https://lat.sputnikportal.rs/20240907/orbita-kulture-emisija-radio-07-09-2024-1176649293.html
Kustendorf klasik - magija pretvaranja zvuka u svetlost | Orbita kulture
Kustendorf klasik - magija pretvaranja zvuka u svetlost | Orbita kulture
Sputnik Srbija
Novo izdanje emisije "Orbita kulture" posvećujemo gostima i učesnicima muzičkog festivala „Kustendorf klasik“, održanog od 31. avgusta do 3. septembra u... 07.09.2024, Sputnik Srbija
2024-09-07T10:00+0200
2024-09-07T10:00+0200
2024-09-04T16:03+0200
podkast
orbita kulture
kultura
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/07/1a/1127764719_20:0:687:375_1920x0_80_0_0_92ed5e8a5d08c2bc686830c64dc311ad.png
Festival klasične muzike „Kustendorf Klasik“ otvoren 31. avgusta u etno-selu Mećavnik na Mokroj Gori, jedanaesti put je potvrdio da je četvorodnevni spoj prirode i rafiniranog umetničkog zvuka dovoljan da bude dobar preduslov za stvaranje iste one magije koja je postala trajno obeležje filmova čiji je autor osnivač ovog festivala, proslavljeni reditelj Emir Kusturica.Čast da se prvi pojave na sceni pripala je članicama grupe iz Odseka za tradicionalnu muziku Muzičke škole „Stevan Stojanović Mokranjac“ iz Beograda, a nastup kojim je i zvanično otpočela 11. muzička fešta na Mećavniku pripao je umetnicama iz Rusije, mecosopranu Zinaida Carenko, solistkinji čuvenog Marinski teatra iz Sankt Peterburga i pijanistkinji Zarini Šimanskoj, dobitnici brojnih međunarodnih pijanističkih takmičenja i nosiocu titule umetnice Moskovske filharmonije.Uoči nastupa Zarina je govorila za „Orbitu kulture“ i otkrila koliko joj znači to što svira na ovakvom mestu i u ovakvom ambijentu.A u okviru samog festivala, u njegovoj dobroj tradiciji sinergije i spoja različitih umetnosti, u novoj mećavničkoj galeriji „Đuzepe Rotuno“ otvorena je izložba fotografija Janka Kusturice. Ovaj novopečeni student kamere objasnio nam je zašto je svoju drugu samostalnu izložbu nazvao „Jadna poema“.Od Aljone Tuljnikove, studentkinje iz Omska saznali smo šta očekuje od takmičenja i zašto se već oseća nagrađenom budući da je na ovakvom mestu, kao i šta joj znači razmena i razgovor sa kolegama iz različiit delova sveta.Studenti iz Rusije su, kako kažu, posebno počastvovani mogućnošću da upoznaju osnivača „Kustendorf klasika“ Emira Kusturicu, a jedna od učesnica takmičenja, mecosopran Sofija Fjodorova iz Moskve, otkrila nam je kada je i kako prvi put čula za proslavljenog srpskog reditelja.Jedan od takmičara je i Dmitrij Šuvalov, saksofonosta iz Minska, koji je prvi put u Srbiji podelio je sa nama utiske o organizaciji i kvalitetu festivala, kao i o jedinstvenom ambijentom u kojem se održava.A muzička zvezda sa reputacijom svetskog umetnika, dirigent Mihail Golikov, umetnički direktor i glavni dirigent Državnog simfonijskog orkestra Lenjingradske oblasti, pored časti da otvori ovogodišnji festival bio je i predsedavajući žiriju koji je dodelio festivalske nagrade.U opuštenoj atmosferi, na jednoj od terasa drvengradske „Proklete avlije“, Mahail Golikov je za „Orbitu kulture“ otkrio šta za njega znači muzika, umetnost uopšte i kako ona opredeljuje njegov pogled na svet.A za glavnog reditelja Festivala, Milana Neškovića, Kustendorf klasik dogodio se između rada na dve pozorišne premijere – Nušićeve „Protekcije“ koja je početkom avgusta ispraćena ovacijama u budvanskom Grad-teatru i poslednjih priprema predstave „Heroj nacije“ koja će publika u Nikšiću premijerno videti 18. septembra. Vidno umoran, ali i zadovoljan, Nešković objašnjava zašto pozorišna režija, bez obzira na ubrzani letnji ritam, ipak nije – rudarski posao.Da prostor Mećavničkog Drvengrada zajedno sa Andrićgradom čini jedinstveni kulturni prostor kome po glavnoj ideji i nameri prirodno pripada i hercegnovski „Trg od ćirilice“ potvrđuje, u razgovoru za Sputnjik, jedan od najuglednijih književnih kritičara, pisac i publicista Želidrag Nikčević, član žirija za dodelu andrićgradske Velike nagrade Ivo Andrić i urednik prestižne hercegnovske književne manifestacije.Na zatvaranju Kustendorf klasika, kao njegovo veliko finale, izveden je jedinstveni projekat kompozitora Aleksandra Sedlara, dramska opera „Šum šume preko polja“, delo inspirisano strahovitim događajima u koncentracionim logorima za vreme Drugog svetskog rata, čiji nazivi imaju veze sa šumama koje kao drevni svedoci i dalje stoje na istom mestu. Sa Aleksandrom Sedlarom razgovaramo o tome kakav su podsetnik i opomena za buduće generacije danas ti nazivi i kako muzika može da ih trajno otrgne od zaborava.O emisiji „Orbita kulture“„Orbita kulture“ prati kulturne fenomene i događaje, stvaraoce i ličnosti koji svojim delom kreiraju savremenu kulturnu scenu u zemlji i u svetu.U želji da afirmiše prave vrednosti, ostaje verna sopstvenom sloganu koji glasi: „Kada ima kulture, niko ne primećuje, a kada je nema — primete svi“.Sputnjikovu „Orbitu kulture“ uređuje Dejana Vuković, a emituje se svake subote u 10.00 na talasima Radija Studio B.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/07/1a/1127764719_103:0:603:375_1920x0_80_0_0_496f63f8a7ef97d42e2c40455ddf110f.pngSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
orbita kulture, kultura, sobыtie
orbita kulture, kultura, sobыtie
Kustendorf klasik - magija pretvaranja zvuka u svetlost | Orbita kulture
Novo izdanje emisije "Orbita kulture" posvećujemo gostima i učesnicima muzičkog festivala „Kustendorf klasik“, održanog od 31. avgusta do 3. septembra u etno-selu Mećavnik na Mokroj Gori.
Orbita kulture
7 Septembar, 10:00
Portal „Sputnjik Srbija“, Radio Studio B
Ubeleži u svoj kalendarFestival klasične muzike „Kustendorf Klasik“ otvoren 31. avgusta u etno-selu Mećavnik na Mokroj Gori, jedanaesti put je potvrdio da je četvorodnevni spoj prirode i rafiniranog umetničkog zvuka dovoljan da bude dobar preduslov za stvaranje iste one magije koja je postala trajno obeležje filmova čiji je autor osnivač ovog festivala, proslavljeni reditelj Emir Kusturica.
Čast da se prvi pojave na sceni pripala je članicama grupe iz Odseka za tradicionalnu muziku Muzičke škole „Stevan Stojanović Mokranjac“ iz Beograda, a nastup kojim je i zvanično otpočela 11. muzička fešta na Mećavniku pripao je umetnicama iz Rusije, mecosopranu Zinaida Carenko, solistkinji čuvenog Marinski teatra iz Sankt Peterburga i pijanistkinji Zarini Šimanskoj, dobitnici brojnih međunarodnih pijanističkih takmičenja i nosiocu titule umetnice Moskovske filharmonije.
Uoči nastupa Zarina je govorila za „Orbitu kulture“ i otkrila koliko joj znači to što svira na ovakvom mestu i u ovakvom ambijentu.
