- Sputnik Srbija, 1920, 26.08.2021
DRUŠTVO
Društvene teme, zanimljive priče, reportaže, događaji, festivali i kulturna dešavanja iz Srbije, i ostatka sveta

Prosečna svadba u Srbiji košta 20.000 evra: Šta najviše košta?

© Foto : Pexels/Photo by Jeremy Wong Venčanje
Venčanje - Sputnik Srbija, 1920, 26.06.2024
Pratite nas
Priprema i organizacija venčanja zahteva mnogo vremena, novca, a naravno i živaca. Posla je mnogo - zakazivanje venčanja, slanje pozivnica, rezervacija sale, odabir muzike, fotografa, dekoracije, kupovanje burmi, venčanice, odela itd.
To nije ni lako ni brzo uraditi, a uz to treba dobro znati s koliko se para raspolaže i gde ih i kako najpametnije utrošiti. Koliko organizacija svadbe košta zavisi od mnogo toga jer i sadrži mnogo toga: broj zvanica, mesto gde se svadba priprema, grad u kojem seodržava, ponude hrane i pića, vrste muzike, fotografa...
Naravno, bitna je debljina novčanika, a računica je jednostavna - cena po osobi nije ispod 30 evra, pa trošak za restoran može da premaši iznos od više desetina hiljada evra.

Koliko košta svadba sa 200 gostiju

To je tek deo troška, ukazuju oni koji se ovim poslom bave jer je, po rečima predsednika Udruženja „Ivent industrija Srbije“ Boška Bubanje, za prosečnu svadbu potrebno i do 20.000 evra.
„Cena po osobi u restoranima u Beogradu je oko 50 evra, recimo, u Novom Sadu, Nišu i Kragujevcu oko 40 evra, dok u manjim mestima u Srbiji po osobi treba izbdvojiti od oko 32 evra pa naviše“, kaže Bubanja i dodaje:
„Ukupni troškovi za prosečnu svadbu u Srbiji, a to znači 200 ljudi, kreću se između 18.000 i 20.000 evra. Oko polovine troška odlazi na restoran, a ostalo za muziku, dekoraciju, torte, fotografa, video-snimanje, venčanicu, odelo, burme, frizera“.
Da li bi trošak bio veći ukoliko bi se ovaj posao prepustio nekom drugom, kome je to i delatnost, teško je reći, ali oni koji se bave organizovanjem masovnih događaja kažu da može, ali i ne mora.
I u Srbiji je sve više organizatora masovnih događaja, pa, naravno, i venčanja. Takve agencije u mnogim zemljama odavno postoje i i obavljaju sve poslove pripreme venčanja - prostor, muzika, dekoracija, hrana, piće, transferi, hotel...
© Foto : Pexels/Photo by Tembela Bohle Mnogo je stavki u vezi sa organizacijom svadbe
proslava - Sputnik Srbija, 1920, 24.06.2024
Mnogo je stavki u vezi sa organizacijom svadbe
I u Srbiji se angažuju organizatori, ali kad su venčanja u pitanju, po rečima Boška Bubanje, sporadično. On ukazuje da neke agencija organizuju masovne događaje i nude kompletnu uslugu, ali ima i organizatora koji u svojim objektima mladencima nude mogućnost asistenciju prilikom organizovanja venčanja koju oni mogu, ali i ne moraju da prihvate.
„I dok je u inostranstvu angažman organizatora venčanja uobičajen, u Srbiji za sada to još uvek nije uzelo maha, odnosno nema puno onih koji taj posao prepuštaju profesionalcima. Najčešće se na to odlučuju mladenci koji ne žive u Srbiji i nemaju ni dovoljno vremena a ni kontakata da sve urade sami. Po pravilu, ta se usluga plaća, ali u kojoj meri to utiče na cenu - zavisi od mnogo faktora. Naime, oni koji se ovim poslom bave i dobro rade svoj posao u poziciji su da mladencima obezbede povoljnije uslove, odnosno niže cene nego što bi bile kada se to radi samostalno“, kaže on, prenosi B92.

Zašto se isplati angažman profesionalaca

Vlasnica novosadske Agencije za organizaciju događaja EONS Maja Majtan ukazuje da se najveći broj dogovora prilikom organizacije svadaba ostvari prilikom zakupa objekta u kojem će se ona odvijati, te da se organizator najčešće angažuje kad su mladenci/klijenti zainteresovani za neke druge prostore.
„Organizator događaja najčešće se angažuje kada se događaj odvija na otvorenom prostoru, salašima, vinogradima, reci, iako se još uvek dešava sporadično, sve je češće. Angažman organizatora ne mora da znači veći trošak nego kada se to radi samostalno, ali svakako ima prednosti jer se štedi na vremenu i smanjuje stres, pošto ceo posao radi neko drugi koji vodi računa da sve - od početka do kraja - protekne u najboljem redu“, kaže Maja Majtan.
Po njenim rečima, organizatori događaja se uglavnom angažuju za pripremu drugih događaja na kojem se okuplja više ljudi, poput korporativnih događaja, tim bildinga... Tada se u dogovoru s kompanijom/klijentom organizuje sve - od tehničke podrške do transfera, hotela, aktivnosti, a sve u skladu s budžetom kojim se raspolaže.
Pogledajte i:
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala