkana.
Beograd u turizmu ostvaruje godišnji rast od oko 10 odsto. Tokom 2024. godine ostvareno je oko 3,5 miliona noćenja, a u tom duhu započeta je i 2025. godina. U celoj Srbiji je tokom novogodišnjih praznika boravilo više od 140.000 gostiju, što je za 18 odsto više u poređenju sa istim periodom protekle godine.
Kada sam došao u turističku organizaciju Beograda, prvo šta su mi rekle kolege bilo je da dolaze Slovenci i da u ponudi imamo splavove. Jasno je bilo da je takva situacija neodrživa i da ukoliko želite da napredujete i napravite od Beograda respektabilnu turističku destinaciju, da morate da promenite pristup, rekao je Popović u razgovoru sa Jelicom Putnjiković.
© Sputnik / Lola ĐorđevićU celoj Srbiji je tokom novogodišnjih praznika boravilo više od 140.000 gostiju, što je za 18 odsto više u poređenju sa istim periodom protekle godine.
Bezistan u Beogradu - Sputnik Srbija, 1920, 08.01.2025
U celoj Srbiji je tokom novogodišnjih praznika boravilo više od 140.000 gostiju, što je za 18 odsto više u poređenju sa istim periodom protekle godine.

Kako je Beograd otkrio sebe

Razvijene strategije pre jedne decenije nije bilo, ili se bar činilo da je nema. Vrlo brzo se situacija promenila i počeli su da se forsiraju sajmovi. Sa čestim gostovanjima na evropskim i svetskim sajmovima, javila se i potreba za prezentacijama naše zemlje u svetu. Ubrzo nakon toga u Beograd i Srbiju su počeli da pristižu i gosti iz najudaljenijih krajeva sveta.
Kinezi su najveće tržište na svetu i 2019. godine su imali 189 miliona ljudi koji iz Kine putuju u inostranstvo. Prošlu godinu 2024. završili su sa nekih 137 miliona. Oni su 2019. godine bili najbrojniji gosti u Beogradu, dok su sada na trećem mestu po broju noćenja.
© Sputnik / SputnjikBeograd je neposredno nakon pandemije korona virusa posetilo više turista nego u godinama pre korone, kada na turizam još nije stavljen akcenat.
Terazijska česma i hotel Moskva u Beogradu - Sputnik Srbija, 1920, 08.01.2025
Beograd je neposredno nakon pandemije korona virusa posetilo više turista nego u godinama pre korone, kada na turizam još nije stavljen akcenat.
Beograd nisu više „samo Slovenci i splavovi“, već se u njega uliva čitav svet. Kada je reč o turističkim atrakcijama prevagu je prošle godine odneo „kulturni“ turizam. Beograd je jedan od tri najstarija grada u Evropi, kaže naš sagovornik, i sve više shvata svoj položaj, a sami Beograđani i njihov duh najbolji su promoteri turizma, kaže Popović.
Tu je i atmosfera po kojoj smo nadaleko čuveni jer još malo pa će biti da neko za Novu godinu ide na karneval u Riu, a neko u Beograd. Popularnost Beograda u smislu dobre atmosfere, ne nekih muzičkih ili drugih zvezda koje će nastupati, već ta celokupna atmosfera koju mi stvorimo, nadaleko je poznata.
© Sputnik / Lola ĐorđevićBeograd je grad koji nema sezonu, kaže Miodrag Popović iz turističke organizacije Beograda, ali je zimi, zbog novogodišnje organizacije, najatraktivniji stranim turistima.
Zima u Beogradu - Sputnik Srbija, 1920, 08.01.2025
Beograd je grad koji nema sezonu, kaže Miodrag Popović iz turističke organizacije Beograda, ali je zimi, zbog novogodišnje organizacije, najatraktivniji stranim turistima.
Putna infrastruktura se u proteklih desetak godina dosta promenila na bolje i više ništa iz Beograda nije daleko. Danas se u mnoge delove Srbije stiže lako, brzo i udobno, što omogućava odlazak iz Beograda na jednodnevne izlete. Kada je reč o hotelima, 2014. godine ih je u prestonici bilo šezdesetak, dok ih je ove godine čak 123.
Iz Beograda se često ide i u druge delove ne samo Srbije već i okolnih zemalja, a Popović kaže da sarađuju sa čitavim regionom, ili bar onim delom spremnim i voljnim za saradnju. Iz Beograda kreće i u njemu se završava većina balkanskih tura.
© Sputnik / Lola ĐorđevićBeograd bi trebalo da uči na greškama velikih evropskih gradova u kojima već nekoliko godina bukte antituristički protesti. Treba raditi na tzv. održivom turizmu.
Pobednik u sumrak - Sputnik Srbija, 1920, 08.01.2025
Beograd bi trebalo da uči na greškama velikih evropskih gradova u kojima već nekoliko godina bukte antituristički protesti. Treba raditi na tzv. održivom turizmu.

Bojkot turizma širom Evrope

Mnogi evropski gradovi počeli su pre nekoliko godina sa bojkotom turista i turizma, a osnovni problem je prevelik broj ljudi na jednom mestu. Dešava se i to da troškovi dolaska tolikog broja ljudi budu veći od količine novca koja se na njima zaradi.
Beograd nema taj problem, kaže Popović, a uz to ima i mogućnost učenja na tuđim greškama. Ukoliko i dođe do tog prekomernog broja turista, on veruje da će do tada već uveliko biti rešeni ovi i slični problemi koji muče druge evropske destinacije.
Beograd je oduvek imao taj kosmopolitizam koji je veoma važan i ko god da dođe iz bilo kog dela sveta može pomalo da se oseća kao kod kuće i to je ta neka prednost koju imamo. Beograđani su, uprkos velikom broju stranih gostiju koji dolaze, ostali gostoljubivi kakvi su i bili, ostali su veliki domaćini, ostali su ljudi koje je sramota da ne pruže i više od onoga šta imaju.
© Sputnik / Lola ĐorđevićKinezi su 2019. godine bili prvi, a sada treći najučestaliji turisti u Beogradu.
Novogodišnja dekoracija u Beogradu - Sputnik Srbija, 1920, 08.01.2025
Kinezi su 2019. godine bili prvi, a sada treći najučestaliji turisti u Beogradu.
Ipak, posao izgradnje turističke ponude Beograda nije ni izdaleka završen, tvrdi Miodrag Popović, a pred njima je tek nova stranica u poglavlju Beograda kao evropske turističke destinacije. Budućnost turizma u Beogradu leži u njegovom daljem razvoju, smatra Popović, ali i u stalnom pronalaženju novih priča. Pričanje priča suština je turizma, a Beograd nudi tomove. Potrebno je samo upoznati se sa sopstvenim gradom i to znanje i ljubav preneti posetiocima.
Pogledajte i:
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala