'Prva takve vrste': NASA na Marsu uočila stenu neobično svetle boje /foto/

CC0 / Slika generisana veštačkom inteligencijom / Površina Marsa
Površina Marsa - Sputnik Srbija, 1920, 21.06.2024
NASA-in rover Perseverans primetio je na Marsu stenu bizarno svetlih tonova, kakva nikada ranije nije viđena.
Neobična stena uočena je na Marsovom krateru Jezero, a prema navodima naučnika, ona bi mogla nagovestiti neke nove detalje o drevnoj prošlosti Crvene planete.
Stena, nazvana „Atoko point“ po sličnoj svetlijoj osobini Velikog kanjona, stoji usamljena i jasno se ističe usred svih tamnijih stena koje su razbacane na području u blizini planine Vošburn kratera, napisao je tim NASA u saopštenju.
Naučnici su prvi put ugledali ovu stenu kao deo mozaika od 18 slika snimljenog 27. maja.
Procenjuje se da je Atoko Point širok 18 inča (45 centimetara) i visok 14 inča (35 centimetara). Koristeći kamere rovera naučnici su potvrdili da je stena napravljena od piroksena i feldspata. Tim je spekulisao da je bleda stena možda preneta iz drugog dela planete preko drevne reke, ili da je magmom formirana pod zemljom, pre nego što je na kraju otkrivena erozijom zemljišta.
„Različitost tekstura i kompozicija na planini Vošburn bila je uzbudljivo otkriće za tim, jer ove stene predstavljaju vreću geoloških darova „srušenih“ sa ivice kratera“, naveo je u saopštenju Bred Garčinski sa Univerziteta Zapadni Vašington u Belingemu i jedan od koordinatora tekuće naučne studije.
Istraživači su dodali da iako je Atoko „prvi takve vrste“ primećen na Marsu, skoro sigurno „neće biti poslednji“ jer Perseverance nastavlja svoju misiju ka obodu kratera Jezero.
Rover je sleteo na Mars u februaru 2021. i od tada istražuje krater Jezero — region za koji se smatra da je nekada bilo drevno jezero. Primarna misija rovera je da pronađe znake života u prošlosti, a već je prikupio 24 geološka uzorka za buduća proučavanja, piše Lajv sajens.
Pogledajte i: