https://lat.sputnikportal.rs/20240917/otkriveni-novi-detalji-sa-podmornice-titan-pre-eksplozije--1177388543.html
Otkriveni novi detalji sa podmornice Titan pre eksplozije
Otkriveni novi detalji sa podmornice Titan pre eksplozije
Sputnik Srbija
Jedna od poslednjih poruka petočlane posade podmornice Titan pre nego što je eksplodirala, kada su nastradali svi koji su se nalazili u njoj, bila je "ovde je... 17.09.2024, Sputnik Srbija
2024-09-17T19:30+0200
2024-09-17T19:30+0200
2024-09-17T19:30+0200
društvo
društvo
svet
titanik
podmornica
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/09/11/1177388191_0:0:2001:1125_1920x0_80_0_0_0488d3d4592573b91b2e1cc575bd60b4.jpg
Istražitelji Američke obalske straže saopštili su da je poruka bila među poslednjim u komunikaciji između Titana i njegovog matičnog broda, pre nego što su zauvek izgubili kontakt, preneo je Gardijan.Tokom istrage po prvi put je prikazana i slika, snimljena vozilom na daljinsko upravljanje, Titanovog repnog konusa koji leži na morskom dnu nakon implozije.Prošlo je manje od dva sata od spuštanja Titana prema olupini Titanika kada je eksplodirao u junu 2023. godine.Zvaničnici obalske straže započeli su dvonedeljnu istragu sa ciljem da otkriju činjenice o incidentu i daju preporuke za sprečavanje sličnih tragedija.Istražitelji su predstavili reviziju putovanja, uključujući tekstualne poruke između Titana i njegovog matičnog broda, Polarnog princa.Titan je zaronio u 09:17 po lokalnom vremenu, a pomoćno osoblje na matičnom brodu je pitalo o dubini i težini podmornice, kao i da li još može da vidi brod na svom displeju.Njegova poslednja poruka poslata je u 10:47 po lokalnom vremenu, na dubini od 3.346 metara, u kojoj se kaže da je pao za dve težine. Nakon toga komunikacija je prekinuta.Zvaničnici su napomenuli da trup Titana nikada nije bio podvrgnut testiranju treće strane i da je bio izložen vremenskim i drugim elementima dok je bio u skladištu.Pored toga, izneli su ozbiljne probleme sa kojima se podmornica suočavala u ekspedicijama koje su izvedene pre katastrofe.Tokom 2021. i 2022. godine, tokom 13 zarona na Titanik, imao je 118 problema sa opremom.Među njima i to što je otpala prednja kupola kada je izvučen iz mora, otkazivanje potisnika na 3.500 metara dubine a, pri jednom zaronu, baterije su joj se pokvarile i ostavile putnike zaglavljene unutra 27 sati.Proizvođač Oušengejt ranije se suočavao sa pitanjima u vezi sa izborom dizajna, sigurnosnom evidencijom i poštovanjem propisa.Putnici su koji su izgubili život na Titanu su bili 61-godišnji Stoktor Raš, šef Oušngejta, kompanije koja je organizovala zranjanje, 58-godišnji britanski istraživač Hamiš Harding, 48-godišnji Šahzada Davud i njegov 19-godišnji sin Suleman, kao i 77-godišnji francuski ronilac Pol-Anri Nargole.Pogledajte i:
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/09/11/1177388191_38:0:1745:1280_1920x0_80_0_0_f70137f2aa7bcac9600c86f1c1cc9e18.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
društvo, svet, titanik, podmornica
društvo, svet, titanik, podmornica
Otkriveni novi detalji sa podmornice Titan pre eksplozije
Jedna od poslednjih poruka petočlane posade podmornice Titan pre nego što je eksplodirala, kada su nastradali svi koji su se nalazili u njoj, bila je "ovde je sve u redu", otkriveno je tokom istrage.
Istražitelji Američke obalske straže saopštili su da je poruka bila među poslednjim u komunikaciji između Titana i njegovog matičnog broda, pre nego što su zauvek izgubili kontakt,
preneo je Gardijan.
Tokom istrage po prvi put je prikazana i slika, snimljena vozilom na daljinsko upravljanje, Titanovog repnog konusa koji leži na morskom dnu nakon implozije.
Prošlo je manje od dva sata od spuštanja Titana prema olupini Titanika kada je eksplodirao u junu 2023. godine.
Zvaničnici obalske straže započeli su dvonedeljnu istragu sa ciljem da otkriju činjenice o incidentu i daju preporuke za sprečavanje sličnih tragedija.
Istražitelji su predstavili reviziju putovanja, uključujući tekstualne poruke između Titana i njegovog matičnog broda, Polarnog princa.
Titan je zaronio u 09:17 po lokalnom vremenu, a pomoćno osoblje na matičnom brodu je pitalo o dubini i težini podmornice, kao i da li još može da vidi brod na svom displeju.
Komunikacija je bila neujednačena, ali oko sat vremena nakon što je zaronio, Titan je poručio "ovde je sve dobro".
Njegova poslednja poruka poslata je u 10:47 po lokalnom vremenu, na dubini od 3.346 metara, u kojoj se kaže da je pao za dve težine. Nakon toga komunikacija je prekinuta.
Zvaničnici su napomenuli da trup Titana nikada nije bio podvrgnut testiranju treće strane i da je bio izložen vremenskim i drugim elementima dok je bio u skladištu.
Pored toga, izneli su ozbiljne probleme sa kojima se podmornica suočavala u ekspedicijama koje su izvedene pre katastrofe.
Tokom 2021. i 2022. godine, tokom 13 zarona na Titanik, imao je 118 problema sa opremom.
Među njima i to što je otpala prednja kupola kada je izvučen iz mora, otkazivanje potisnika na 3.500 metara dubine a, pri jednom zaronu, baterije su joj se pokvarile i ostavile putnike zaglavljene unutra 27 sati.
Proizvođač Oušengejt ranije se suočavao sa pitanjima u vezi sa izborom dizajna, sigurnosnom evidencijom i poštovanjem propisa.
Putnici su koji su izgubili život na Titanu su bili 61-godišnji Stoktor Raš, šef Oušngejta, kompanije koja je organizovala zranjanje, 58-godišnji britanski istraživač Hamiš Harding, 48-godišnji Šahzada Davud i njegov 19-godišnji sin Suleman, kao i 77-godišnji francuski ronilac Pol-Anri Nargole.