00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Istraživanje otkrilo koje reči odbijaju ljude od kupovine

© Sputnik / Bojana StojadinovićCrni petak u Ada molu
Crni petak u Ada molu - Sputnik Srbija, 1920, 04.08.2024
Pratite nas
Kompanije bi mogle nesvesno da nanesu štetu prodaji svojih proizvoda ukoliko prilikom njihovog predstavljanja koriste sintagmu „veštačka inteligencija“, pokazalo je novo istraživanje.
„Kad se pomene veštačka inteligencija, ona uglavnom smanjuje emocionalnu povezanost kupca s proizvodom, što onda smanjuje njihovu sklonost da ga kupe. Otkrili smo da emocionalno poverenje igra ključnu ulogu u tome kako potrošači percipiraju proizvode koji koriste veštačku inteligenciju“, izjavio je Mesut Čiček, glavni autor studije i asistent na Univerzitetu Vašington Stejt, koji je predvodio istraživanje.
Kako bi proverili kako će potrošači reagovati na sintagmu „veštačka inteligencija“ u opisu proizvoda i usluga, istraživači su sastavili su upitnik s različitim pitanjima i opisima proizvoda u različitim kategorijama.
Ukupno su obuhvatili 1.000 ispitanika koji su dobili identične opise, na primer, pametnih televizora, ali je u jednom opisu bio naveden izraz „veštačka inteligencija“, a u drugom je bio izostavljen.
Grupa koja je dobila opis s rečima „veštačka inteligencija“ izjavila je kako je manja verovatnoća da će kupiti taj televizor.
„Takođe smo otkrili da je negativna reakcija na pominjanje AI-a bila još izraženija za proizvode i usluge ‘visokog rizika’, one kod kojih su ljudi oprezniji kad ih kupuju, poput skupe elektronike, medicinskih uređaja ili finansijskih usluga. Budući da neuspeh nosi veći potencijalni rizik, koji može uključivati ​​novčani gubitak ili opasnost za fizičku sigurnost, pominjanje veštačke inteligencije za opise takvih proizvoda može učiniti potrošače opreznijim i smanjiti šanse da će kupiti dati proizvod“, objašnjava Čiček.
On je naveo da su testirali osam kategorija proizvoda i usluga, a rezultati su uvek bili isti – proizvodi i usluge koje su u svojim opisima sadržavale reči „veštačka inteligencija“ bili su manje poželjni, preneo je portal „Zimo“.
„Naglašavanje veštačke inteligencije možda neće uvek biti korisno, naročito za visokorizične proizvode. Usredsredite se na opisivanje karakteristika ili prednosti i izbegavajte da puno pominjete AI“, savetuje Čiček.
Istraživanje je objavljeno u časopisu „Journal of Hospitality Marketing & Management“.
Pogledajte i:
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala