00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SPUTNJIK SPORT
07:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
16:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
SPUTNJIK SPORT
Sezona na pola – gde je tu Zvezda?
16:00
30 min
VESTI (repriza)
Kako Zapad pokušava da organizuje obojenu revoluciju u Gruziji?
16:30
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
Hoće li biti Trećeg svetskog rata
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Branko Koprivica: Za mene muzika predstavlja sve
17:30
30 min
On air
18:00
30 min
On air
18:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
RUSIJA
Najnovije vesti, analize i zanimljivosti iz Rusije i Zajednice nezavisnih država

Gotovo utrostručena snaga: Rusija pravi novi hibridni motor za avione

© Sputnik / Sergei Mamontov / Uđi u bazu fotografijaPredstavljanje aviona MC-21-300 u fabrici aviona u Irkutsku
Predstavljanje aviona MC-21-300 u fabrici aviona u Irkutsku - Sputnik Srbija, 1920, 27.11.2024
Pratite nas
Centralni institut za konstruisanje avio-motora „Baranov“ razvija hibridni motor za regionalni avion kapaciteta do 100 ljudi, saopštio je generalni direktor instituta Andrej Kozlov.
Kako je rekao za „RT“, karakteristika hibridnog motora biće upotreba tečnog vodonika kao rashladne tečnosti, što će skoro utrostručiti snagu električnih letelica.
Sledeća faza istraživanja trebalo bi da obuhvati pravljenje hibridnog motora velike snage - između 2.000-2.700 konja, istakao je Kozlov.
Prema njegovim rečima, uspešan završetak takvog naučno-istraživačkog rada pružiće priliku da se razviju tehnologije za proizvodnju linije hibridnih motora sposobnih da podignu u nebo avione kapaciteta do 80-100 sedišta.
„Srednjoročno posmatrano, moguće je da će se u periodu od 2030-2035. godine pojaviti avioni sa takvim motorom – za 19 putnika, a oko 2040. godine – regionalni avioni“, precizirao je direktor.
Jedan od zadataka, koje institut nastoji da reši u toj sferi, biće zamena rashladnog sredstva sa tečnog azota na tečni vodonik, usled čega će se snaga električnih letelica gotovo utrostručiti, objasnio je on.

Prednosti hibridnih motora

Kako je u razgovoru za „RT“ objasnio glavni urednik portala „Avia.ru“ Roman Gusarov,, hibridni motor ima brojne prednosti u poređenju sa klasičnim vazduhoplovnimmotorima.
„Avion, po pravilu, leti pomoću dva gasnoturbinska motora. Hibridni motor predviđa korišćenje jednog agregata, koja proizvodi električnu energiju, kao i baterije i elektromotor. Hibrid je lakši od dva motora i zauzima manje prostora. Dakle, takav motor omogućava uštedu velike količine goriva i istovremeno se povećava nosivost aviona“, objasnio je Gusarov.
Stručnjak je među prednostima naveo i „nežni” režim rada motora na kojem instutut radi.
Institut je prethodno završio sa letačkim testiranjima hibrida na avionu Jak-40 kapaciteta do 32 putnika. Prema mišljenju stručnjaka, prednosti hibridnog motora uključuju povećanu efikasnost i smanjenu emisiju štetnih materija.
Pogledajte i:
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala