00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
VESTI
Da li je Makron zakasnio sa idejom da priča sa Putinom?
13:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
16:00
30 min
SVET SA SPUTNJIKOM
20:00
60 min
VESTI
Da li će Grenland posvađati Brisel i Vašington?
13:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Hajduković: Možemo da prevaziđemo nacionalnu karakternu grešku
16:00
30 min
VESTI (repriza)
Da li će Grenland posvađati Brisel i Vašington?
16:30
30 min
SVET SA SPUTNJIKOM
Treba li Srbija da skače u EU ambis
17:00
60 min
DOK ANĐELI SPAVAJU
Nemanja Jovanović: Zver sam bio, jagnje me dotaklo
20:00
60 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920, 26.08.2021
DRUŠTVO
Društvene teme, zanimljive priče, reportaže, događaji, festivali i kulturna dešavanja iz Srbije, i ostatka sveta

„Crni petak“ — stvarna sniženja ili marketinški trik

© Sputnik / Lola ĐorđevićCrni petak
Crni petak - Sputnik Srbija, 1920, 29.11.2024
Pratite nas
Poslednji petak u novembru poznat kao „crni petak“ i ove godine se obeležava nizom sniženja u prodavnicama, ali ekonomisti i predstavnici potrošača upozoravaju kupce na oprez, jer je pitanje da li su sniženja stvarna ili su samo marketinški trik.
Redovni profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Dragan Stojković je ukazao da bi „crni petak“, trebalo da bude dan kada se daju veliki realni popusti da bi potrošači mogli po super cenama da kupe neku robu, ali praksa iz ranijih godina pokazala je da to baš i nije tako.
Kako objašnjava, dešava se da trgovci pred ovu akciju, koja se proširila i kao „crna nedelja“ i „crni novembar“ prvo podignu cene, pa onda daju popuste koji idu i do 80 odsto, a u stvari kupci ne dobijaju ništa od toga.
Stojković je upozorio građane da, kako ne bi postali žrtve lažnog popusta, prvo uporede ponude odnosno vide cene onoga što žele da kupe i tako se uvere gde se stvarno daju popusti, a gde ih nema.
To poređenje, dodaje, danas je mnogo lakše jer može da se odradi onlajn.
„Neki kažu da je crni petak veliki događaj, a drugi da je prevara. Negde trgovci to koriste da čiste zalihe i tu se stvarno daju neki veći popusti, ali negde je cilj samo da se poveća promet“, rekao je profesor.
On je na pitanje da li potrošači mogu da se zaštite od trgovaca koji zloupotrebljavaju „crni petak“, rekao da bi svako ko podigne cenu a onda spušta trebao da se kazni, kao i da bi kažnjivo trebalo da bude i to ukoliko se neki proizvod dugo drži na akciji.
Pogledajte i:
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala