00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
60 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920, 26.08.2021
DRUŠTVO
Društvene teme, zanimljive priče, reportaže, događaji, festivali i kulturna dešavanja iz Srbije, i ostatka sveta

Kartice za otključavanje hotelskih soba odlaze u istoriju: Šta će onda da ih zameni?

CC0 / rawpixel.com / Soba u hotelu
Soba u hotelu - Sputnik Srbija, 1920, 02.09.2024
Pratite nas
Neki hoteli počeli su da primenjuju novo rešenje i za očekivati je da će ga u budućnosti polako prihvatati i drugi hoteli i hotelski lanci, ali ta tranzicija neće biti brza.
Naš mobilni telefoni zamenili su brojne uređaje i stvari među kojima su i novčanici, a čini se da bi u budućnosti mogali da zamene i hotelske plastične kartice za otključavanje soba. Neki hotelski lanci su već krenuli sa ovim prelaskom s plastičnih na digitalne opcije, ali ne treba očekivati da će ovaj proces biti brz, jer postoje brojni izazovi koje treba prevazići, od tehnoloških do navika korisnika.

Telefon zamenjuje mnoge stvari

„Međutim, jasno je u kom pravcu ide ova industrija i ubuduće, kao što u „Gugl“ i „Epl“ novčaniku držimo brojne kartice, propusnice, bioskopske karte i slično, uskoro ćemo u njoj čuvati i ključeve hotelskih soba. Tradicionalni hotelski ključevi se bliže kraju“, objasnio je za Si-En-Bi-Si regionalni direktor „Valor Hospitaliti Partners“ Eli Fuks, čiji portfolio uključuje hotele „Hilton“ i „Holidej In Ekpres“.
Nakon registracije na recepciji hotela i eventualnog preuzimanja mobilne aplikacije lanca hotela, sve što će biti potrebno za ulazak u sobu je da držite mobilni telefon pored terminala. Tako nešto je jednostavnije u odnosu na plastične kartice, jer gosti više ne moraju da nose dodatne kartice, a mobilni telefon ionako uvek imaju sa sobom.
Takođe, kako mnogi već koriste mobilne telefone za plaćanje u prodavnicama ili na terminalima javnog prevoza, ovakav način otvaranja vrata hotela bi im bio prirodan.
„Pogodnost digitalne prijave je u tome što vaš telefon postaje ključ“, objasnila je direktorka prodaje hotela „Harpet“ Kimberli Elder. Ipak, dodaje ona, iako njihovi hoteli imaju mogućnost korišćenja telefona kao ključa, mnogi gosti radije koriste klasične plastične kartice.
Stručnjak za bezbednost Li Klark veruje da prelazak na potpuno digitalne ključeve koje će korisnici čuvati u pametnim telefonima predstavlja značajan trošak kroz instalaciju opreme, implementaciju tehnologije, održavanje i bezbednost. Takođe, čak i kada ova tehnologija bude dostupna, neće svi gosti odmah početi da je koriste, ali bi mnogi ipak mogli da otvore vrata plastičnim karticama, što zbog navike, što zbog toga što se neki slabo snalaze u novim tehnologijama.

Gosti sporo menjaju navike

Jednos istraživanje je pokazalo da samo 14 odsto gostiju koji imaju ovu opciju koristi digitalne ključeve, a od onih koji su preuzeli digitalnu aplikaciju koja im omogućava korišćenje takvih ključeva, koristi ih samo 30 odsto. Drugi i dalje koriste plastične kartice.
Ono što je važno naglasiti jeste da su oni koji su koristili digitalne ključeve mnogo bolje ocenili svoje korisničko iskustvo kada je u pitanju bezbednost.
Međutim, izvršni direktor kompanije „Altentikejt“ Čed Spenski, koja razvija rešenja za korišćenje pametnih telefona kao digitalnih ključeva, kaže da digitalni ključevi gostima nisu toliko važni zbog njihove bezbednosti, koliko zbog pogodnosti.
„Ako imate priliku da odaberete da li želite da koristite plastičnu karticu za određenu akciju, a zatim potražite odgovarajuću karticu među gomilom postojećih kartica u svom novčaniku ili samo dodirnete pametni telefon terminala, mobilni telefon je čist pobednik“, objasnio je on.
Upravo u tom pravcu ide tržište, ali će proći dosta vremena dok hoteli ne uvedu ovu tehnologiju, ali i dok se ljudi na nju ne naviknu. Kao što vidimo iz prethodno navedenih podataka, gosti ne menjaju lako svoje navike.
Pogledajte i:
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala