https://lat.sputnikportal.rs/20241109/vise-od-80-odsto-gradjana-srbije-ima-nalog-na-drustvenim-mrezama-1179338646.html
Više od 80 odsto građana Srbije ima nalog na društvenim mrežama
Više od 80 odsto građana Srbije ima nalog na društvenim mrežama
Sputnik Srbija
Skoro 90 odsto domaćinstava u našoj zemlji poseduje internet priključak, a više od 80 odsto građana ima nalog na društvenim mrežama, pokazuje istraživanje... 09.11.2024, Sputnik Srbija
2024-11-09T22:55+0100
2024-11-09T22:55+0100
2024-11-09T22:55+0100
društvo
društvo
srbija – društvo
internet
društvene mreže
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/07/09/1139695744_0:0:3641:2048_1920x0_80_0_0_a917c98e87ca7a3420bcc7a013c5ad7f.jpg
Istraživanje o upotrebi informaciono-komunikacionih tehnologija u Srbiji pokazuje da su u poslednja tri meseca muškarci koristili internet više od žena.U istom periodu kupovinu preko interneta obavilo je nešto više od polovine internet korisnika, a najveći broj njih onlajn kupuje odeću i sportske proizvode. U poslednja tri meseca manje od polovine njih – 41 odsto – koristilo je internet bankarstvo.Ovo istraživanje takođe je pokazalo da televizor ima 97 procenata domaćinstava, a zastupljenost računara u domaćinstvima iznosi 73,4 odsto.Statistički podaci pokazuju da 89 odsto korisnika interneta koristi fiksnu širokopojasnu internet konekciju, dok mobilnu širokopojasnu internet konekciju ima 77,5 odsto domaćinstava.U poslednja tri meseca preko 90 odsto osoba koristilo je internet više puta u toku dana. Za potrebe poslovanja internet koristi sto odsto preduzeća, dok veb-sajt poseduje 85 odsto njih. Tokom protekle godine 28 odsto preduzeća prodavalo je proizvode ili nudilo usluge putem interneta.Zanimljive razlikeIstraživanje je sprovedeno na uzorku od 2.800 domaćinstava i 2.800 osoba, uzrasta od 16 do 74 godine.Razlike se mogu uočiti i kada se uporedi zastupljenost računara u gradskim i ostalim delovima Srbije – u urbanim krajevima 82 odsto domaćinstava, naspram 62 procenta u ruralnim oblastima.Jaz u pogledu zastupljenosti računara u domaćinstvima vidljiv je kod strukture domaćinstava prema mesečnom prihodu. Računar većinom poseduju domaćinstva koja imaju mesečni prihod koji premašuje 600 evra, dok učešće domaćinstava s prihodom do 300 evra iznosi svega 48 odsto.Internet se u najvećoj meri koristi za slanje onlajn poruka preko Vocapa, Vajbera, Skajpa i Mesindžera, kao i za telefoniranje, prijem poruka, odnosno video-razgovore.Istraživanje takođe pokazuje da 37 odsto internet populacije koristi usluge umesto da ostvaruje lične kontakte ili da posećuje javne ustanove ili organe administracije. Preko 1.415.000 osoba koristi veb-sajt ili aplikacije javne uprave za dobijanje informacija, a istraživanje pokazuje i da trećina internet populacije koristi net za dobijanje informacija sa veb-sajta javnih institucija, a četvrtina njih za preuzimanje zvaničnih obrazaca.Pogledajte i:
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/07/09/1139695744_323:0:3054:2048_1920x0_80_0_0_e4cd99a1ec10c9bf571e61a34acd18ce.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
društvo, srbija – društvo, internet, društvene mreže
društvo, srbija – društvo, internet, društvene mreže
Više od 80 odsto građana Srbije ima nalog na društvenim mrežama
Skoro 90 odsto domaćinstava u našoj zemlji poseduje internet priključak, a više od 80 odsto građana ima nalog na društvenim mrežama, pokazuje istraživanje Republičkog zavoda za statistiku.
Istraživanje o upotrebi informaciono-komunikacionih tehnologija u Srbiji pokazuje da su u poslednja tri meseca muškarci koristili internet više od žena.
U istom periodu kupovinu preko interneta obavilo je nešto više od polovine internet korisnika, a najveći broj njih onlajn kupuje odeću i sportske proizvode. U poslednja tri meseca manje od polovine njih – 41 odsto – koristilo je internet bankarstvo.
Ovo istraživanje takođe je pokazalo da televizor ima 97 procenata domaćinstava, a zastupljenost računara u domaćinstvima iznosi 73,4 odsto.
Statistički podaci pokazuju da 89 odsto korisnika interneta koristi fiksnu širokopojasnu internet konekciju, dok mobilnu širokopojasnu internet konekciju ima 77,5 odsto domaćinstava.
U poslednja tri meseca preko 90 odsto osoba koristilo je internet više puta u toku dana. Za potrebe poslovanja internet koristi sto odsto preduzeća, dok veb-sajt poseduje 85 odsto njih. Tokom protekle godine 28 odsto preduzeća prodavalo je proizvode ili nudilo usluge putem interneta.
Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 2.800 domaćinstava i 2.800 osoba, uzrasta od 16 do 74 godine.
Razlike se mogu uočiti i kada se uporedi zastupljenost računara u gradskim i ostalim delovima Srbije – u urbanim krajevima 82 odsto domaćinstava, naspram 62 procenta u ruralnim oblastima.
Jaz u pogledu zastupljenosti računara u domaćinstvima vidljiv je kod strukture domaćinstava prema mesečnom prihodu. Računar većinom poseduju domaćinstva koja imaju mesečni prihod koji premašuje 600 evra, dok učešće domaćinstava s prihodom do 300 evra iznosi svega 48 odsto.
Internet se u najvećoj meri koristi za slanje onlajn poruka preko Vocapa, Vajbera, Skajpa i Mesindžera, kao i za telefoniranje, prijem poruka, odnosno video-razgovore.
Istraživanje takođe pokazuje da 37 odsto internet populacije koristi usluge umesto da ostvaruje lične kontakte ili da posećuje javne ustanove ili organe administracije. Preko 1.415.000 osoba koristi veb-sajt ili aplikacije javne uprave za dobijanje informacija, a istraživanje pokazuje i da trećina internet populacije koristi net za dobijanje informacija sa veb-sajta javnih institucija, a četvrtina njih za preuzimanje zvaničnih obrazaca.