A u okviru samog festivala, u njegovoj dobroj tradiciji sinergije i spoja različitih umetnosti, u novoj mećavničkoj galeriji „Đuzepe Rotuno“ otvorena je izložba fotografija Janka Kusturice. Ovaj novopečeni student kamere objasnio nam je zašto je svoju drugu samostalnu izložbu nazvao „Jadna poema“.
Od Aljone Tuljnikove, studentkinje iz Omska saznali smo šta očekuje od takmičenja i zašto se već oseća nagrađenom budući da je na ovakvom mestu, kao i šta joj znači razmena i razgovor sa kolegama iz različiit delova sveta.
Studenti iz Rusije su, kako kažu, posebno počastvovani mogućnošću da upoznaju osnivača „Kustendorf klasika“ Emira Kusturicu, a jedna od učesnica takmičenja, mecosopran Sofija Fjodorova iz Moskve, otkrila nam je kada je i kako prvi put čula za proslavljenog srpskog reditelja.
Jedan od takmičara je i Dmitrij Šuvalov, saksofonosta iz Minska, koji je prvi put u Srbiji podelio je sa nama utiske o organizaciji i kvalitetu festivala, kao i o jedinstvenom ambijentom u kojem se održava.
A muzička zvezda sa reputacijom svetskog umetnika, dirigent Mihail Golikov, umetnički direktor i glavni dirigent Državnog simfonijskog orkestra Lenjingradske oblasti, pored časti da otvori ovogodišnji festival bio je i predsedavajući žiriju koji je dodelio festivalske nagrade.
U opuštenoj atmosferi, na jednoj od terasa drvengradske „Proklete avlije“, Mahail Golikov je za „Orbitu kulture“ otkrio šta za njega znači muzika, umetnost uopšte i kako ona opredeljuje njegov pogled na svet.
A za glavnog reditelja Festivala, Milana Neškovića, Kustendorf klasik dogodio se između rada na dve pozorišne premijere – Nušićeve „Protekcije“ koja je početkom avgusta ispraćena ovacijama u budvanskom Grad-teatru i poslednjih priprema predstave „Heroj nacije“ koja će publika u Nikšiću premijerno videti 18. septembra. Vidno umoran, ali i zadovoljan, Nešković objašnjava zašto pozorišna režija, bez obzira na ubrzani letnji ritam, ipak nije – rudarski posao.
Da prostor Mećavničkog Drvengrada zajedno sa Andrićgradom čini jedinstveni kulturni prostor kome po glavnoj ideji i nameri prirodno pripada i hercegnovski „Trg od ćirilice“ potvrđuje, u razgovoru za Sputnjik, jedan od najuglednijih književnih kritičara, pisac i publicista Želidrag Nikčević, član žirija za dodelu andrićgradske Velike nagrade Ivo Andrić i urednik prestižne hercegnovske književne manifestacije.
Na zatvaranju Kustendorf klasika, kao njegovo veliko finale, izveden je jedinstveni projekat kompozitora Aleksandra Sedlara, dramska opera „Šum šume preko polja“, delo inspirisano strahovitim događajima u koncentracionim logorima za vreme Drugog svetskog rata, čiji nazivi imaju veze sa šumama koje kao drevni svedoci i dalje stoje na istom mestu. Sa Aleksandrom Sedlarom razgovaramo o tome kakav su podsetnik i opomena za buduće generacije danas ti nazivi i kako muzika može da ih trajno otrgne od zaborava.
O emisiji „Orbita kulture“
„Orbita kulture“ prati kulturne fenomene i događaje, stvaraoce i ličnosti koji svojim delom kreiraju savremenu kulturnu scenu u zemlji i u svetu. U želji da afirmiše prave vrednosti, ostaje verna sopstvenom sloganu koji glasi: „Kada ima kulture, niko ne primećuje, a kada je nema — primete svi“.
Sputnjikovu „Orbitu kulture“ uređuje Dejana Vuković, a emituje se svake subote u 10.00 na talasima Radija Studio B.