Šta srpske kompanije mogu da ponude, a šta da nauče na „Ekspu“ u Osaki
Pratite nas
Japanska poslovna alijansa u Srbiji poziva srpske privrednike na najveću svetsku izložbu „Ekspo 2025.“ u Osaki i nudi podršku oko nastupa. Uz slogan „Stvorimo društvo budućnosti za naše živote“, organizatori očekuju 28 miliona posetilaca iz sveta. Učešće na „Ekspu“ Srbija će iskoristiti i za promociju specijalizovanog „Ekspa 2027. “ u Beogradu.
Veštačko ostrvo Jumešima u Osaki, od aprila do oktobra 2025, biće domaćin „Ekspa“, pola veka nakon što je Japan prvi put ugostio svet na istom događaju. Predstaviće se 160 zemalja, a Srbija je jedna od 55 koje će imati svoj paviljon.
„Pored toga što ćemo predstaviti Srbiju kao poslovnu destinaciju, predstavićemo i šta srpske kompanije mogu da ponude japanskom tržištu. Mi ćemo predstaviti Srbiju kao domaćina sledeće „Ekspo“ izložbe. Imamo sreće da se naš paviljon nalazi na jednoj od najboljih lokacija“, ističe Žarko Malinović, generalni sekretar Vlade Republike Srbije zadužen za organizaciju „Ekspa“.
Kako prenosi RTS, Japanska poslovna alijansa podržaće kompanije iz Srbije na Ekspu u Osaki. Pozivaju provrednike da im se jave.
„Hoćemo da im pomognemo u planiranju, pripremi posete. O tome kako da se pripreme za sastanke, kako da planiraju posete, ali nameravamo da organizujemo i jednu poslovnu konferenciju u Osaki tokom trajanja „Ekspa“, gde ćemo istražiti mogućnosti i za nove ugovore i za nove investicije“, kaže Goran Pekez iz Japanske poslovne alijanse u Srbiji.
Japan je četvrta ekonomija sveta i drugi najveći strani investitor sa 1,9 triliona godišnjih investicija. Učešće na „Ekspu“ u Osaki prilika je i za privlačenje novih investitora u Srbiju.
„Za razliku od mnogih japanskih privrednih komora u inostranstvu, gde većinu članova čine japanske kompanije, Japanska poslovna alijansa u Srbiji ima približno jednak broj japanskih i srpskih članova. To omogućava japanskim kompanijama da lakše uđu na srpsko tržište ili se u njemu snađu uz iskusne savete alijanse, dok srpske kompanije efikasnije ostvaruju veze s japanskim poslovnim svetom“, kaže ambasador Japana u Srbiji Akira Imamura.
Srbija je Japanu u vrhu evropskih investicionih adresa – posle „Japan tobaka“, došli su „Nidek“, „Jazaki“ i „Tojo tajers“, čiji su predstavnici najavili i otvaranje novog pogona u Srbiji.
Pogledajte i: