U Bijelom Polju otvorena zajednička železnička stanica Srbije i Crne Gore /foto/
© Tanjug / GORAN SRDANOVŽeleznička stanica Bijelo Polje
© Tanjug / GORAN SRDANOV
Pratite nas
Presecanjem vrpce, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Goran Vesić i ministar saobraćaja i pomorstva Crne Gore Filip Radulović otvorili su danas zajedničku železničku stanicu u Bijelom Polju.
Na železničkoj stanici u Bijelom Polju biće samo jedna zajednička policija, uz jedan carinski postupak, što znači dvostruko brži prelazak granice.
„Veoma sam srećan što se danas nalazim u Bijelom Polju, da sa kolegom Radulovićem otvorim zajedničku stanicu, ali i što smo mogli da pričamo o zajedničkim saobraćajnim projektima između dve države“, rekao je Vesić novinarima.
On je ukazao da činjenica da će putnici imati jedan carinski postupak, kao i obe policije na jednom mestu, znači dvostruko kraće zadržavanje na granici, što je najveća dobit.
„Nadam se da ćemo ići u dalju realizaciju, jer ima mnogo stvari koje možemo da radimo, poput fitosanitarne inspekcije. Bolje da radimo zajednički stvari koje su dobri za ljude, da putuju boljom, modernom prugom ili putevima, da omogućimo da dve zemlje mogu da sarađuju“, istakao je on.
Vesić je podsetio i da je najveći saobraćajni infrastrukturni projekat dve zemlje pruga Beograd - Bar, koja je građena 1976. godine.
„Nažalost, nije se mnogo ulagalo u nju poslednjih godina. Mi smo u Srbiji rekonstruisali deo od Resnika do Valjeva i sada u okviru Plana rasta za Zapadni Balkan tražili smo finansiranje projekta rekonstrukcije nastavka pruge, dužine skoro 210 kilometara, od Valjeva do Vrbnice“, rekao je ministar.
On je dodao i da je u okviru projekata koji će se raditi ova pruga prioritet zajedno sa prugom između Niša i Skoplja koja je brza pruga za brzine od 200 kilometara na čas.
„Kada budemo rekonstruisali tih naših 210 kilometara kroz Srbiju i Crna Gora bude uradila svoj deo imaćemo potpuno rekonstruisanu prugu Beograd - Bar što će biti značajno za prevoz robe i ljudi. Imaćemo brže vozove i više putnika. Videli smo to na brzoj pruzi Beograd - Novi Sad, gde imamo 12.000 ljudi koji se dnevno voze tom prugom. Kada napravimo dobru prugu i ljudima damo dobre vozove onda se voze vozovima“, rekao je Vesić.
© Tanjug / GORAN SRDANOVPutnici na peronu Železničke stanice Bijelo Polje
Putnici na peronu Železničke stanice Bijelo Polje
© Tanjug / GORAN SRDANOV
U saopštenju ministarstva, prenosi Tanjug, ističe se da je Vesić sa crnogorskim kolegom konstatovao da EU prioritet daje prugama i da je dogovoreno da u narednom periodu dve zemlje pokušaju da dobiju što više novca za izgradnju pruga, jer je to ekološki način prevoza, koji ima veći kapacitet od drumskog prevoza.
Dodaje se da kada je reč o auto-putu, da je naveo da će Srbija do kraja godine završiti auto-put do Požege, dok ostaje jedan tunel koji će biti gotov do maja.
Zatim će se, kako je rekao, krenuti sa izgradnjom poslednjih 107 kilometara kroz Srbiju, prema Boljarima.
„Za Srbiju je važno da sagradi auto-put do Crne Gore. Razmišljamo o različitim modalitetima saradnje jer u Crnoj Gori ostaje 50-ak kilometara koji moraju da se završe do granice sa Srbijom. Taj auto-put će značiti bolji život za sve ljude. Bićemo bolje povezani, a to donosi razvoj privrede. I na tom auto-putu imaćemo integrisani granični prelaz“, rekao je Vesić.
Ministar je zahvalio „Monteputu“ i „Putevima Srbije“ koji su uspeli da naprave projekat integrisane putarine, što je olakšanje za putnike, ali i dokaz kako dve zemlje mogu zajednički da rade.
„Srećan sam što smo napravili taj projekat i siguran sam da ćemo u budućnosti imati i druge zajedničke projekte“, rekao je Vesić.
Dodao je i da zajednička kompanija SMATSA, radi dobro, ali, je naglasio da može i mnogo bolje.
„Imamo sve više avio preleta, zbog situacije u Evropi i svetu. To znači sa SMATSA može mnogo više da investiru u infrastrukturu kako u Srbiji, tako i u Crnoj Gori. Dve Vlade su se dogovorile da napravimo radnu grupu kako bismo promenili osnivački akt koji mora da se menja jer je potpisan pre 12 godina kako bi ova naša zajednička kompanija bila još snažnija“, rekao je Vesić.
© Tanjug / GORAN SRDANOVUnutrašnjost Železničke stanice Bijelo Polje
Unutrašnjost Železničke stanice Bijelo Polje
© Tanjug / GORAN SRDANOV
Ministar saobraćaja i pomorstva Crne Gore Filip Radulović istakao je da je zajednički cilj što efikasniji granični prelaz, kako bi se što manje vremene trošilo na granici.
„Želimo da se što bolje povežemo sa susednim državama, u ovom slučaju sa Srbijom. Ovo je samo još jedan dokaz da ova vlada stoji iza železničkog sektora“, rekao je Radulović.
Kako je naglasio sledeće godine počeće i rekonstrukcija pruge od Bara do Golubovaca.
Radulović je preneo da je sa ministrom Vesićem razgovarao pre svega o državnim putevima, o modalitetima kako se može nastaviti auto-put Bar-Boljare.
„Ima prostora za unapređenje i investicije, naravno i kada je reč o pruzi od Beograda do Bara. Imaćemo više sastanaka u bliskoj budućnosti, a sve u cilju da se unapredi infrastruktura između dve prijateljske države“, naveo je Radulović.
Pogledajte i: