https://lat.sputnikportal.rs/20241115/ai-baka---nocna-mora-prevaranata-1179559746.html
“AI baka” - noćna mora prevaranata
“AI baka” - noćna mora prevaranata
Sputnik Srbija
Starije osobe idealna su meta prevaranata koji pokušavaju da se dokopaju njihovih ličnih podataka i brojeva sa bankovnih kartica, a jedna britanska kompanija... 15.11.2024, Sputnik Srbija
2024-11-15T21:48+0100
2024-11-15T21:48+0100
2024-11-15T21:48+0100
nauka i tehnologija
nauka
veštačka inteligencija
izumi i otkrića
društvo
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0b/0f/1179559519_0:160:3073:1888_1920x0_80_0_0_94e521daef853a6682400a55357e891d.jpg
U poslednje vreme zabeležen je veliki porast pokušaja prevara širom sveta, a koliko je situacija dramatična u Velikoj Britaniji pokazuje nedavno istraživanje koje je objavila telekomunikaciona kompanija Virdžin Media O2. Prema rezultatima tog istraživanja, čak 22 posto ljudi je svake sedmice na udaru prevaranata pa je ova kompanija odlučila da stane na put “epidemiji prevara” na jedan inovativan i prilično zanimljiv način koji uključuje i veštačku inteligenciju.O2 je tako napravio AI verziju omiljene mete prevaranata - baku koja je spremna dugo da priča o pletenju, životu, unučićima i slično. Kada se starije osobe tako raspričaju, prevaranti veruju da postepeno stiču njihovo poverenje, što će na kraju iskoristiti za prevaru, ali su u ovom slučaju upravo oni ti koji su prevareni.Na ideju o stvaranju ove “AI bake” koju su nazvali Dejzi (dAIsy), u O2 su došli nakon što je više od 70 posto osoba koje su učestvovale u pomenutom istraživanju izrazilo želju da se osveti prevarantima koji su iskoristili njihove bližnje. Međutim, kako oni nemaju vremena da se lično pozabave osvetom, odnosno da pokušaju da prevare prevarante, to će umesto njih učiniti Dejzi koja je dostupna za razgovor od 0 do 24 sata.Veštačka inteligencija trenirana je tako da što duže drži prevarante na liniji, a baka, odnosno softver s glasom starice, spremna je na saradnju i kada je u pitanju deljenje podataka.Naime, ona će rado prevarantima reći svoje ime, prezime i podatke s bankovne kartice, naravno – lažne. U nekim slučajevima Dejzi je držala prevarante na liniji i do 40 minuta, što je znalo da ih izludi jer su na kraju potrošili puno vremena, a nisu dobili korisne informacije. Treba naglasiti i da korisnici mreže O2 neće dobiti pristup ovoj AI baki, već je alat za prevaru prevaranata dodat na listu brojeva koji su laka meta prevaranta.Iz Virdžin Media O2 kažu da su posvećeni svojoj ulozi zaustavljanja prevaranata, što uključuje različite metode i tehnologije - od fajervola, blokiranja lažnih poruka preko korišćenja veštačke inteligencije za prepoznavanje prevarantskih poziva, sce do inovativnih alata poput Dejzi.Direktor sektora za borbu protiv prevara u ovoj kompaniji, Mari Mekkenzi rekao je da je Dejzi podsetnik na to da neko s druge strane linije možda i nije osoba za koju se predstavlja i upozorio da danas postoje pozivni centri u kojima varalice i kriminalci rade puno radno vreme i veoma su vešti u razgovoru i izvlačenju podataka, piše britanski San.Pogledajte i:
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0b/0f/1179559519_170:0:2901:2048_1920x0_80_0_0_026d93bfb873064e274f490e01fae1f0.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
nauka, veštačka inteligencija, izumi i otkrića, društvo
nauka, veštačka inteligencija, izumi i otkrića, društvo
“AI baka” - noćna mora prevaranata
Starije osobe idealna su meta prevaranata koji pokušavaju da se dokopaju njihovih ličnih podataka i brojeva sa bankovnih kartica, a jedna britanska kompanija smislila je kako da im stane na put.
U poslednje vreme zabeležen je veliki porast pokušaja prevara širom sveta, a koliko je situacija dramatična u Velikoj Britaniji pokazuje nedavno istraživanje koje je objavila telekomunikaciona kompanija Virdžin Media O2. Prema rezultatima tog istraživanja, čak 22 posto ljudi je svake sedmice na udaru prevaranata pa je ova kompanija odlučila da stane na put “epidemiji prevara” na jedan inovativan i prilično zanimljiv način koji uključuje i veštačku inteligenciju.
O2 je tako napravio AI verziju omiljene mete prevaranata - baku koja je spremna dugo da priča o pletenju, životu, unučićima i slično. Kada se starije osobe tako raspričaju, prevaranti veruju da postepeno stiču njihovo poverenje, što će na kraju iskoristiti za prevaru, ali su u ovom slučaju upravo oni ti koji su prevareni.
Na ideju o stvaranju ove “AI bake” koju su nazvali Dejzi (dAIsy), u O2 su došli nakon što je više od 70 posto osoba koje su učestvovale u pomenutom istraživanju izrazilo želju da se osveti prevarantima koji su iskoristili njihove bližnje. Međutim, kako oni nemaju vremena da se lično pozabave osvetom, odnosno da pokušaju da prevare prevarante, to će umesto njih učiniti Dejzi koja je dostupna za razgovor od 0 do 24 sata.
Veštačka inteligencija trenirana je tako da što duže drži prevarante na liniji, a baka, odnosno softver s glasom starice, spremna je na saradnju i kada je u pitanju deljenje podataka.
Naime, ona će rado prevarantima reći svoje ime, prezime i podatke s bankovne kartice, naravno – lažne. U nekim slučajevima Dejzi je držala prevarante na liniji i do 40 minuta, što je znalo da ih izludi jer su na kraju potrošili puno vremena, a nisu dobili korisne informacije. Treba naglasiti i da korisnici mreže O2 neće dobiti pristup ovoj AI baki, već je alat za prevaru prevaranata dodat na listu brojeva koji su laka meta prevaranta.
Iz Virdžin Media O2 kažu da su posvećeni svojoj ulozi zaustavljanja prevaranata, što uključuje različite metode i tehnologije - od fajervola, blokiranja lažnih poruka preko korišćenja veštačke inteligencije za prepoznavanje prevarantskih poziva, sce do inovativnih alata poput Dejzi.
Direktor sektora za borbu protiv prevara u ovoj kompaniji, Mari Mekkenzi rekao je da je Dejzi podsetnik na to da neko s druge strane linije možda i nije osoba za koju se predstavlja i upozorio da danas postoje pozivni centri u kojima varalice i kriminalci rade puno radno vreme i veoma su vešti u razgovoru i izvlačenju podataka,
piše britanski San.